Aparte Bruine roan (Kingston x El Rosso) in training (L1 niv

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Aparte Bruine roan (Kingston x El Rosso) in training (L1 niv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 20:46

Meestal laat ik hier foto's zien van een paard waar ik zelf tevreden over ben.... maar laat ik het nu eens anders doen Knipoog

Er moet nog een hoop gebeuren, maar hopenlijk zijn we op de goede weg.
Ik rij deze Bruine roan merrie (Kingston x El Rosso x Pion) nu bijna 3 weken. Ze was erg gespannen en wilde slecht over de rug komen. Van zich zelf heeft ze een vrij lange rug en iets plat kruis. We hopen haar met training sterker te krijgen en lekker over de rug in ontspanning naar aanspanning. We zijn voornamelijk in het onspannen stadium Knipoog

Ze is op een streng dieet, maar we weten allemaal hoe moelijk afvallen is nietwaar Knipoog

Ik ben nu bezig haar laag en rond te rijden. Ze wil graag bovenin en haar rug naar beneden + onderhals eruit. Omdat het achterbeen dan niet meer meekomt stel ik haar nu liever te diep als bovenin. Als ze los in hoef ik namelijk mijn teugels maar op te pakken, been te sluiten en ze is voor Knipoog

Even kennismaken:
Afbeelding

Zo laag laat ik haar dus met losrijden:
Afbeelding

Even rek en strek werk:
Afbeelding
we zijn best stijf... Ach gut

Even Crea doen:
Afbeelding

Helaas verder meeste foto's in galop:

Afbeelding
over de rug laten zakken

Afbeelding
bochtje Clown

Afbeelding
terug rijden uit midden galop

Afbeelding
zal mijn man toch nog even uitleggen wat er op de foto moet... Schijnheilig

Afbeelding
Iets hoger in
Afbeelding

bye bye Doei!

Trainingstips zijn meer dan welkom. We zijn bezig haar sterker en stabieler te krijgen. Over twee weken ga ik haar voor het eerst L1 starten. We zien wel. Het doel is haar stabiel en fijn te krijgen voor haar potentiele nieuwe baas. Mochten mensen zich dus aangesproken voelen tot dit paard, meer info per pb. Knipoog

joycie81

Re: Aparte Bruine roan (Kingston x El Rosso) in training (L1 niv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:01

Probeer zelf rechtop te blijven zitten en je benen op 1 plek te houden.
Soms iets te streng met je binnenhand.
Verder wel een mooi beestje zeg!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:08

de derde foto bedoel je. Ik vraag daar wel extra door, maar echt streng valt wel mee. Zal erop letten ze op de plaats te houden. Mijn houding was mij ook al opgevallen. Ik zal erop letten.

Dank je wel

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:15

Appart dier heb je onder je kont. Ziet er nu nog wat arm bespierd uit, ben beneiuwd hoe die er over een tijdje uit ziet. En rijtechnisch commentaar om te zorgen dat mijn reactie niet wordt verwijderd: handen rechtop Clown

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:37

Arm gespierd, maar rijk gevoed Vork Denk dat ze over een maand er heel anders bijloopt. Knipoog

Ik zal om mijn handen denken Haha!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:55

Ziet er leuk uit Trisca! Maar ehh... waar komt al dat gras in de bak vandaan? Knipoog

Oke... nu MOET ik rijtechnisch commentaar geven... *schraapt de keel*

- Teugels iets korter. Op het moment dat je extra buiging vraagt kom je met je hand op je knie uit.
- Recht op blijven zitten: je valt naar voren.

Trainingstips heb ik niet voor je.

fjordyvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:26

het ziet er goed uit probeer niet te veel naar voren te leunen verder appart paard zeg Bloos

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:36

vind het er op sommige momenten al netjes uit zien.. let wel op je benen het lijkt net of je in sommige bochten ze eigenlijk net verkeerd om hebt liggen. maar is noet zo heel duidelijk te zien.
hele aparte kleur trouwens. erg mooi

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:45

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:53

Wat een leukerd Trisca!
Wel op je teugellengte letten. Laag en rond instellen snap ik, maar soms zit je achter je macht te werken omdat je teugels te lang worden.
Mijn mening over een paard met een lange rug is dat je hem/haar wel hoger in moet stellen, maar dan ronder/hoger. Hij moet jouw gewicht natuurlijk straks in oprichting ook kunnen dragen op die weke rug.
Maar goed, zover ben je natuurlijk nog niet in training!

cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:13

meer achterover blijven zitten, probeer er ook op te letten dat je je rug niet hol maakt.
je ellebogen komen regelmatig achter je lichaam, dat is een teken dat je terugwerkt.
ik zou meer met je hand meegaan en een ophouding maken als het nodig is ipv met heel je arm terug te werken.
ziet er verder goed uit.
succes.

jaquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:19

Volgens mij is ze een beetje scheef of niet?
Op de 2e foto kantelt ze echt enorm namelijk, maar dat kan ook zijn omdat je zelf iets teveel binnenhand hebt.

En op foto 2 en 3 zie je heel duidelijk dat ze wel dr hals wil buigen maar niet in haar lijf want dat is zo goed als recht. Probeer dan niet zoals op foto 3 door je hand op je bovenbeen te zetten buiging te vragen. Hoofdje naar binnen vragen of buiging in de hals alleen door je hand opzij te doen en niet terug te werken. EN voor het echte rekken en strekken zal ze toch in haar middenstuk moeten gaan buigen, buitenhand eraan en met je binnenbeen laten buigen zonder aan de binnenhand te trekken.

Succes met je wedstrijd

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:09

jaquel schreef:
Volgens mij is ze een beetje scheef of niet?
Op de 2e foto kantelt ze echt enorm namelijk, maar dat kan ook zijn omdat je zelf iets teveel binnenhand hebt.

En op foto 2 en 3 zie je heel duidelijk dat ze wel dr hals wil buigen maar niet in haar lijf want dat is zo goed als recht. Probeer dan niet zoals op foto 3 door je hand op je bovenbeen te zetten buiging te vragen. Hoofdje naar binnen vragen of buiging in de hals alleen door je hand opzij te doen en niet terug te werken. EN voor het echte rekken en strekken zal ze toch in haar middenstuk moeten gaan buigen, buitenhand eraan en met je binnenbeen laten buigen zonder aan de binnenhand te trekken.

Succes met je wedstrijd

Ze is behoorlijk scheef. Bloos Ik probeer haar inderdaad meer in het lichaam te laten buigen exact zoals je aangeeft,maar het wil nog niet altijd even goed. Ik zal mijn handen poberen meet opzij te zetten, want kracht zit er echt niet achter Knipoog Dank je wel voor de tips.

cher schreef:
meer achterover blijven zitten, probeer er ook op te letten dat je je rug niet hol maakt.
je ellebogen komen regelmatig achter je lichaam, dat is een teken dat je terugwerkt.
ik zou meer met je hand meegaan en een ophouding maken als het nodig is ipv met heel je arm terug te werken.
ziet er verder goed uit.
succes.
Het is een teken dat ik de teugels te lang heb denk ik meer, maar ik zal erop letten. Mijn houding zal ik mee bezig. Het is moeilijk om perfect op een paard te zitten waar je technisch met al je concentratie bij het paard bent, maar ik zal ermee bezig.

Kel2004 schreef:
Wat een leukerd Trisca!
Wel op je teugellengte letten. Laag en rond instellen snap ik, maar soms zit je achter je macht te werken omdat je teugels te lang worden.
Mijn mening over een paard met een lange rug is dat je hem/haar wel hoger in moet stellen, maar dan ronder/hoger. Hij moet jouw gewicht natuurlijk straks in oprichting ook kunnen dragen op die weke rug.
Maar goed, zover ben je natuurlijk nog niet in training!

ze is te koop Knipoog
De teugels heb je gelijk in, zal ze korter pakken. In oprichting heeft ze weinig problemen mee, al drukt ze dan inderdaad snel de rug weg. Pak haar (als ze fijn beneden loopt) af en toe even op en moet zeggen dat me dat 100% meevalt! Lachen

Elliebelle schreef:
Heej!
Wat een geweldig paard, hij lijkt precies op mijn merrie.
Die is ook van El Rosso, echt een gezicht, en dezelfde kleur.
Voor foto's van Jortella: KION14 @ [HAW] Jortella @ work

Elliebelle @ [HAW] Jortella @ wOrk ; Oefenen voor Zaterdag !

Afbeelding

Tips: Af en toe loopt hij wat te diep, en je moet je handen iets meer bij elkaar houden.

Ze lijkt inderdaad erg op jou paard. Ja Ze loopt te diep omdat ik haar nu zo train (zie introductie voor uitleg). Mijn handen maak ik mij nu niet zoveel zorgen om, maar dank je wel.

66996236 schreef:
vind het er op sommige momenten al netjes uit zien.. let wel op je benen het lijkt net of je in sommige bochten ze eigenlijk net verkeerd om hebt liggen. maar is noet zo heel duidelijk te zien.
hele aparte kleur trouwens. erg mooi

Ze gooit haar kont soms erg naar binnen of zwaait erg uit. Ik probeer haar daarvoor met mijn been iets te corrigeren, denk dat je dat ziet. Ik zal erop letten dat ik dat in de proef niet doe, al hoop ik dat het dan ook niet meer nodig is.

Rhodos schreef:
Ziet er leuk uit Trisca! Maar ehh... waar komt al dat gras in de bak vandaan? Knipoog

Oke... nu MOET ik rijtechnisch commentaar geven... *schraapt de keel*

- Teugels iets korter. Op het moment dat je extra buiging vraagt kom je met je hand op je knie uit.
- Recht op blijven zitten: je valt naar voren.

Trainingstips heb ik niet voor je.

Dit is niet mijn bak *LOL* Ik zal om mijn handen denken en mijn zit Haha!