Sinds een half jaar rijd ik op mijn pony (zelf ingereden), ze is op latere leeftijd ingereden en nu 6 jaar.
Het rijden gaat allemaal erg goed, duurt wel een tijd voor ze ontspannen gaat lopen. Zodra ze ontspannen is en mijn hand op wil zoeken dan zit ze al bijna tegen het nagevelijke aan. Sommige stukjes gaan heel mooi, maar dan ineens schudt ze heel hard haar hoofd echt om de teugels uit mijn handen te trekken. Mijn instructrice zegt dat ik haar dan vooruit moet drijven en als ik dat snel genoeg doe dan stopt ze weer maar na 5 passen begint ze weer.
In februari is de dierenarts geweest, die heeft haar tanden bijgevijld. Er zaten nog geen haken op maar waren wel een beetje scherp. Ik rij verder met een dubbelgebroken watertrens. Hoe kan ik dit oplossen? Of wat voor bit raden jullie mij aan? Ik ben zowiezo van plan een bitloos hoofdstel aan te schaffen (dr. Cook) voor de buitenritten, maar wil dit ook tijdens het dressuren gaan proberen.
Een keer in de week heb ik een uur groepsles en een half uur priveles. Zij zeggen dus beiden been geven en misschien een ander bit proberen, maar misschien hebben jullie nog andere tips?