Eerst wat achtergrond informatie van Zuchero, het is een 4 jarige ruin van Rubels x Nimmerdor. Hij is sinds juli vorig jaar onder het zadel. Met het zadelmak heb ik samen met een beleerder uit de buurt gedaan, en het doorrijden heb ik met hulp van me instructrice gedaan. We rijden sinds maart wedstrijd en zijn op dit moment al weer B+ 14.
Deze selectie wedstrijd wilden we dan ook puur voor de ervaring rijden. Want het is nog een jong ding en kon soms nog wel wat stressen, nu ging het super en was hij super relaxt.
Het inrijden ging ook lekker ontspannen, hij was mooi los en liep super! De eerste proef ging ook erg lekker, geen gekke dingen of wat dan ook, gewoon mooi ontspannen. Toen ik klaar was met de proef en langs de jury reed, staken zij en haar schrijfster 2 duimen op, ik was helemaal blij en met een goed gevoel op naar de tweede proef. Deze ging ook wel lekker, alleen werd Zuur moe en begon wat te wiebelen waardoor hij een keer verkeerd aansprong in galop. Maar toch ook deze proef erg lekker gereden!
De jury bij de eerste baan had na mij niemand in de baan rijden en heeft dus ook mijn tweede proef bekeken, na de proef deed ze het raampje van haar auto open, en zei dat je wel zag dat het nog een jong paard was, en dat de eerste proef beter ging dat de tweede, maar dat ze hadden genoten van mijn proef, dit vond ik echt een super leuk compliment en ik stapte dus ook met een big smile uit
.We hoefden niet zo lang te wachten op de punten en deze waren super! In de eerste proef wat ik eerste met 206 punten (13 punten verschil met nummer 2). En ook de tweede proef was ik eerste geworden met 192 punten. Dit betekend dus dat ik zoizo naar de Friese Kampioenschappen mag! Ben echt ontzettend trots
!Commentaar staat bij de foto's en ik zou het erg leuk vinden als je een reactie achter laat!
1, Zijn prachtige koppie

2, Inrijden, galop. Op me kont gaan zitten!

3, Proef 1, binnenkomen. Handen bij elkaar en tenen naar binnen.

4, Middenstap. Voor me kijken.

5, Volte in draf. Voor me kijken, niet laten hangen.

6, Galop. Iets ronder, ontspannen zitten.

7, Draf. Ontspannen!

8, Draf. Voor me kijken, handen naast elkaar.

9, Concentratie
. Ontspannen, voor me kijken.
10, inzet middendraf. Niet laten hangen en mijn benen niet afsteken.

11, Proef 2, binnenkomen. Tenen naar binnen.

12, middendraf. Niet met spoor prikken, niet laten hangen, voor me kijken, ontspannen zitten.

13, Halsstrekken. Niet te ver voorover zitten.

14, Richting halthouden. Handen bij elkaar.

15, Topperje!

Groetjes Andrea
Ik denk dat je met dit paard
Kan het nog hoger?