Yellow (Arabier×Welsh) 22 @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BLK

Yellow (Arabier×Welsh) 22 @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:55

Yellow is een 22 jaar oude merrie, die nog steeds erg graag voor je wilt werken. We zijn nu hard aan het trainen en lessen om binnenkort een B-proef te kunnen gaan rijden. We zijn nu ongeveer 3 maandjes bezig met lessen, en ik zal ook een foto plaatsen van hoe het eerst was. Waar we tegen aan lopen: ze moet haar achterbenen wat meer gaan gebruiken en een wat actievere draf krijgen, dat is dus waar we ook druk mee bezig zijn. Ook aan mijn houding valt nog wel veel te verbeteren zoals dat ik mijn handen meer moet dragen en de teugels wat korter moet nemen, want nu lijkt het net alsof ik mijn handen soms vastzet op mijn benen. Ook moet ik meer ontspannen in mijn schouders. Ik hoop dat dit genoeg informatie is, en als je tips hebben zijn die welkom! Lachen

#1.
Afbeelding

#2. Klein beginnetje van schouderbinnenwaarts. Tips?
Afbeelding

#3. Stukje doorzitten.
Afbeelding

#4.
Afbeelding

Afbeelding

#6. Net aangesprongen in galop.
Afbeelding

#7.
Afbeelding

#8.
Afbeelding

Groetjes!

PiieterLY

Re: Yellow (Arabier×Welsh) 22 @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:02

Leuke pony(paard Bloos ? )

met Schouder binnenwaarts zie ik dat jij je buitenhand eraf doet maar ik heb geleerd om m'n buitenhand tegen de hals aan te drukken . ( mischien een tip voor je )
en probeer je handen voor je zadel te plaatsen en niet boven je zadel.
voorderest vind ik het er netjes uit zien voor een BIJNA oma(opa?)

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:06

Ziet er goed uit hoor. Probeer er alleen wel op te letten dat ze niet te veel op de voorhand valt. De achterhand kan er iets meer onder. Verder ziet ze er goed uit hoor!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:08

Wat een plaatje, geweldig diertje, hoe hoog is ze? Ze ziet er top uit voor d'r leeftijd!
Probeer iets meer je handen naar voren te brengen en te houden. Door overgangen te rijden en je paard actief met je been te rijden kun je haar achterbeen er misschien meer onder krijgen. Doe niet teveel met je handen. Gezien haar leeftijd zal ze wat meer moeite hebben met dergelijke souplesse.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:10

probeer met je schouderbinnenwaarts behalve je buitenteugel eraan te houden je binnenteugel eraf te halen, je brengt je hand nu terug naar je heup, probeer hem in plaats daarvan van de hals af te halen (dus naar voor en naar binnen ipv terug en haast over de hals heen.

verder wel een hele leuke pony hoor, echt een droppie om te zien, ziet er super uit voor een 22jarige

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:14

Prachtige dame met een geweldig kleurtje Knipoog

Ze ziet er echt nog super uit voor haar leeftijd Pling Knipoog

Ze loopt mooi ontspannen Pling Probeer alleen te letten op je teugellengte Cool

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:31

Bedankt voor jullie reacties en commentaar! Lachen

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:13

Wat een pracht kruising !! erg leuk !

Ziet er echt goed uit ! Vind jullie een leuke combi !!

En, omdat het moet... Probeer idd te denken aan je teugelengte !!

Mokkel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:20

Wat een leuke pony. Probeer op je handen te letten. (verder omhoog houden)
en op sommige foto's kunnen je teugels wel iets korter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:13

Bij SB moet het paard als het ware wat om je binnenbeen heen krullen (weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven) je geeft de hulp om af te wenden maar houdt met je binnenbeen het paard op de hoefslag, en legt je buitenbeen iets naar achter. Je binnenteugel dus iets van de hals af en je buitenteugel tegen de hals aan. Als ik je foto zo zie mag je bij SB wat meer beenhulp geven want de stelling is verder goed, alleen moet je paard nog meer met de voorhand van de hoefslag afkomen. Tip om te oefenen is klein stukje SB en daarna afwenden of en volte inzetten. Wat ikzelf ook wel leuk vind is om de tweede hoefslag te pakken, paard in de SB te zetten, paar passen en daarna terug naar de hoefslag te wijken.

Als ik je foto's zo zie denk ik dat jullie wel klaar zijn voor de B. Ik vind het rijden er netjes uit zien.