Silano@dressuur&springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Donna_

Silano@dressuur&springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 20:18

Bij deze dus het (langverwachte) HAW topic van mij en Silano.

Silano
Silaan is van Danielle_1 hier op bokt, en ik heb de mazzel dat ik haar een maandje mag bijrijden, omdat Sanne (SannevM) haar op 1 augustus voor vast gaat bijrijden.
Silaan is 9 jaar oud, en we zijn vooral bezig met de basis, dus lekker ontspannen en vooral over haar rug laten lopen. Ze is een hele poos niet meer serieus aan het werk geweest, dus de foto's zullen echt nog wel wat te wensen overlaten! Lachen We hebben ook een sprongetje gemaakt, en dit was voor Silaan ook al een poos terug, dus we zijn super tevreden met hoe ze zich nu 'gedraagt' Haha!. Haar problemen zijn vooral haar balans. Ze wil erg graag tegen het hek aan gaan plakken, en negeerd dan je been volkomen. Wanneer je druk blijft geven gaat ze vreselijk overhaast lopen. Dit probleem lijkt mij nu al een stuk minder. Leuk om de resultaten van het oefenen te merken! Pling. Ook valt ze erg terug qua tempo wanneer ze het moeilijk vindt. Silaan komt erg tegen de hand aan het begin wanneer je haar vraagt. Als ze eenmaal loopt, gaat dit uitstekend, maar ze toont dus wel protest, ook als je haar voor vrij laat, zodra ze iets moeilijk vind gaat dat hoofd de lucht in. Op de foto's mag ze er nog iets meer doorheen, maar ik ben echt super tevreden!

Ik Knipoog
Zoals hierboven al vermeld staat rij ik Silaan alleen voor de maand Juli. Dit was de derde keer dat ik op haar zat. Ik rij nu ongeveer 11 jaar, en over het algemeen rij ik nu op L2 niveau. Natuurlijk is het altijd even wennen op een vreemd paard, dus alle puntjes waar ik wel vooruitgang in heb geboekt met m'n vaste bijrijpaard gingen even verloren bij Silaan Nagelbijten / Gniffelen. Ik moet mijn armen veel meer buigen, en mijn onderbenen leiden echt een eigen leven zo af en toe Bloos.
Ik mag wat meer ontspannen in mijn schouders, en soms zit ik als een zoutzak Bloos!. Over het springen; ik heb al ruim 3 jaar niet meer gesprongen.

Bij deze even genoeg gekletst, en op naar de foto's! Haha! (ze staan niet op volgorde, en natuurlijk hebben we ook in/uitgestapt!)

Afbeelding

Mijn armen meer buigen, en tenen naar binnen.
Afbeelding

Zelfde commentaar als op de vorige.
Afbeelding

Rechtop zitten!
Afbeelding

Binnenhand gaat aan de wandel Verward
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als slot nog een springfoto. Ik moet meer ruimte geven met mijn handen, maar dinsdag heb ik springles, dus dat komt goed! Haha!.
Afbeelding

En natuurlijk; Sanne! Zoveel tegenslagen, en nu eindelijk een súperbijrijpaard! Natuurlijk kon ze het niet laten en moest ze er even op! Ze heeft Silaan nog even opgepakt om te 'proberen' en hierna uitgestapt. We weten dat de rijkleding niet ideaal is.

Afbeelding

Nou, kom maar op met het commentaar, maar hou het netjes! Lachen

@ Roosmarijn: Bedankt voor de foto's!
@ Sanne: De les was wederom weer super Haha!
@ Danielle: Super dat ik Silaan mag rijden! Lovers
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 05-07-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Irene11_

Re: Silano@dressuur&springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:22

Ik vind dat je je handen wat minder moet vastzetten en dat je je benen niet zo moet afsteken. Ook iets meer je tenen naar binnen.
Erg mooie frontriem en erg mooi zadel trouwens!! *LOL*

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:23

deze schoenen zijn niet geschikt voor paard rijden!
voor de rest ziet het er erg netjes uit behalve wat je al zij je tenen maar goed daar kan aan gewerkt worden

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 20:26

Ik heb ze echt bij een rijwinkel gekocht hoor! Lachen Daar hebben ze me deze juist aangeraden om mee te rijden. Helaas zijn mijn chaps overleden, en de nieuwe zijn te groot Clown.

@ Irene_11: Ik denk dat het vastzetten vooral zo lijkt door m'n gestrekte armen, want ik beweeg gewoon mee in haar bewegingen. Maar dankjewel voor commentaar Lachen. En inderdaad mijn benen; maar een poosje terug was dat zóveel erger! Bloos.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:28

Ah, das Silaan onder het zadel, leuk hoor!!
Ik zou inderdaad even letten op je rug en tenen, maar dat had je zelf al door Lachen

Sanne, heel veel plezier met Silaan!! Gaat vast lukken zo te zien Ja

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:30

Donna!!! Ik zei nog zo geen foto's van mij plaatsen, hihi.
Enne, voordat ik bokt over me heen krijg, ik weet het van mijn rijkleding, heb er alleen een stukje op gestapt. Lachen

Oké, verder on-topic:
Het lijkt misschien op de foto's of Donna haar hand vast zet, maar dit doet ze echt niet!
Donna, je doet het super leuk, ga lekker nog zo door de komende weken.

Waar je op moet letten, heb je tijdens het lesgeven van mij al gehoord, hihi.
Maar zet hier ook maar iets neer, want anders wordt mijn bericht weer verwijderd...
Hakken laag, voor je uit kijken etc. Je weet het wel.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 05-07-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:41

Leuke foto's donna! Lachen
Echt leuk dat je silaan een maandje mag rijden!
En dat sanne haar daarna gaat rijden! Lachen

Oh en voordat het berichtje verwijderd wordt: je zegt het zelf al maar inderdaad nog iets meer je tenen naar binnen en armen buigen Knipoog

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:06

De foto's zijn echt goed gelukt, al zeg ik het zelf. Bloos

Jij en Silano zijn echt goed bezig! Pling Drie keer er op gezeten, en je hebt haar zo aan het lopen, je mag trots wezen op jezelf!! Ja

En omdat dit forum voor technisch commentaar is:

De dressuur gaat met sprongen vooruit. Mijn complimenten!! Lachen Zoals jezelf al zegt, je armen meer buigen, dan zijn de wendingen ook makkelijker. Ookal voelt het voor jou gevoel veel ongemakkelijker met armen gebogen, je handen iets hoger en rechtop en naast elkaar. Dat is gewoon even wennen, komt wel goed! En uiteindelijk is het fijner. En anders stuur ik Peter op je af.. Whoosh! Knipoog En ontspan je schouders, voorkom een fysio behandeling. Lachen En rechtop zitten. Zoals ingrid altijd zei: "Er zit een punaise onder je kont". Vork

Het springen, dat komt wel weer. Dat is even de techniek weer te pakken krijgen. Met Puck deed je het ook en dat was ook niet een makkelijke. Wat mij opviel; veeeel meer meegeven (echt voor jou gevoel overdreven met je handen naar voren). En verder weer even oefenen met wanneer je mee naar voren moet komen en mee moet gaan. Maar dat komt helemaal goed, geen twijfel mogelijk!

Jij en Silaan komen er wel, gaat helemaal goedkomen!! Geniet van je maandje!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:12

Leuke foto's don!
wel wat puntjes. je kijkt erg je paard in. kijk over de oren van je heen Bloos je zit op de foto's OF te ver naar over OF te ver naar achter Tong uitsteken dus zoek iets daartussenin Clown en je steekt je voeten af naar voren, je moet zegmaar een rechte lijn kunnen trekken van het puntje van je cap tot je hak. verder leuke foto's! Haha!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:37

leuk paardje en loopt al netjes nu je er zelf maar paar keer op hebt gezeten en ja wat betreft commentaar ga met de rest mee
heb er weinig aan toe te voegen
en vind het verder echt netjes

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:24

ziet er erg goed uit donna! Leuk dat je er ook nog even op hebt gestapt Sanne! Verder idd je tenen naar binnen draaien en wat meer vooruit kijken.
Voor de rest is alles al gezegt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 00:28

Hey Donna, mooie plaatjes hoor, ziet er netjes uit Ja Ben het met je eens dat je voetjes wat meer vooruit mogen kijken, dat geldt ook voor jou, dan zal het ook makkelijker worden om rechtop te zitten. Op de springfoto lijkt het of je te veel gewicht op de hals van het paard hebt, ben benieuwd naar foto's van wanneer je weer met hindernisjes gaat stoeien Tong uitsteken Je onderbeen geef je zelf ook al aan, het ziet er nu uit alsof je het niet goed kunt ontspannen (sluit me dus eigenlijk aan bij commentaar van Anneke, het lijkt wel of je in dit zadel niet je eigen zit kunt vinden) Wat me nog meer opvalt: is dit zweepje niet wat aan de lange kant voor springactiviteiten? Of was het een dressuurles met een beetje springwerk?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:44

Hé Donna,

Wat een leuke foto's. Nog wat meer aandacht aan je houding en dan ben je echt al een heel end. Ik vind haar al best ontspannen lopen.
De springfoto ziet er ook erg leuk uit.

@ Sanne
Nog even en dan komen er vast ook heel wat HAW topics van jou met Silaan!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:35

Leuke foto's Donna!!
Rijtechnische tip!!
Als het paard zo aan het hek plakt ga dan lekker op de binnenhoefslag rijden.
Daarmee kan het paard balans vinden. Zolang ze de steun van het hek heeft blijft het moeilijk.
Dus lekker binnenhoefslagen rijden Haha!
Succes!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 10:45

Bedankt voor al het commentaar Haha!.
@ Anneke: Ik zit toch (op uitzondering van foto 4) keurig rechtop? Ik zie niet dat ik tever naar voren zit? Lachen
@ Twannie24: Dankjewel Haha!
@ Mandy: Ja, m'n tenen Bloos
@ Hestejente: Ik dacht dat ik netjes rechtop zat hoor, op deze foto's! (Behalve foto 4) En inderdaad, het was een dressuurles met een sprongetje tussendoor en omdat de foto van voren is genomen lijkt het alsof ik op haar hals leun, maar als je van de zijkant had gekeken zat ik daar gewoon netjes in de verlichte zit. Ze sprong ook zó vreselijk maf haha!
Wat betreft mijn zit; ik geloof dat dit zadel een beetje groot voor me is. Ik kan dus niet echt op m'n kont blijven zitten in bijvoorbeeld de galop, en in draf zwieberen mijn benen dus lekker hun eigen ding Knipoog. Dankjewel voor het onderbouwde commentaar! Haha! Hier kan ik wat mee!
@ Annemiek: Dankjewel Lachen Sanne komt me gelukkig helpen, dus met die houding hoop ik over 2 weken verbetering te zien Knipoog
@ MiniMouse: Wanneer ik haar op de binnenhoefslag zet (het eerste kwartier, want daarna is 't hekkenplakken over) Dan zwalkt ze helemaal erg! Naar binnen, en dan naar buiten... etc. Maar ik zal het proberen! Lachen

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:45

ziet er leuk uit! commetaar geef je zelf al.
sanne jullie zijn leuke combinatie Haha!! vind ik

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:25

Haai
Leuk:p
je hebt een gave frontriem en een hip setje
over je schoenen heb je gelijkw ant het zijn stalschoenen waar je mee mag rijden
tipsie: tenen naar binnen (p.s heb het zlef ook niet hoor)

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:26

Niet zo hard zijn voor jezelf meis;)
Silaan is echt geen makkelijk paard om voor elkaar te krijgen,oma weet er alles van na 3 jaar Clown
Dat je dit al voor elkaar krijgt is enorm knap!!
Juist doordat haar evenwicht soms ver te zoeken is haalt ze ons,als ruiter zijnde,ook uit balans.
Dan krijg je zo'n heerlijk 'beginnersgevoel' Clown
Let maar op,zodra je haar doorkrijgt komt het ook helemaal goed met je houding.
En weer zag het er in het echt beter uit,ongelofelijk Cool

Ik heb zin in dinsdag!!! Go jij! Go jij!
Ik ga wel een miniparcourtje voor je bouwen hoor,bereid je maar vast voor Tong uitsteken

En Sanne,volgens mij voelde het wel tof aan voor je de eerste keer he?;)

Mensen ga ajb niet zeuren over haar outfit,ze heeft Silaan alleen even uitgestapt....

Plingonna,heb je mijn smsje nog gekregen over de pads?* Haha!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 11:47

@ Romyjuh_Xx: Hahah, dankjewel Lachen
@ Danielle_1: Hihi, dat beginnersgevoel, inderdaad! Nagelbijten / Gniffelen. Enne, die roze pad krijg je niet hoor! Hahaha, je mag 'm best ns lenen, maar ik ga niet ruilen Tong uitsteken. Wil wel je Anky-pad 'ns proberen bij Eer, of die goed blijft liggen op 'm.
Ohoh, een parcoursje, dan mag het wel wat soepeler gaan Bloos

Offtopic: kom je op MSN? Clown

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:40

ik vind het rijden er best leuk uitzien Ja het is ook nog maar je derde keer op dit paard.
Commentaar geef je zelf al. Ik vind Silano een erg leuk paardje om te zien.
Sanne: Leuk om jou op het paard te zien, heel veel rijplezier en succes straks met hem!