jaquel schreef:Volgens mij is ze een beetje scheef of niet?
Op de 2e foto kantelt ze echt enorm namelijk, maar dat kan ook zijn omdat je zelf iets teveel binnenhand hebt.
En op foto 2 en 3 zie je heel duidelijk dat ze wel dr hals wil buigen maar niet in haar lijf want dat is zo goed als recht. Probeer dan niet zoals op foto 3 door je hand op je bovenbeen te zetten buiging te vragen. Hoofdje naar binnen vragen of buiging in de hals alleen door je hand opzij te doen en niet terug te werken. EN voor het echte rekken en strekken zal ze toch in haar middenstuk moeten gaan buigen, buitenhand eraan en met je binnenbeen laten buigen zonder aan de binnenhand te trekken.
Succes met je wedstrijd
Ze is behoorlijk scheef.
Ik probeer haar inderdaad meer in het lichaam te laten buigen exact zoals je aangeeft,maar het wil nog niet altijd even goed. Ik zal mijn handen poberen meet opzij te zetten, want kracht zit er echt niet achter
Dank je wel voor de tips.
cher schreef:meer achterover blijven zitten, probeer er ook op te letten dat je je rug niet hol maakt.
je ellebogen komen regelmatig achter je lichaam, dat is een teken dat je terugwerkt.
ik zou meer met je hand meegaan en een ophouding maken als het nodig is ipv met heel je arm terug te werken.
ziet er verder goed uit.
succes.
Het is een teken dat ik de teugels te lang heb denk ik meer, maar ik zal erop letten. Mijn houding zal ik mee bezig. Het is moeilijk om perfect op een paard te zitten waar je technisch met al je concentratie bij het paard bent, maar ik zal ermee bezig.
Kel2004 schreef:Wat een leukerd Trisca!
Wel op je teugellengte letten. Laag en rond instellen snap ik, maar soms zit je achter je macht te werken omdat je teugels te lang worden.
Mijn mening over een paard met een lange rug is dat je hem/haar wel hoger in moet stellen, maar dan ronder/hoger. Hij moet jouw gewicht natuurlijk straks in oprichting ook kunnen dragen op die weke rug.
Maar goed, zover ben je natuurlijk nog niet in training!
ze is te koop 
De teugels heb je gelijk in, zal ze korter pakken. In oprichting heeft ze weinig problemen mee, al drukt ze dan inderdaad snel de rug weg. Pak haar (als ze fijn beneden loopt) af en toe even op en moet zeggen dat me dat 100% meevalt! 
Elliebelle schreef:Heej!
Wat een geweldig paard, hij lijkt precies op mijn merrie.
Die is ook van El Rosso, echt een gezicht, en dezelfde kleur.
Voor foto's van Jortella:
KION14 @ [HAW] Jortella @ workElliebelle @ [HAW] Jortella @ wOrk ; Oefenen voor Zaterdag !
Tips: Af en toe loopt hij wat te diep, en je moet je handen iets meer bij elkaar houden.
Ze lijkt inderdaad erg op jou paard.
Ze loopt te diep omdat ik haar nu zo train (zie introductie voor uitleg). Mijn handen maak ik mij nu niet zoveel zorgen om, maar dank je wel.
66996236 schreef:vind het er op sommige momenten al netjes uit zien.. let wel op je benen het lijkt net of je in sommige bochten ze eigenlijk net verkeerd om hebt liggen. maar is noet zo heel duidelijk te zien.
hele aparte kleur trouwens. erg mooi
Ze gooit haar kont soms erg naar binnen of zwaait erg uit. Ik probeer haar daarvoor met mijn been iets te corrigeren, denk dat je dat ziet. Ik zal erop letten dat ik dat in de proef niet doe, al hoop ik dat het dan ook niet meer nodig is.
Rhodos schreef:Ziet er leuk uit Trisca! Maar ehh... waar komt al dat gras in de bak vandaan?
Oke... nu MOET ik rijtechnisch commentaar geven... *schraapt de keel*
- Teugels iets korter. Op het moment dat je extra buiging vraagt kom je met je hand op je knie uit.
- Recht op blijven zitten: je valt naar voren.
Trainingstips heb ik niet voor je.
Dit is niet mijn bak
Ik zal om mijn handen denken en mijn zit