Sophia (tinker) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dewilover

Sophia (tinker) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:44

Hallo allemaal,

Hierbij een topic van mij en Sophia aan het werk.
Sophia is een tinkermerrie van ongeveer 8 jaar. Ik rij haar nu ongeveer 2 jaar. Voornamelijk dressuur en af en toe een buitenritje. Sophia is van een vriendin en we rijden haar samen.

Binnenkort wil ik wedstrijden gaan rijden met Sophia.
Onze slechte punt is vooral de galop. Dit komt omdat ik onderuit ben gegaan tijdens de galop en sophia hierin erg onstabiel is.
We zijn nu dus erg bezig om die achterhand er onder te krijgen. En haar gewoon wat actiever te laten lopen. Ook kan ze zich erg sterk maken als ze iets moeilijk vind of als ze gewoon geen zin heeft. Clown

Zelf vind ik dat ze redelijk loopt voor een tinker met een korte hals.
Het probleem van ongeveer een jaar geleden is dat ze zich heel erg opkropte. Heb nu sinds een paar maandjes weer les met haar. Wat erg lekker ging.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Foto's staan niet op volgorde.
Tips zijn altijd welkom!

Groetjes Iris en Sophia

Relaxed drafje nog tijdens het inrijden;
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Beetje het hoofd gekanteld;
Afbeelding
Dit vind ik wel een mooi beeld geven;
Afbeelding
Mooie actieve achterhand;
Afbeelding

Afbeelding
Pasje wijken. (vind Sophia nog erg moeilijk.)
Afbeelding
En de laatste
Afbeelding

Viet

Re: Sophia (tinker) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:52

Jullie zijn echt heel erg vooruit gegaan Iris, super!

Je weet zelf heel goed waar je mee bezig bent, je sterke en slechte punten. Ga zo door, jullie komen er wel Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:08

Leuke Tink! Ja

Let erop dat je je handen niet vast zet op je bovenbenen, je hebt ze op veel foto's te laag en te breed. Houd ze netjes bij elkaar en boven de schoft, zoals op de één na laatste.
Verder ziet het er netjes uit Ja

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:15

leuke tinker heb je Haha!

vind het er goed uit zien, alleen heb ik het idee dat ze daar beneden nogal gaat hangen op je hand..

verder ziet het er goed uit !

dewilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:24

KimENlinda schreef:

vind het er goed uit zien, alleen heb ik het idee dat ze daar beneden nogal gaat hangen op je hand..

Ja klopt indd ze hangt heel erg. Dit is nu al heel erg verbeterd. Maar als zij heel erg hangt en ik laat haar los struikelt ze. gelukkig gebeurt dit nu alleen nog momenten. Daarom zijn we ook gevallen in de galop omdat ze ging hangen en ik haar los liet. Ze moet dus nog meer op eigen benen gaan lopen! Wat gelukkig erg is verbeterd.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:30

dewilover schreef:
KimENlinda schreef:

Ja klopt indd ze hangt heel erg. Dit is nu al heel erg verbeterd. Maar als zij heel erg hangt en ik laat haar los struikelt ze. gelukkig gebeurt dit nu alleen nog momenten. Daarom zijn we ook gevallen in de galop omdat ze ging hangen en ik haar los liet. Ze moet dus nog meer op eigen benen gaan lopen! Wat gelukkig erg is verbeterd.
'

ik heb hetzelfde probleem ook met mijn eigen pony.
mooi dat het nu beter gaat!
komt vast wel goed, veel oefenen Knipoog

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:51

Probeer je teugels niet te lang te laten worden. Ookal hangt ze en heb je snel de neiging om meer teugel te geven. Probeer haar wat actiever te rijden, veel overgangen en schijnovergangen zodat ze achter meer gaat dragen en voor lichter wordt. Draag je handen iets meer en houd ze netjes boven de schoft bij elkaar.
Af en toe loslaten als ze hangt kan geen kwaad maar doe dat dan idd maar niet in de galop..dan kan ik me voorstellen dat ze uit evenwicht raakt..in stap en draf zal je dit minder snel hebben.
Succes ermee!

dewilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 10:30

joycie81 schreef:
Probeer je teugels niet te lang te laten worden. Ookal hangt ze en heb je snel de neiging om meer teugel te geven. Probeer haar wat actiever te rijden, veel overgangen en schijnovergangen zodat ze achter meer gaat dragen en voor lichter wordt. Draag je handen iets meer en houd ze netjes boven de schoft bij elkaar.
Af en toe loslaten als ze hangt kan geen kwaad maar doe dat dan idd maar niet in de galop..dan kan ik me voorstellen dat ze uit evenwicht raakt..in stap en draf zal je dit minder snel hebben.
Succes ermee!

Ja indd ik neig dat snel te doen met langere teugels rijden, dit heeft ook als reden dat ze zich snel op kropt en ik haar liever nog wat langer in de hals zie dan dat ze met haar neus op haar borst loopt.
Overgangen ben ik indd ook al veel mee bezig. Ga wel es ff goed opletten tijdens het rijden. Knipoog