Twister (hemmingway) dressuurwerk @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

Twister (hemmingway) dressuurwerk @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 22:41

Haaj,,

Hier een berichtje van mij ben allang niet meer op bokt geweest. Ik heb vandaag wedstrijd gehad in Grubbevorst (limburg). Ik rij momentueel nog B dressuur want ik rij net een jaartje met dit schatje. En vandaag had ik een fotograaf mee die zo vrij was om wat shootjes te maken. Alleen is er van de proef zelf geen foto alleen van het los rijden op het voor terrein. Ze had de proef gefilmd maar die is per ongeluk gewist hihihi.

Het kan zijn dat ik op sommige foto er wat ongemakkelijk opzit omdat ik voor het los rijden toen ik er net op zat er lelijk van af ben gevallen. en ik weet het is niet perfect maar het gaat steeds beter. Dus opbouwende kritiek is welkom maar dingen die je goed vind ook

Look en enjoy. (Staan niet op volgorde!)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Laatst bijgewerkt door haffylover op 06-07-08 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Re: Twister (hemmingway) dressuurwerk @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:44

Hemmingway Vingers aflikken

Het ziet er allemaal wat gespannen uit, probeer zelf eens gemakkelijk te gaan zitten..je kantelt nu erg naar voren waardoor je paard waarschijnlijk alleen maar harder gaat lopen! Probeer zelf goed terug te zitten en hem daar wat meer te rijden op de ontspanning..ik vind hem nu erg hoog lopen mag van mij wel wat lager en over de rug!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 22:48

Klopt maar hij was zelf erg gespannen door de wedstridj druk enb omdat ik vlak ervoor ben van hem af ben gevallen en daar was die wel van geschrokken tijdens de proef zelf was hij lekker rustig en relax

En mijn houding dat klopt inderdaad maar had vandaag wat last van em rug door het vallen maar zal er op letten thnx Knipoog
Jeanine84 schreef:
Hemmingway Vingers aflikken

Het ziet er allemaal wat gespannen uit, probeer zelf eens gemakkelijk te gaan zitten..je kantelt nu erg naar voren waardoor je paard waarschijnlijk alleen maar harder gaat lopen! Probeer zelf goed terug te zitten en hem daar wat meer te rijden op de ontspanning..ik vind hem nu erg hoog lopen mag van mij wel wat lager en over de rug!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:49

Leuk paard!
Bij mij viel ook de gespannenheid op. Probeer je teugels iets korter te nemen en je handen iets hoger te dragen. Je zit soms met je handen op je bovenbenen.

Succes!

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:02

Hejj wat leuk een half broertje Haha! (heb zelf een hemmingway x donau)
Ziet er leuk uit, echt een knappie !!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 23:03

hahaha leuk Lachen dit van jou si ook ene mooi beestje hahaha. Maarja hemmingway is wel behoorlijk pittig vind ik zelf maja die van mij is dan wel bere sterk en een grote schijterd voor alles wat beweegd en das is o zo leuk op wedstrijd Tong uitsteken:P

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:02

Daar is Twister Haha!
Wat een grote scheiterd Tong uitsteken En die val ging best hard en Twister is meestal wat meer gespannen.
Mijn enigste commentaar is dat hij wat op de voorhand valt, maar je bent pas een jaartje met hem bezig.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:03

haffylover schreef:
hahaha leuk Lachen dit van jou si ook ene mooi beestje hahaha. Maarja hemmingway is wel behoorlijk pittig vind ik zelf maja die van mij is dan wel bere sterk en een grote schijterd voor alles wat beweegd en das is o zo leuk op wedstrijd Tong uitsteken:P

Zo is de Hemmingway die ik rij ook (HemmingwayxAmethist) Al wordt ze nu wel steeds rustiger..maar kijkerig zal ze altijd wel blijven denk ik!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:44

Jabij die van mij is het erg moeilijk om hem te ontspannen met los rijden maar tijdens de proef komt die weer lekker tot zich zelf vind ik dan maar komt denk ik omdat ik dan niet meer tussen paarden rij.

Jeanine84 schreef:
haffylover schreef:

Zo is de Hemmingway die ik rij ook (HemmingwayxAmethist) Al wordt ze nu wel steeds rustiger..maar kijkerig zal ze altijd wel blijven denk ik!

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:48

Probeer wat meer voor je uit te kijken; je kijkt op veel foto's wat naar beneden, hierdoor verandert je houding ook..kijk recht voor je uit tussen de oren van je paard door, schouders naar achteren en ik weet zeker dat je er een stuk knapper opzit!

Probeer ook je hakken wat meer uit te drukken, het lijkt op sommige foto's alsof je ze wat optrekt.

Uiteraard kan dit met de spanning te maken hebben, dat heeft -jammer genoeg- altijd veel invloed op paard & ruiter!
Als je het aandurft zou je kunnen proberen met het losrijden zo nu en dan hals te laten strekken enz....

Heel veel succes verder!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:50

Allereerst: wat een mooi beestje zeg, heel chic!
Ik heb het idee dat je je handen vastzet, met name je binnenhand. Het kan zijn dat hij best sterk in de hand in, dat kan ik niet zeggen vanaf hier, maar probeer je handen uiteindelijk meer dragend te maken, dan zal hij uiteindelijk ook ontspannen in zijn mond en meer over zijn rug lopen. Ik heb het idee dat hij de boel nu wat vast zet, maar als ik zie dat je nog maar een jaar met hem bezig bent en hoe hij nu al loopt moet ik zeggen dat het er al goed uitziet:)
En probeer zelf wat meer rechtop te zitten, ik kan me voorstellen dat je graag naar je paardje kijkt, maar probeer ook om je heen te kijken;) Succes ermee!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:56

hahahaha klopt tis ook zo'n knappert hahaa nee maar wat de houding betref kan ik me zeer in vinden maar ik moet dan wel van mezelf zegge en meteen even afkloppen ik ben voorheen altijd spring ruiter geweest dus vind het al heel wat van mezelf dat ik nou tusse de lettertjes rij hahaha

Jolien87 schreef:
Allereerst: wat een mooi beestje zeg, heel chic!
Ik heb het idee dat je je handen vastzet, met name je binnenhand. Het kan zijn dat hij best sterk in de hand in, dat kan ik niet zeggen vanaf hier, maar probeer je handen uiteindelijk meer dragend te maken, dan zal hij uiteindelijk ook ontspannen in zijn mond en meer over zijn rug lopen. Ik heb het idee dat hij de boel nu wat vast zet, maar als ik zie dat je nog maar een jaar met hem bezig bent en hoe hij nu al loopt moet ik zeggen dat het er al goed uitziet:)
En probeer zelf wat meer rechtop te zitten, ik kan me voorstellen dat je graag naar je paardje kijkt, maar probeer ook om je heen te kijken;) Succes ermee!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:38

Haha ja dan kan ik me voorstellen dat het even omschakelen is, maar werk eraan zou ik zeggen:)

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:45

Mooi paard heb je daar. Ziet ernaar uit dat er heel wat kracht in zit!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:47

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.