Pasamba en ik fotoshoot door PK-fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Pasamba en ik fotoshoot door PK-fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:59

Hallo!
Vorige week woensdag is Paoline (ook op bokt) bij mij en Pasamba langs geweest voor een fotoshoot. Haha!
En natuurlijk ook gewoon om te meeten. Haha!

Pasamba is een 11 jarige merrie. We rijden op B-niveau. We hebben nu 12 winstpunten en ik ben van plan binnenkort naar de L1 te gaan. De training gaat de laatste tijd erg goed, ze pakt rechts soms heel erg vast en daardoor heb ik ook een beetje een te strenge hand misschien. Verder is mijn houding ook niet optimaal. Maargoed er is altijd wel wat. Clown Ik rijdt ongeveer 5 keer in de week.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

De foto's zijn eigendom van PK-fotografie en mogen dus niet zonder toestemming gebruikt worden.

Bedankt Plien voor de foto's! Haha!

kannie

Re: Pasamba en ik fotoshoot door PK-fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:03

je paard ziet er fantastisch uit zeg! lekkere glimworm Tong uitsteken
wat is de afstamming?
je rijdt hem volgens mij vrij vriendelijk, zie alleen een wat strakke binnenhand.
en je mag meer naar achteren gaan zitten. je duikt een beetje voorover.
veel plezier met je mooierd!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:04

Leuk dier zeg!
Ik zie wel meteen dat je in de galop een veel te strenge binnenhand hebt, laat hem op zijn eigen benen lopen, laat die teugel veel losser. In galop draai je je tenen ook meer naar buiten en lijkt het of je wat prikt met de sporen. En hou je handen rechtop, ik zie vaak dat de een wel rechtop staat en de ander niet.
Staan de foto's op volgorde? Dan vind ik het heel knap hoe je je paard van achter na verloop van tijd aan het sjouwen krijgt! Netjes hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:05

Leuke foto's heb je uitgekozen Clien. Haha!
Ik vond het weer érg gezellig, en ik vind ook zeker dat je Pasam netter aan het lopen hebt dan eerder, dus vooruit gegaan ben je sowiezo. Haha! Alleen nog even wat meer op je houding letten, dat je je rug overal zo netjes recht hebt als op foto 2. Lachen Maar hee, ik doe het je alsnog niet na dus ik zeg maar niks. Vork

Heb nu al zin in de volgende keer. Haha!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:06

Het ziet er leuk uit, maar volgens mij zit je best gespannen.
Misschien dat hij zich hierdoor vastpakt op rechts.
Adem in, en adem uit, en blijf ontspannen Lachen
Verder ziet het er goed uit celien! Hij heeft zn achterhand er netjes onder vind ik. Lachen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:10

Clieeeen! Wat ziet Pasam er super uit vergeleken met een tijd terug Lachen

meeste commentaar is al gegeven, probeer je schouders wat naar achter te drukken, je valt soms wat naar voren...

Komt er ook een itp met je mooie zwemfoto's? Haha!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 22:16

kannie schreef:
je paard ziet er fantastisch uit zeg! lekkere glimworm Tong uitsteken
wat is de afstamming?
je rijdt hem volgens mij vrij vriendelijk, zie alleen een wat strakke binnenhand.
en je mag meer naar achteren gaan zitten. je duikt een beetje voorover.
veel plezier met je mooierd!

Bedankt. Lachen Afstamming is Darnels x La Samba.
Verder ga ik wel met je commentaar mee, die binnenhand had ik al aangegeven in mijn beginpost, daar werk ik ook hard aan en mn instructrische wijst me er ook altijd op.

Sorriso schreef:
Leuk dier zeg!
Ik zie wel meteen dat je in de galop een veel te strenge binnenhand hebt, laat hem op zijn eigen benen lopen, laat die teugel veel losser. In galop draai je je tenen ook meer naar buiten en lijkt het of je wat prikt met de sporen. En hou je handen rechtop, ik zie vaak dat de een wel rechtop staat en de ander niet.
Staan de foto's op volgorde? Dan vind ik het heel knap hoe je je paard van achter na verloop van tijd aan het sjouwen krijgt! Netjes hoor!

Bedankt voor je commentaar. De foto's staan inderdaad op volgorde. Lachen Bedankt!

Paoline schreef:
Leuke foto's heb je uitgekozen Clien. Haha!
Ik vond het weer érg gezellig, en ik vind ook zeker dat je Pasam netter aan het lopen hebt dan eerder, dus vooruit gegaan ben je sowiezo. Haha! Alleen nog even wat meer op je houding letten, dat je je rug overal zo netjes recht hebt als op foto 2. Lachen Maar hee, ik doe het je alsnog niet na dus ik zeg maar niks. Vork

Heb nu al zin in de volgende keer. Haha!

Ik vond het ook gezellig. Haha! Mooi dat ik in ieder geval vooruit gegaan ben. Het voelt ook veel beter als eerst. Lachen

Ann: Bedankt voor je reactie, ik heb zelf niet het idee dat ik erg gespannen ben als ik aan het paardrijden ben. Maargoed, dat is misschien wel te zien aan het beeld doordat ik mn handen wat gespannen heb.

Dido: Bedankt! Haha! Ja zwem en ITP foto's komen bijna Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:22

Misschien dat ze juist rechts vast pakt doordat je daar streng bent met je hand? En als ik een aantal foto's zie lijkt 't meer of je je paard een kant op 'trekt' van foto's is het vaak moeilijk te zeggen maar misschien meer met je zit/benen en teugeldruk proberen te rijden? De ándere teugel méer gebruiken om je paard een kant op te drukken?

Zo'n paard zou ik 'later' trouwens ook willen hebben zeg.. echt prachtig.. ook qua bouw etc. Ja

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:05

Het ziet er opzich netjes uit Clien.
Je rijd haar volgens mij best vriendelijk.
Alleen inderdaad af en toe een wat strenge binnenhand.
En dus niet naar voren duiken, maar recht opzitten.

En zo als al iemand anders ook zei, het lijkt of je wat gespannen bent. Dat zie je naar mijn idee wat terug in de houding van je armen en ook in dat duiken.

Maar het ziet er verder opzich heel netjes uit hoor Ja Haha! .

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:34

Jullie gaan echt vooruit meis, ze loopt nu veel meer verzameld en meer met de achterhand eronder! OK dan!

Wat al veel gezegt is dat je inderdaad wat gespannen lijkt in je gehele lichaam, vooral je hand, schouders en armen. Terwijl ik jullie normaal altijd zo'n heerlijk ontspannen combi vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:52

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:27

Ziet er goed uit Clien, jullie zijn echt vooruit gegaan!

Je ziet er zelf vrij gespannen uit in je bovenlichaam, vooral je armen en schouders. Ga relaxt rechtop zitten, zo heb je ook geen holle rug. Op een aantal fotos vind ik Pasam mooi nageeflijk, zo lekker rustig en ontspannen heb ik dr niet eerder op fotos gezien. En je hebt hetzelfde probleem als mij met die binnenhand, moeilijk om te verbeteren he! Tong uitsteken

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:11

Mooi paard! Leuk dat ze 4x dezelfde aftekeningen op dr benen heeft!
Probeer alleen je handen niet zo op te zetten, dat belemmert echt dr achterhand, terwijl ze die best mooi gebruikt.
Succes met trainen

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:38

Leuk beestje zeg!
Je moet je handen iets minder ver uitelkaar houden, en idd strenge hand.
Maar ziet er verder wel netjes uit! Knipoog

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:46

Mooi paard!

Je draagt je handen goed en rechtop maar net ff iets te hoog. Je handen zouden een tikkie lager mogen zakken zodat je in een rechte lijn komt ( elleboog, hand, teugel, bit ) nu loopt de rechte lijn met een knak erin ( elleboog, hand = recht, stukje omlaag teugels, bit = recht ) snappie?
Dan zal het ook wat ontspannender worden Lachen
voorderest is derest al genoemd Lachen

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:55

Prachtig paardje!! Ik zou de teugel wat korter vast pakken en je arm wat meer naar voren brengen zodat he arm wat een mooiere lijn vormt. Hij is nu gebroken zeg maar.. Je ellebogen moeten licht gebogen zijn. Lachen Succes!

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:12

Mooi dier maar ik vind je arm/hand houding vrij storend. Het ziet eruit alsof je hem constant van de grond af aan het tillen bent. Het is natuurlijk moeilijk te zien op foto's maar het lijkt alsof hij constant in jou hand hangt.

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:15

Mooi paard, lijkt vanaf de foto's zeker L-klaar. Ik stoor me alleen ontzettend aan je handen/armen. Prima dat je je hand draagt, maar het lijkt net alsof je een dienblad vasthoudt of zo Clown Probeer daar aan te werken en misschien iets meer been erbij, zodat hij lichter in de hans wordt, zoals CD28 zegt, het oogt wat hangerig.