Dekhengs Sergi @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skip_Bo

Dekhengs Sergi @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:22

Net eventjes op Sergi gereden, het ging super voor de 2e x.

Dus was dik tevreden, als ik er niet aan denk dat me armen onwijs zeer doen. Vork

Maargoed, Sergi is een goedgekeurde dekhengst, maar dat merk je niet in zijn stal.

Onder het rijden moet je echt goed opletten en is het net een betonblok. Vork
Hem nagefelijk rijden is niet echt makkenlijk en je moet er echt voor werken. Het liefste loopt die met zn neus naar voren enz.

Sergi is nu 13 en is 1.54 (volgens mij) hoog.
Het is gewoon een súper dier! Ja

Commentaar mag, maar hou er wel rekening mee dat dit de 2e x is dat ik hem rij.

Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reactie's zijn altijd leuk! -hey-

smeetjoew

Re: Dekhengs Sergi @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:28

Wát een dier zeg. Prachtig. Echt een heerlijke arabier! Mooie nek, prachtig koppie. Lovers

Verder vind ik je foto's wat wazig en niet op het beste moment genomen, maar zover ik kan zien zit je er erg netjes op en rijd je je paard ook netjes.
Je zou m nog wat meer van achteren naar voren mogen rijden. Niet teveel pieleken aan de voorkant, maar vooral van achter uit denken en m lekker aan het werk zetten. Hij loopt nu nl nog erg achter je been en wat op de voorhand. Gezien het feit dat 'ie 13 is, kan hij dat best hebben dacht ik zo. Knipoog

Verder zijn jullie een leuke combinatie!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:32

Mooi paardje en jullie gaan vast een leuke combi vormen in de toekomst.
Commentaar: probeer niet teveel terug te trekken met je handen/armen, maar meer te spelen met je hand om hem losser te maken in de mond, denk wat minder aan de voorkant en rij hem wat meer voorwaarts, dat hoofd komt wel Lachen.
Je hangt naar mijn mening wat te ver achterover en ik heb het idee dat je zadel te ver naar voren ligt, volgens mij mag het zeker 5 cm naar achteren.

Heel veel succes met hem

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:34

als ik jou was zou ik even gauw nog een foto erbij plaatsen, vertellen op welk niveau je hem rijdt en wat jullie struikelpunten zijn.. Anders wordt je topic verwijderd net als de vele andere topics die niet aan de regels voldoen.. Knipoog

ik dacht, ik tip je even Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:34

Ik vind het er niet zo fijn uit zien, het lijkt erg trekkerig, en je pony kantelt zijn hoofd.
Probeer ook minderen ver naar achter te hangen.
Ga veel figuren rijden om het los te maken, veel tempo wisselingen, schijnovergangen om hem zo meer aan je been te maken en dan word hij ook losser aan de voorkant.

Succes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:19

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.