Wiko [haf] @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Wiko [haf] @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:47

Hée!
Vandaag heb ik voor het eerst dit jaar weer in de bak gereden. Normaal rijd ik altijd in het bos, aangezien ik thuis geen bak heb, en er in de buurt ook geen kan krijgen. Vandaag kon ik gelukkig de manegebak lenen Lachen Ik rijd nog geen wedstrijden met Wiko, omdat ik al moeite zat heb om hem lekker aan het lopen te krijgen en te houden. Ik zou graag tips/commentaar op mijn houding willen, maar ook op mijn rijstijl etc. Ook zou ik graag willen weten hoe jullie denken dat ik hem het beste tegen kan houden etc.
xx
ps. Helaas is mijn moeder getrainde cameravrouw, dus ik hoop dat jullie 't kunnen zien Knipoog
pps. Soms is er iets te ver ingezoomd, maar als het meezit is 't nog redelijk...

http://www.youtube.com/watch?v=shKp-ks-qHY
Deze is kort, en hier loopt hij nog vrij gespannen. In de volgende filmpjes wordt 't wat minder, maar helemaal weg krijg ik 't niet Knipoog

http://www.youtube.com/watch?v=uQUZ8uHfwJ8
Deze is wat langer Knipoog Hij loopt vreselijk te schudden met z'n hoofd, maar ik was allang blij dat 'ie niet ging hollen. Hij was er al een paar keer snoeihard vandoor gegaan...

Maar, ik zal niet te erg in de verdediging gaan schieten, gooi alles dr maar gewoon uit, ik houd m'n mond Knipoog

http://www.youtube.com/watch?v=Jy5IpmN1OXw
Een drafje Lachen Jammer van het einde, want verder is 't best aardig, geloof ik

http://www.youtube.com/watch?v=czOaSst2u5c
Andere kant op. Op de volte naar buiten getrokken... Ik krijg 't niet voor elkaar om 'm netjes te stellen, hij loopt zo door m'n binnenbeen heen...

http://www.youtube.com/watch?v=-xLmM94DFE4
Galopje. Jammer dat 't filmpje vreselijk vaag is, ik denk niet dat je er veel wijzer van kunt worden.

http://www.youtube.com/watch?v=8DFiqkinbtQ
En nog een laatste drafje. In het begin is het filmpje wazig, maar na een tijdje wordt het beter.

In al de filmpjes moest ik hem behoorlijk naar voren schoppen. Hij was vrij moe, want we hadden al een uur lang naast de weg gereden om naar de manege te komen omdat we geen trailer hebben. Knipoog Dat je 't even weet.
Verder staat hij pas sinds 2 weken weer écht in het werk. Wilde ik er toch even bij zeggen Knipoog

MaaikeMo

Re: Wiko [haf] @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:54

probeer in de stap meer met de beweging te gaan.. met handen en lichaam, gaat ie ook ruimer stappen..
en probeer je benen meer aan te sluiten, steken nogal af Lachen (maar komt denk ik ook een beetje door de wat bredere haf Lachen )

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:57

Ja, m'n benen vielen me inderdaad ook op. Best raar, want op foto's lijkt 't weer helemaal niet zo. Maargoed, 't filmpje liegt niet ^^
Ik houd 'm ook veel tegen hoor, want hij wil behoorlijk graag hard. Maar ruimer stappen had inderdaad wel gemogen. Zal proberen erop te letten! Lachen

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:13

ik vind dat je een erg mooie zit hebt
zeker tijdens het doorzitten
probeer met je benen (kuiten) te duwen ipv. kloppen
en probeer ze, zoals al gezecht, meer aan te sluiten

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:17

Ziet er goed uit!
maar begin je altijd met doorzitten of was je al een tijdje aan het draven

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 20:34

Dankje! Lachen M'n benen werk ik aan Knipoog Maar, zoals ik [geloof ik] gezegd had: Hij was nauwelijks vooruit te branden Tong uitsteken Hij had al een uur gelopen, en z'n conditie is nou niet om over naar huis te schrijven. Maar vooralsnog, m'n kuiten mogen inderdaad wel rustig liggen.
Normaal gesproken begin ik met lichtrijden Knipoog Heb ik nu ook wel gedaan, maar dan langs de weg op weg naar de manege Knipoog Dat heeft m'n moeder niet gefilmd, want toen holde ze ernaast, haha. In de bak ben ik wel begonnen met doorzitten dit keer, omdat ik dan betere controle over hem heb. Hij is meestal de 1e keer in de bak heel druk, dus ik wilde 'm zo rustig mogelijk laten. Later ben ik, zoals je waarschijnlijk wel zag, wel gaan lichtrijden Knipoog Toen had ik 'm iets beter onder controle.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:43

Ging wel goed toch? Commentaar is al gegeven Knipoog MORGEN KAAAAAAAAAAAAAAAAAAMP! Lovers

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 08:59

Ja, voor zijn doen ging 't best redelijk. Totdat jij kwam! Boos! Tong uitsteken
Niemand nog wat aan te merken? Kan ik me niet voorstellen! Tong uitsteken

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:05

Woow lein je hebt hem vet netjes aan het lopen! Hij kan het wel! Zoals al is gezegd, let op je benen maar dat is moeilijk zat als je wiko naar voren moet rijden, moet opletten of die er niet vandoor gaat ( Tong uitsteken ) en hem nog 'normaal' aan het lopen moet krijgen ook. Maar het ziet er netjes uit, had ik eigenlijk niet helemaal verwacht ook al heb je gezegd dat die M heeft gelopen. Tong uitsteken Veel plezier vandaag op kamp en maak van je wiko een echt dressuurpaardje Haha!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:10

ziet er goed uit! Haha! je rijdt hem erg netjes en volgens mij zit ie als een stoel Tong uitsteken

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 11:42

Haha, dankje Mara! Hij kan het inderdaad, ik weet het. Het blijft een M-haflinger he ^^
Deze week maar even goed trainen in de bak, en hopelijk nog een lekker sprongetje maken ook!

Ja inderdaad, hij zit als een stoel, al zat hij met mijn andere zadel voor geen meter. Het zadel helpt ook wel flink mee, want daarmee kan ik álles zitten [zelfs mijn andere paard, en dat's een echte hobbel-knol, zo'n karrepaard Tong uitsteken] Maar in ieder geval bedankt! Lachen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 20:20

Na een week afwezigheid nog helemaal geen reacties? Boos! doe ik het zo slecht?

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:30

nee hoor! zeker niet slecht! leuke haf! zou wel proberen je benen wat stiller te houden. Je handen houd je netjes. Veel plezier met rijden, ben benieuwd naar filmpjes/foto's van het springen!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 20:37

Lachen merci!
Foto's van 't springen heb ik, maar alleen van héeeel lage kruisjes ×P [En stijltjes, kom ik net achter]
Misschien heb ik binnenkort wel m'n springparcoursje op dvd en kan ik die op youtube zetten.
Zal springfoto's even uploaden Knipoog

*edit* Geuploaded Lachen [of hoe je dat ook spellen mag]

Valt me bij alle foto's op: Benen leiden een eigen leven en m'n handen moeten meer meegeven.
De slof heb ik eraan omdat hij nogal heftig reageert op andere paarden. Hij wil er namelijk het liefst op/in/over of onder, en dat lijkt me niet geheel juist Tong uitsteken Dus met de slof houd ik 'm wat beter onder controle.
M'n beugels zijn zo lang omdat ik deze sprongetjes in de laatste 5 minuten van de dressuurles gedaan heb. Ik had geen tijd/zin om ze korter te maken. En het is natuurlijk een dressuur zadel, dus met korte beugels zit 't niet zo Tong uitsteken

Bijna! Tong uitsteken Vreselijke foto.
Afbeelding

*Ahum* De 'sprong' Tong uitsteken Hij vindt 't de moeite niet waard, geloof ik. [Die ging er ook af, trouwens Tong uitsteken]
Afbeelding

'k Moet zowieso meer rechtuit kijken, heb ik het idee. Verder: zie bovenstaande.
Afbeelding

Hij doet 't netjes, maar ik zit erop als een druif ¬¬ Wel iets te vroeg afgezet, geloof ik.
Afbeelding

Deze vind ik wel gaan, maar zoals bovenaan staat: Handen meegeven. En hakken omlaag.
Afbeelding

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:53

Leuke foto's van het springen!
Was Ponykamp leuk?
Ging het al beter dan vorig jaar? Tong uitsteken
ik lees net dat je springparcourtje op DVD hebt, is dat weer nieuw?
En hoe ging het met die andere dikke haflinger?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 11:56

MissMarije schreef:
Leuke foto's van het springen!
Was Ponykamp leuk?
Ging het al beter dan vorig jaar? Tong uitsteken
ik lees net dat je springparcourtje op DVD hebt, is dat weer nieuw?
En hoe ging het met die andere dikke haflinger?

Ja, was heel gezellig Knipoog
Springparcourtje heb ik nog niet op dvd, maar Donja's vader ging proberen dat te regelen.
Die andere haf ging prima Knipoog
Het ging niet echt beter dan vorig jaar. Gewoon anders. Vorig jaar had ik 'm zonder slof, maar niet aan
het lopen, en dit jaar mét slof, maar wel aan het lopen Tong uitsteken

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:01

Lol,, ik hoop dat ik volgend jaar weer kan, vind het wel jammer dat ik dit jaar niet kan maarja ik ga lekker in Ierland rijden(hoop ik Clown )
Je moet binnenkort ook foto's plaatsen van Ellert, wil wel zien hoe hij rijd Vork
Ben je ook nog met Wiko op buitenrit geweest of niet?
En waren er ook nog nieuwe paarden/pony's of niet?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 12:07

Haha Tong uitsteken Misschien dat je dit even in 't inislottopic moet houden? Tong uitsteken
Want het blijft mijn HAW-topic! ^^

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:10

haha oke Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:45

Je heb een leuke Haf... (wie is z'n vader)

Je rijdt echt heel netjes... en je zag dat hij al een beetje moe was maar ik doe je het niet na hoor.

Dus weinig commentaar... en de rest is al gegeven.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 10:17

Dankje! Lachen
Z'n vader is Willow. Ik geloof niet dat die erg bekend is, want ik heb nog nergens informatie over hem kunnen vinden.