Zuchero (Rubels x Nimmerdor) selectie wedstrijd Hemrik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DreE

Zuchero (Rubels x Nimmerdor) selectie wedstrijd Hemrik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 13:20

Hallo Doei!

Eerst wat achtergrond informatie van Zuchero, het is een 4 jarige ruin van Rubels x Nimmerdor. Hij is sinds juli vorig jaar onder het zadel. Met het zadelmak heb ik samen met een beleerder uit de buurt gedaan, en het doorrijden heb ik met hulp van me instructrice gedaan. We rijden sinds maart wedstrijd en zijn op dit moment al weer B+ 14.
Deze selectie wedstrijd wilden we dan ook puur voor de ervaring rijden. Want het is nog een jong ding en kon soms nog wel wat stressen, nu ging het super en was hij super relaxt.

Het inrijden ging ook lekker ontspannen, hij was mooi los en liep super! De eerste proef ging ook erg lekker, geen gekke dingen of wat dan ook, gewoon mooi ontspannen. Toen ik klaar was met de proef en langs de jury reed, staken zij en haar schrijfster 2 duimen op, ik was helemaal blij en met een goed gevoel op naar de tweede proef. Deze ging ook wel lekker, alleen werd Zuur moe en begon wat te wiebelen waardoor hij een keer verkeerd aansprong in galop. Maar toch ook deze proef erg lekker gereden!

De jury bij de eerste baan had na mij niemand in de baan rijden en heeft dus ook mijn tweede proef bekeken, na de proef deed ze het raampje van haar auto open, en zei dat je wel zag dat het nog een jong paard was, en dat de eerste proef beter ging dat de tweede, maar dat ze hadden genoten van mijn proef, dit vond ik echt een super leuk compliment en ik stapte dus ook met een big smile uit Haha! .

We hoefden niet zo lang te wachten op de punten en deze waren super! In de eerste proef wat ik eerste met 206 punten (13 punten verschil met nummer 2). En ook de tweede proef was ik eerste geworden met 192 punten. Dit betekend dus dat ik zoizo naar de Friese Kampioenschappen mag! Ben echt ontzettend trots Haha! !

Commentaar staat bij de foto's en ik zou het erg leuk vinden als je een reactie achter laat!

1, Zijn prachtige koppie
Afbeelding
2, Inrijden, galop. Op me kont gaan zitten!
Afbeelding
3, Proef 1, binnenkomen. Handen bij elkaar en tenen naar binnen.
Afbeelding
4, Middenstap. Voor me kijken.
Afbeelding
5, Volte in draf. Voor me kijken, niet laten hangen.
Afbeelding
6, Galop. Iets ronder, ontspannen zitten.
Afbeelding
7, Draf. Ontspannen!
Afbeelding
8, Draf. Voor me kijken, handen naast elkaar.
Afbeelding
9, Concentratie Cool. Ontspannen, voor me kijken.
Afbeelding
10, inzet middendraf. Niet laten hangen en mijn benen niet afsteken.
Afbeelding
11, Proef 2, binnenkomen. Tenen naar binnen.
Afbeelding
12, middendraf. Niet met spoor prikken, niet laten hangen, voor me kijken, ontspannen zitten.
Afbeelding
13, Halsstrekken. Niet te ver voorover zitten.
Afbeelding
14, Richting halthouden. Handen bij elkaar.
Afbeelding
15, Topperje!
Afbeelding

Groetjes Andrea

shirleyp
Blogger

Re: Zuchero (Rubels x Nimmerdor) selectie wedstrijd Hemrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:26

Wat een ontzettend leuk dier! Jullie zijn een mooie combinatie om te zien! En je kent ook heel goed je zwakke punten. Niet te kritisch worden op jezelf, wees ook trots op wat er al wel goed gaat. Voor zo'n jonge combinatie ziet het er al heel goed uit.

Je houding vergt even wat aandacht, voornamelijk je tenen en je handen. Ook kruipt je paard nog wat te diep en gaat hij wat hangen. Probeer dat voorwaarts op te lossen en geef hem voor wat meer lucht, ook als je zelf gespannen bent. Heel veel succes!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:31

Nou das stug...Weet je zeker dat dit een rubels x nimmerdor is? Ik heb (gisteren verkocht) een veulen gehad van een zuccero van Rubels x Boston...Lijken ook erg op elkaar, alleen was deze Zuccero lichter al van kleur..Of is dit per ongeluk toch dezelfde??

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 13:42

@ shirleyp, Ik ben indd erg kritisch voor mezelf en vind dat het altijd beter kan.. Maar ben toch ook super trots op wat we nu al bereikt hebben! Me houding kan indd beter en hier zijn we ook hard mee aan het oevenen! En ook bedankt voor de tip!

@vanitymay, Ja het is echt een Rubels x Nimmerdor. Een tijdje terug had een vriendin van me ook een Zucherro gevonden op internet, deze was alleen eens stuk kleiner maar leek indd ook erg op de mijne. Misschien dat jij die bedoeld;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:54

Ja dat zal hem wel zijn...haha..Ze lijken erg, behalve dat Zuccero al veel meer schimmel was en dat hij wat kleiner was inderdaad, maar ik weet natuurlijk niet hoe groot die van jou is..

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 13:57

Die van mij zal nu rond de 1,71 zijn, en die andere Zuchero was toen nog onder de 1,60 volgens mij, maar kan me natuurlijk vergissen Knipoog

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:02

Oeehh, nou durf ik niet meer naar Friese Kampioenschappen te gaan Nagelbijten / Gniffelen
Ziet er goed uit, alleen in de galop kun je misschien iets meer op je kont blijven zitten en het lijkt net alsof je op de 3e foto iets scheefzit.. maar kan ook heel goed een momentopname zijn!

Ik zie je wel verschijnen 9 augustus! Al weet ik nu wel dat ik niet meer kans maak natuurlijk!! Haha Tong uitsteken

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:13

Ziet er goed uit hoor, je bent al een end op de goede weg zie ik! Ik ben een fan van Rubelsjes, ik heb er zelf eentje gehad, maar die bleef helaas te klein voor mij, maar ook zo'n bruinschimmel. Zie fotolink http://www.mijnalbum.nl/Foto-OZCKQNTH.jpg.

Leuk om te zien dat er aantal zijn die het goed doen in de sport, er was nogal wat twijfel over Rubels en zijn nafok. (Die van mij niet, die was provinciaal veulenkampioen en 2e op de nationale in Ermelo Knipoog ). Ben benieuwd naar jullie vorderingen, succes OK dan! !

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:43

Het ziet er heel goed uit! Je zit er ook netjes op, zeg!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:07

Ziet er geweldig uit Haha!
wat een prachtig paard heb je!
Commentaar geef je zelf al. Lachen Ik denk dat je met dit paard
zeker ver kunt komen!

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:14

Jaaaaaaaaaaaaaa, eindelijk zie ik je paardje!! Go jij! Go jij!
Wat een ontzettend mooi dier!!! Moet je heel trots op zijn!!! Echt te wauws!!!
En die punten van jou ook...... Duivel Clown Kan het nog hoger? Pling
Jij gaat echt niet laag eindigen op het FK!
Enne.... Wanneer kan ik foto's komen maken? Deze zijn trouwens ook heel mooi!
(Wie heeft ze gemaakt?)(Beetje nieuwsgierig! Knipoog)

Enige puntje commentaar: (maar dat weet je al)
Iets ontspannender zitten. Dan lijkt het nog mooier!
En soms het neusje er iets meer uit. Maar dat is voor Jeanny ook een struikelblok hoor! Knipoog

We zien elkaar vast nog wel op wedstrijd in de toekomst! Tong uitsteken
En hopelijk kan ik gauw foto's komen maken!
In ieder geval veel succes op de komende wedstrijden!!!!!

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:41

Andrea!!
Wat een punten zeg! In Frieschepalen ook al zag ik!
Maare hij is wel erg mooi of niet je paardje, je kunt je ogen er niet vanaf houden zie ik Tong uitsteken
Maar jullie zijn zeker een leuke combi en van mij mogen jullie wel wieberen uit de B Tong uitsteken

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:54

Iedereen bedankt voor de leuke reacties Lachen

@ FunkyMistiC, Hihi waarom zou je nu niet meer naar de FK durven hihi, ook jij bent niet voor niets geselecteerd Haha! In de galop moet ik indd meer gaan zitten en ook meer ontspannen gaan zitten. Dat ik scheef zit klopt ook, daarvoor ben ik ook bij de fysio Vork
Maar dan zien we elkaar vast wel 9 augustus!!

@ Erretje, jij had ook een leuke Rubels, ook met een apparte kleur!! Die van mij is alleen iets donkerder van kleur.

@ Vernon, hihi eindelijk hé Knipoog Je moet echt snel langskomen en foto's maken Haha! Kan in vakantie miss nog wel? We spreken wel wat af!

@ Harimas, Hihi, indd aso punten, maar na de FK ben je van me af hoor! hihi!
Kan me ogen indd niet vanaf houden. Bloos

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:08

Ziet er heel goed uit voor een B proef hoor! Ga zo door!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:20

Citaat:
@ Erretje, jij had ook een leuke Rubels, ook met een apparte kleur!! Die van mij is alleen iets donkerder van kleur.

Hij is nu nog lichter aan het worden! Hij bleef helaas E-pony, hij bleef steken op 1,53. Dat vond ik toch echt te klein met mijn 1,76. Wees er maar zuinig op, zoveel zijn er niet van van Haha! ! En wat is die van jou wel groot zeg! Ik hoop dat hij net zo spectaculair wordt als zijn papa, wat een geweldig paard was dat!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:44

DreE schreef:
@ FunkyMistiC, Hihi waarom zou je nu niet meer naar de FK durven hihi, ook jij bent niet voor niets geselecteerd Haha! In de galop moet ik indd meer gaan zitten en ook meer ontspannen gaan zitten. Dat ik scheef zit klopt ook, daarvoor ben ik ook bij de fysio Vork
Maar dan zien we elkaar vast wel 9 augustus!!

Misschien tik ik je wel even aan, dit kleurtje is wel te herkennen. Ikzelf rij op een Friesch en verwacht niet de enigste te zijn met een Friesch Tong uitsteken Dus ik ben iets moeilijker te herkennen Knipoog

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:11

wat een mooie verschijning! Foto's zien er echt goed uit. Je hebt de juiste begeleiding zo te zien. Ga zo door!
Wat je al zegt, volgende punt is het voor je uit kijken. (om toch aan HAW te voldoen)

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:13

DreE schreef:
@ shirleyp, Ik ben indd erg kritisch voor mezelf en vind dat het altijd beter kan.. Maar ben toch ook super trots op wat we nu al bereikt hebben! Me houding kan indd beter en hier zijn we ook hard mee aan het oevenen! En ook bedankt voor de tip!

@vanitymay, Ja het is echt een Rubels x Nimmerdor. Een tijdje terug had een vriendin van me ook een Zucherro gevonden op internet, deze was alleen eens stuk kleiner maar leek indd ook erg op de mijne. Misschien dat jij die bedoeld;)

Hey ik heb dit weekend het veulen van vanitymay gekocht.
Weet jou vriendin toevallig ook waar ze die andere Zucherro op internet had gevonden?
Dit is mijn nieuwe aanwinst! [ITP] Mijn nieuwe paard! Schanulleke! (1 jaar oud)
Afbeelding

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:35

Sodeju wat een gaaf beest! Rijden ziet er ook erg goed uit. Kan me voorstellen dat de jury blij was met zo'n combinatie in de ring.
Naast je eigen commentaar: probeer in de middendraf iets meer je hand te ontspannen, dan krijgt ie minder kans om te gaan hangen.

Veel plezier met je leuke paard!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:18

Wat een leuk paard!
Succes verder

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:36

Leuke combinatie.
Pas wel op dat je paard zich niet opkropt, zorg voor iets meer lengte in de hals.
Gefeliciteerd met je punten en zet hem op op de kampioenschappen!
Succes.Haha!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:56

Poe poe, dat ziet er goed en zeker voor een jonge combinatie!
Volgens mij gaan jullie het wel ver schoppen! Pling
Je geeft je punten zelf al aan, die je hier en daar kunt verbeteren! Lachen

Monstertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:05

Wat een lekkerding!
Die eerste plaatsen zijn terecht verdiend *LOL*

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:41

Bedankt voor alle reacties!

@ Erretje, Jaa dat is indd wel een kleintje.. Jammer, want het is echt een leuk ding! Die van mij is rond de 1,71 en ik zelf ook zoiets, dus past super! Lachen Rubels was ook een super hengst jammer dat we niet lang van hem mogen hebben genieten..

@ FunkyMistiC, Hihi, is goed, ben bang dat er meerdere friezen rond lopen dus andersom zou minder snel gaan, hihi

@ trudydejong, Ik heb het indd echt getroffen met de begeleiding, zo kon ik veel zelf doen, maar daarbij ook goede hulp krijgen, ben ook erg tevreden over hoe het is gelopen Haha!

@ vinos, Ik had het laatst nog aan die vriendin gevraagd, was namelijk wel benieuwd hoe die er nu uit zag etc, maar ze wist het niet meer. Zelf had ik ook heel internet afgezocht maar niets te vinden.. Helaas...

@ Rukaro, bedankt voor het compliment Bloos en bedankt voor te tip Lachen

@ Elliebelle, hij heeft zijn eigen houdinkje aan gewent, en dat is indd kort worden in de hals.. Had vandaag prive les en daar zijn we ook hard mee aan het werk geweest Lachen

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:26