Pretty Woman heel fijn @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pretty Woman heel fijn @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:15

Ondanks dat ze me gisteren goed heeft doen schrikken ben ik toch ontzettend trots op de mooie meid. Waar we mee bezig zijn in de training is Pret vanuit ontspanning net iets achter die loodlijn te rijden terwijl ze haar rug blijft gebruiken. Zodat ze echt volledig loslaat in die kaak en die bovenhals spier net iets fijner ontwikkelt. Ik weet dat beslist niet iedereen het eens zal zijn met deze methode maar ik merk wel aan Pret dat ze veel losser word in haar hals en kaak. Vooral in galop voelt ze veeeel soepeler en ik merk het zelfs aan de manier waarop ze na een tweetal weekjes zo trainen op weide galoppeerd. Ze is een stuk soepeler geworden Ja Dus ik ben er van overtuigd dat dit voorlopig een goede manier is voor Pret.

Het niveau. Goh, we moeten over naar het Niveau 1 in Belgie, dat houd in dat we op dit moment erg bezig zijn met tempowisselingen (wat verzameling en verruiming) en met de eenvoudige wissel. Lachen
Die laatste is ze af en toe nog wel eens extreem enthousiast mee en dat zal je ook zien aan de "hier ging het even fout" foto die er hier onder te zien zal zijn Bloos Ze verrast me af en toe nog wel eens met haar bruut stoppen. Maar daar werken we dus heel hard aan. Als daar tips voor zijn... Zijn die meer dan welkom!

Even een klein dingetje: Mijn zadel klapt niet. (heb het echt al twintig keer nagekeken en mijn vriend en moeder er naar laten kijken) maar wat ik wél gezien hebtoen ik afstapte is dat mijn dekje "tussen" de kussens van mijn zadel kruipt. Lachen Dat komt dus iets omhoog. Lachen

Over mijn houding...Ik maak mijn rug hol. Daar probeer ik aan te werken maar is zeer moeilijk voor mij om echt in orde te krijgen. Als daar tips voor zijn, zijn die dus ook zeker welkom Ja
Pretty was een tikkeltje ongedurig gisteren Haha!

Vriendje was overigens hard aan het werk ( Ach gut )toen ik aan het losrijden was dus daar geen foto's van. (dankje vriendje..)
Afbeelding
foei kath los dan die binnenhand! Rolleyes Yamcha, heb echt zitten denken als ik voelde datik vast nam van "oh naar voor!" maar af en toe mislukt het nog dus Bloos
Afbeelding
fijn stapje
Afbeelding
middengalopje, hand is wel fijn naar voren maar nu zou ik nog iets meer mogen dragen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SR3NPBE.jpg
de bewuste "oeps" foto Bloos Ziet er absoluut niet fijn uit maar desalniettemin mag getoond worden. Pret stopt bijzonder bruusk (wat te zien is) waardoor ik uit mijn zadel vlieg. Ik moet veel meer ruimte geven vanvoren! Ik heb deze foto van heel dichtbij bestudeerd en gelúkkig trek ik niet in haar mond want dan had ik me heel slecht gevoeld Bloos Arm peerd Ach gut Als baasje nou leerde rijden zou jij normale wissels kunnen maken Bloos
Afbeelding
Afbeelding
fijn ruim drafje. Lachen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J7XECG66.jpg
nog wat stappen gezien we gisteren een vrij zware galoptraining gedaan hebben. Omdat ik haar daar echt even doorheen wilde Lachen
Afbeelding
ik vermoed inzet van een volte tien meter.
Afbeelding
middengalopje
Afbeelding
Afbeelding
met dit beeld ben ik heel blij. Fijn lengte in die hals, vanuit die achterhand en mooi ontspannen Ja
Afbeelding
Ik moet veel meer toestaan met die binnenhand alweer. Wel fijne middengalop Ja
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vertel hier hoe ontzettend dom en ondeugend ze wel niet is Clown
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WIUYVCNY.jpg
wat mot je? Clown
Afbeelding
lekker uitdraven

Ik zie aan deze foto's dat ik echt heel heel heel hard moet gaan letten op die stomme binnenhand! Rolleyes Heb er al heel hard op gelet maar ga aan vriendje vragen of hij misschien niet telkens als hij ziet dat ik die er te veel bij neem wil zeggen van "los die hand" oid... Scheve mond Want anders ga ik het er echt niet uit krijgen.

wake_up

Re: Pretty Woman heel fijn @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:36

Ziet er lekker uit! Lachen
Probeer te letten op je voet, dat die niet tever in de beugel gaat.
Verder geef je de punten waaraan je moet werken zelf al Lachen
Veel succes, het ziet er goed uit Lachen

ireikaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:42

Ziet er goed uit!
Alleen inderdaad spijtig van je holle rug en af en toe je binnenhand... misschien kan je met jezelf afspreken om op een bepaald punt van de bak eraan te denken telkens je erlangs rijdt?

succes nog!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:45

Moet zeggen dat ik de topics van Pretty allemaal gevolgd heb, omdat haar karakter en bouw overeen komen met mijn bijrijdpaard en ik vind deze foto's echt erg prettig om te zien.

Ze heeft vaak in een net-niet houding gelopen, terwijl ik haar nu wel lekker doorheen zie. Die binnenhand is inderdaad wel echt storend, maar gelukkig ben je daar jezelf nu ook van bewust.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:50

HOEVAAK moet ik het nou nog zeggen Kath!!! Lachen Lachen Lachen

Je hebt het diertje lekker aan het lopen hoor, jullie zijn een eind gegroeid

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:58

Ziet er goed uit Phara. Jammer van die holle rug want als je je bekken wat zou kantelen dan had je meer een stuwende zit gehad en dat zou jullie helemaal ten goede komen.
Als je last van je rug hebt (dat meen ik me te herinneren) kun je dan niet eens een gerichte fysiotherapie gaan volgen? Eentje die ook verstand heeft van de bekkenbodemspieren? Daar zou je zoveel baat bij kunnen hebben. Dan leer je op een goede manier je bekkenbodem te kantelen en wordt dat op een gegeven moment ook een gewoonte. Dan zul je ook een stuk minder last hebben van die holle rug wat je paardrijden weer ten goede zou komen. Of je instructrice vragen of ze je constant wil corrigeren wanneer je je rug hol trekt, maar da's toch een houding waarmee je je rug een soort van ontlast naar mijn idee en dus moeilijk af te leren....
Pret ziet er in ieder geval goed uit, ze gaat nog steeds vooruit Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:04

KiWiKo schreef:
HOEVAAK moet ik het nou nog zeggen Kath!!! Lachen Lachen Lachen

Je hebt het diertje lekker aan het lopen hoor, jullie zijn een eind gegroeid

Wat nog zeggen? Bloos

maikeltje; ik heb bij een kinesist gelopen die ook aan houding enz werkte. Maar het feit is dat mijn wervel met mijn bekken "vergroeit" is. Waardoor het dus zo'n beetje vast zit... Scheve mond Enige manier voor mij om een stuwende zit te creëren (die tip kreeg ik uit de clinic.) is ietsje meer achteruit leunen Lachen Hierdoor creëer ik dus het zelfde effect als iemand anders zou doen door het bekken te kantelen. Mijn lesgeefster is heeeeeel voorzichtig met mijn rug en heeft zo iets van "als je maar recht zit is het goed voor mij" net omdat mijn rugje vrij gevoelig is Lachen

Iris: vind dat een ontzettend compliment! Bloos Want dat was precies de bedoeling! Om haar er net wat doorheen te krijgen. Inderdaad die binnenhand stoort mij ook ontzettend! Ik ga mijn vriendje of wie er ook met me mee is er constant op laten drammen Haha! Met Pret laten ze me toch zelden echt helemaal alleen.

ireika: dat is inderdaad ook nog een optie! Bedankt voor de tip!

Wake_up: nu je het zegt, dat zie ik nu pas. Ga er zeker aan werken! Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:08

je rechterhand Haha! Haha! Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:13

Eigenlijk nu je het zegt *LOL* Het is voornamelijk die rechterhand die de loop op gaat Nagelbijten / Gniffelen Kga hem vastbinden aan haar manen dan kan ik het niet eens meer *LOL*

Btw KiWiKo...Wanneer kom je haar testen? Haha! (en je dochtertje Explosion?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:14

ik moet nog een week werken en dan ben ik twee weken vrij Lachen wil ik trouwens ook naar Tor toe, dus kan ik zeker bij jou langskomen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 19:22

KiWiKo schreef:
ik moet nog een week werken en dan ben ik twee weken vrij Lachen wil ik trouwens ook naar Tor toe, dus kan ik zeker bij jou langskomen

Laat me op tijd wat weten. Maar dan ga ik me misschien wel heel erg slecht voelen als blijkt dat jij zoveel meer uit mijn lieve dame krijgt als ik! Knipoog

Ze wil nl nog wel eens vastpakken aan die linkerkant en is voor mij echt moeilijk om dat er uit te krijgen. Weet ook niet waarom ze het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 05:30

Ziet er fijn uit Kath.
Je bent je bewust van dat handje, da's heel wat.
En ergens bewust van zijn betekent niet gelijk dat je er wat aan kunt doen, he Knipoog
Je hebt een bepaalde gewoonte en je er alleen al bewust van worden kost tijd. Dan moet je het afleren (kost nog meer tijd) en dan een nieuwe gewoonte aanleren.

En voor dat die zo geautomatiseerd is, dat je er niet meer bij na hoeft te denken.... dat duurt ook wel eventjes. Niet gefrustreerd raken, meiske, 't is een heel normaal proces hoor Lachen

De tip van Maikeltje is ook super Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 05:48

Mooie foto's!
Ik zie jullie echt elk foto topic steeds meer vooruit gaan, heerlijk... Clown Ze ziet er nu veel meer uit als een paard wat zich los laat Lachen
RT kan ik eigenlijk niets meer bedenken dan wat er al is gezegd.
Maar wat zit er eigenlijk links aan je hoofdstel? Haha!

PS: Ik wil binnenkort wel weer phara foto's zien, vind hem helemaal geweldig Vork

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:02

Haar iets dieper laten lopen, om haar zo de rug te laten gebruiken, vind ik super OK dan!
Ik heb dat eerst ook met mijn verzorgpaardje gedaan, om hem wat losser in z'n manier van doen te laten lopen. En nu na 1,5 jaar loopt hij de sterren van de hemel!!
Dus ik vind je manier echt goed hoor!

Over je handje is al veel gezegt dus Knipoog.

Succes nog verder Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:58

Chique Phara, heb je topics ook wat gevolgd en 't ziet er echt heel netjes uit! Commentaar ivm je handen vastzetten weet je ook... Ik weet niet of het heel handig is om meteen de teugel volledig te lossen als je dat ziet, misschien moet je een punt bepalen in de piste waarop je jezelf steeds doet denken 'zit mijn hand juist'. Bvb een vlaggetje ofzo (tenzij Pret daarvan schrikt Haha! ). Probeer een nieuw 'fixatiepunt' (wel dynamisch) te hebben, met je hand meer naar voor.
Of in extremis de teugel iets langer maken?

In ieder geval, je komt er zeker wel! Ja Het ziet er al ontzettend netjes uit!!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:55

Leuk merrie! Ja
Vind je draffoto's erg fijn om naar te kijken, volgens mij heb ik in het verleden ook topics van jullie gezien en zijn jullie enorm gegroeid!
Wel vind ik haar in de galop nog wat minder fijn tonen. Ze drukt zich er wat uit en wordt strak in de bovenlijn. Ik zou dr ronder proberen te houden en de stukken middelgalop in eerste instantie kort houden. Gewoon een paar passen weg en weer terug. Wanneer ze hierin goed loslaat, dan uitbreiden. Dat ze dan nog wat op de voorhand valt, zou ik me niet heel druk om maken. Dat komt later wel weer! In draf heb je dr al fijn voor elkaar hoor!

Veel succes samen, jullie gaan goed zo!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:54

hey wat zijn jullie een leuke combi! Ik vind dat je hem heel lekker hebt lopen! Goed bezig je hand is inderdaad wel een puntje. Het is misschien een beetje knullig maar eens in de zoveel tijd een knoop in je teugels is erg praktisch op die manier merk je het direct als je even niet meegeeft of vast pakt

Lekker zo door gaan ziet er goed uit

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 23:33

Rana dankje voor de tip! Lachen

Rukaro klopt, in galop moet ze er nog iets meer doorheen maar ben al heel blij met dit beeld Lachen

ponyzotje heb inderdaad veel kans dat Pretje daar van schrikt Rolleyes Haha! Maar misschien kan ik idd wel een fixatie punt vinden Ja

Amandie ik zie wel hoe ver deze methode ons brengt. Pret is niet zomaar een merrie en ik ben al heel blij dat ik telkens wat vind dat ons die halve pas verder brengt Lachen Ooit komen we er wel Ja

C_alsemgeest: Dat is mijn wedstrijd nummer die standaard aan haar hoofdstel zit maar die Pret naar de .... geholpen heeft Ach gut R.I.P Nummer *LOL* Phara rijd ik niet zo vaak dus bijgevolg ook niet zo vaak foto's Knipoog

Yamcha dankje voor de tips. Lachen