Robin [29] @ L2 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

Robin [29] @ L2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 10:33

Afgelopen donderdag hebben Robin en ik weer eens wedstrijd gehad. Ik heb robin nu ongeveer 3 jaar en we rijden L2 en thuis pakken we soms wat andere oefeningen mee, zelf is hij Z2 geweest. Omdat hij de laatste 2 maanden in de lappenmand heeft gezeten i.v.m hoesten hebben we weinig kunnen rijden. Vooral veel stappen en naar buiten was het enige wat mogelijk was om hem wat beweging te geven. De afgelopen 2 weken weer wat intensiever gaan rijden en nu weer een wedstrijdje meegepakt dus.
We hebben nu 5 winstpunten in de L2 Lachen

In de 'training' zijn we vooral bezig met rechtrichten, achterhand gebruik en de plaatsing van het binennachterbeen. Ik moet er verder erg op letten dat ik rechtop blijf zitten en dat ik geen pianohandjes krijg. Robin vind het wijken erg moeilijk, hij gooit vaak zijn achterhand voor en verliest tempo. De nagefelijkheid is iets wat we wel meepakken, maar dat vind ik voor hem geen must.

Ik heb donderdag erg fijn kunnen rijden, de nagefelijkheid was voor zijn doen met grote stukken erg goed! Mijn eerste proef was de beste L2 proef die ik ooit heb gereden met hem. De tweede was hij al wat moe en hebben we gewoon rustig aan gedaan. Alletwee de jury's waren helemaal weg van Robin en kreeg erg leuk commentaar. Reden om weer helemaal trots te zijn natuurlijk! Helaas geen winstpunt: 176 en 175, maar voor mij geen reden om minder trots te zijn. We hebben weer heerlijk gereden met mijn oudje!
We rijden vooral met het motto: have fun!!

Ik hoop dat mijn topic zo aan de nieuwe regels voldoet, nu dan maar eerst de foto's Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even om een betere reactie vragen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elliebelle

Re: Robin [29] @ L2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:33

Probeer je pony wat nagefelijker te rijden, je hebt nu helemaal geen onstspanning en je pony loopt erg op de voorhand.
Zorg er ook voor dat hij in het wijken zijn achterhand goed mee neemt.

Succes.

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:44

Vind het er netjes uitzien ondanks zijn leeftijd !
Probeer alleen op je handen te letten k zie op sommige foto's pianohandjes Bloos

Off topic: Wij hadden trouwens ook een paar van Graaf Janshof's op stal staan! o.a Marvel van graaf janshof (ex dekhengst) hijs nu met pensioen en staat in denemarken op het land. Pling

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 11:47

bedankt alle twee Lachen

hij mag inderdaad nagefelijker, maar heb al aangegeven dat ik dit geen must vind voor hem. Ik ben het alleen niet helemaal eens met de spanning en het op de voorhand lopen. Zal zo nog eens goed naar de foto's gaan kijken.

Klopt ik heb erg snel last van pianohandjes Ja wat leuk dat jullie ook van Graaf Janshof pony 's op stal hadden!

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:49

Ja we hebben er wel meerdere alleen die zijn niet erg bekend geloof ik Vork maar de meeste komen van Marvel! De meeste pony's heten bij ons Westland erachter Haha!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 11:49

ok, ken wel wat westlandjes ja Ja leuk! Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:57

Robin Lovers
Jullie blijven een leuke combi, en hij doet 't nog goed hé! Super hoor!
Let er wel op dat je geen piano-handjes maakt!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:59

Leuk paard. Wel een beetje overgewichtig. Ik bedoel beetje veel.

Achterhand laat ie idd een beetje hangen. Daarnaast zou ik wel een beetje aan de nagefelijkheid werken.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 12:03

klopt, hij heeft een flink hangbuikje Tong uitsteken . Maar heb hem liever zo dan dat ik het er niet meer aangevoerd krijg op deze leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Rozzy op 07-07-08 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:07

Ik vind wel, ook al vind jij het geen must, dat een pony in het L2 ondertussen toch wel nageefelijk+ opgericht moet gaan lopen!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 12:11

daar heb je ook wel gelijk in Ja , maar hij is 29 en we rijden vooral voor de lol af en toe nog een wedstrijdje. Wat (die dag) niet gaat, gaat niet en wat wel, dat gaat wel. We hebben samen nog veel plezier zo. Ondanks dat ze inderdaad in de L2 nagefelijk en meer opgericht moeten gaan lopen. Het is ook wel iets waar we aan werken, zoals al aangegeven.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:12

oke:P

thessashelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:13

Charlottte schreef:
Ik vind wel, ook al vind jij het geen must, dat een pony in het L2 ondertussen toch wel nageefelijk+ opgericht moet gaan lopen!

Nou sorry hoor, maar voor een paard van 29 jaar vind ik dit echt wel knap hoor!!!!

Al die stijve en oude spieren Haha! Clown Haha!
Maar let wel op je handen ja.. En soms wat beter je hakken uit drukken Knipoog

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:14

daar maak je hem wel juist los en soepel van, misshcien is het dan juist nog belangrijk bij zo'n oud paard?

thessashelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:16

Ach zo denk jij erover.. Ik niet in ieder geval!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:17

Nou sorry hoor, maar van de achterhand trainen en het binnenachterbeen laten ondertreden word je paard soepeler dan dat je je alleen op de nageeflijkheid gaat concentreren Lachen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 12:19

bedankt thessashelly, ik zal er op letten Lachen ik trek inderdaad ook snel mijn hak wat op..

charlottte: soepel maak je hem niet door hem nagefelijk te rijden en opgericht te laten lopen. Ik houd hem soepel door hem lekker beweging te geven, te stretchen en daarna komt de nagefelijkheid zelf. Eerst soepel en los en dan nagefelijkheid.. Op wedstrijd ziet meneer ook vanalles waardoor het nog eens extra lastig word. Hij loopt voor mijn gevoel gewoon lekker ontspannen en daar gaat het mij om Ja

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:20

oke;)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:49

Ziet er netjes uit! Mooie foto's zitten ertussen.
Dat hij niet ontspannen zou lopen, vind ik onzin. Hij ziet er juist hardstikke ontspannen uit.
Zijn nagevelijkheid vind ik voor zijn doen ook erg netjes! Denk niet dat je hem veel meer moet doorvragen.
De verbeter punten die je zelf aangeeft, zijn denk goede punten om mee verder te gaan.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:07

Ziet er zeker goed uit voor z'n leeftijd. Ik heb alleen niet echt het idee dat hij er echt nog lol in heeft. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:09

ik denk dat als hij er geen lol meer in zou hebben hij ook niet zo zijn best voor mij zou doen Knipoog hij is tijdens een proef gewoon heel geconcentreerd met mij bezig. Ik denk dat de mensen die hem kennen wel kunnen vertellen dat hij er zeker nog plezier in heeft.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:10

rohotje schreef:
ik denk dat als hij er geen lol meer in zou hebben hij ook niet zo zijn best voor mij zou doen Knipoog hij is tijdens een proef gewoon heel geconcentreerd met mij bezig. Ik denk dat de mensen die hem kennen wel kunnen vertellen dat hij er zeker nog plezier in heeft.

Oke mijn excuses dan.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:13

geeft niet hoor Lachen kan me voorstellen dat mensen dit op zo'n leeftijd gaan denken Ja en aangezien hij altijd zo geconcentreerd is ziet het er niet altijd uit alsof hij er nog veel plezier in heeft Lachen

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:19

Die blijft het maar doen!
Commentaar is al gegeven; pianohandjes

* vind wel dat je wat meer mag lachen Tong uitsteken

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:23

Ik heb het topic even doorgelezen en denk dat dit misschien nog wat toevoegd:

Probeer hem veel voorwaards-neerwaards (lees: ongeveer neus op de knieen en lekker voorwaards) te rijden, zodat je paard meer over de rug word gereden. Vanuit die houding kan je gaan buigen en strekken. Zo kan je paard soepeler worden en ontspannen lopen. Dit kan je op het wedstrijdterrein ook om hem vervolgens in de proef iets hoger in te stellen. Zo kan je aan jouw eissen voldoen en aan die van de jury Lachen

Succes en super dat je dit met een oudje voor elkaar krijgt!