Toy Story @ "work"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Toy Story @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 18:41

Na een lange periode van kwakkelen is Toy weer helemaal de oude.
Maar doordat ik het heel druk heb en het veel te warm is schiet het serieuze werk er nog al eens bij in en maken we vaker een lekker bosritje.
Maar vandaag toch weer eens aan het werk gegaan na drie dagen bos...
Meneer had er totaal geen zin in en vond alles "eng". Er waren nieuwe hooipakken gekomen en daar was geen plek voor op het terrein dus die waren aan de rand van de bak gezet. Omdat het nogal waaide klapperde het als een gek en gingen we soms iets harder dan gepland door de bak heen.
Daarnaast vond hij mijn vriend ook veel interessanter dan werken.

Dit is bij Toy eigenlijk altijd al een groot probleem geweest. Alles is interessanter dan dat ik ben.
Op wedstrijden is dit altijd helemaal een drama omdat daar alles nieuw is en dus veel belangrijker dan het baasje (of degene die de baas hoort te zijn lijkt het wel..) Ik ben met hem tot het L1 gekomen en mag naar het L2 maar dat is niet meer gelukt sinds hij in de lappenmand heeft gezeten en we nu geen trekhaak meer hebben.
Ik krijg hem dan meestal wel weer afgeleid maar hij loopt dan voor geen meter meer... Ik krijg hem niet meer rond in de hals en zo gauw ik iets wil gaan doen gaat hij er tegen in.
Heel frustrerend dus.

Maarja hier de foto's dan kunnen jullie zelf oordelen.

Afbeelding
1. Hier liep hij op zich wel lekker maar nog niet los genoeg in de hals.

Afbeelding
2. Hier had ik net de middendraf gedaan maar kreeg ik hem amper terug en heb ik (heel slecht mijn handen zo laag en breed hier moet ik echt wat aan doen)

Afbeelding
3. Dit is een foto waar ik wel redelijk tevreden over ben op het kantelen van zijn hoofd na.

Afbeelding
4. En dan hier duidelijk het probleem waar ik mee zit. Meneer stelt aan en ik ben alles kwijt.

Afbeelding
5. Pfff zo'n kont en er nog niet op kunnen blijven zitten haha...

Afbeelding
6. En weer afgeleid door de camera.

Afbeelding
7. Jammer dat hier zijn voetje niet opstaat want deze vind ik dus wel netjes.

Afbeelding
8. Poging tot het inzetten van schouderbinnenwaarts. Ik moet mijn ellebogen meer aansluiten en rechtop blijven zitten.

Afbeelding
9. En mijn vriend er nog even op.

Zo dit waren ze.
Ben heel benieuwd naar jullie tips!
Alle opbouwende tips zijn welkom want de foto's confronteerde me weer eens met hoe het er uit ziet..
(en vooral hoe beroerd mijn houding is....)

kimmysan

Re: Toy Story @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:45

Haha rijdt je vriend wel vaker paard?? Hij zit er nochal proffesioneel op Haha! Heel leuk paard!! Ohh zo eentje wil ik ook Knipoog
Probeer idd aan de ontspanning te werken. Dat is prettiger voor jullie allebei; maar als er zoveel schrikdingen zijn is dat natuurlijk lastig! Ik heb ook zo'n stresskip

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:46

Ten eerste, Wat een prachtig paard!
Je geeft zelf al aan wat je moeilijke punten zijn, oa door het bosrijden. Maar dat is ook wel is ff lekker hoor! Als je het lekker weer gaat oppakken komt het denk ik wel goed hoor.
Owja, let op je hakken naar beneden, misschien je beugels een gaatje korter?
Leuk dat je vriend er ook op ging! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:49

Als hij niet met jou bezig is schakel dan eens lekker. Rijd lekker veel figuren stel hem in, stel hem tegen. Hou hem maar lekker bezig.

Je beugels lijken me erg lang hierdoor kun je je hakken denk ik ook niet goed laag houden? Verder vind ik het een leuk dier, jullie komen er wel!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:51

heej
zag je vanmiddag nog rijden Haha!
let op je handen af en toe wil je nog wel eens pianohandjes hebben. verder ziet het er best weer netjes uit. jammer dat je die aandacht vaak kwijt ben.
groetjes

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:36

Wat een gaaf paard!
Probeer je hakken wat meer uit te drukken en let erop dat je niet voorover gaat zitten.
Verder werkt het bij mijn verzorgpaard (stresskippie) altijd goed om haar ontzettend hard aan het werk te zetten wanneer ze iets 'engs' denkt te zien. Even een ophouding maken en weer goed om mn binnenbeen heen...en gaat ze dan nog snel of is ze nog kijkerig...dan zet ik dr op de volte en ga ik kleine voltes rijden en slangenvoltes...
Succes ermee!

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:11

Leuk paard!! en als commentaar probeer niet je hand over de manenkam te zetten (foto 8) en hakken uit drukken!

leuke combie!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:16

Hey Laura! Leuk om nog eens een topic van jou en knappe Toy te zien Haha! Het ziet er niet slecht uit hoor, en je kan inderdaad proberen om zijn aandacht bij jou te houden door heel vaak te schakelen, overgangen te rijden, en haast geen enkele lange zijde te rijden, dwz. dat je erg veel figuren rijdt, zodat hij de hele tijd aan het werk is. Probeer ook om je hakken uit te drukken, zo maak je je benen lang en kan je beter op je kont zitten Haha!
Toyke ziet er wel heel goed uit! Nog veel plezier samen, en tot in het topic? Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 20:43

Bedankt allemaal voor de vele tips!
Mijn beugels zijn inderdaad te lang. Ik moet hiervoor gaatje bijprikken want een heel gaatje zit ik echt bijna op springmaat...

@ kimmysan Hij rijdt inderdaad vaker maar is vooral van het crossen door het bos en het springen (wat jammer genoeg niet meer mag) maar is dus wel aardig wat gewend en heeft op Toy leren rijden.
Meestal ziet het er zo uit (dit was ook vandaag):
Afbeelding

@ joycie81 Heel hard aan het werk zetten helpt bij Toy niet altijd haha (als ik in het bos rij of aan een lange teugel is namelijk niks eng haha...) maar moet inderdaad wel meer figuren enzo gaan rijden.

@ Maartje/ikke20 inderdaad die pianohandjes hebben echt een eigen willetje... Ik heb jou helemaal niet zien rijden? of zat je gewoon op de fiets/auto?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:49

ik zat vrijdag in de auto toen liet ik je nog netjes oversteken Tong uitsteken

en vandaag zat ik op friezel. kwam net et bos uit

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 20:53

Ja vrijdag had ik je wel gezien hoor maar vandaag niet haha ik was gewoon zoooo geconcentreerd bezig Tong uitsteken

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:03

Wat een mooi paardje!!
Ik heb verder niet echt commentaar over het rijden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 14:51

Dankje!
Jammer dat je geen tips hebt ofzo! Maar wel bedankt voor het compliment!