paard zweet meer op rechts dan links

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

paard zweet meer op rechts dan links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 00:16

Ik merk de laatste tijd dat mijn paardje na dressuurwerk ongelijk zweet op de hals. Ze zweet meer op rechts dan links. Ook onder het zadel is het aan de rechterkant natter. Ter info: mijn paard (5 jr) is nu ruim een jaar onder het zadel, ik rijd haar vier keer per week een half uur dressuurmatig. Ze kan het werk makkelijk aan, maar rechts is haar moeilijkere kant. Ze heeft op deze kant iets meer moeite met inbuigen aan het begin van het werk (moeite met rekken spieren op links?), maar dit verbetert goed naar mate ze meer los komt. Ik rijd evenveel op de linker als op de rechterhand. Ik zie overigens niet dat ze ook een ongelijke spieropbouw heeft. Ik maak me er (nog) geen zorgen om en ben niet geneigd naar de dierenarts te rennen, maar ben wel benieuwd of er iemand is die hier meer over kan vertellen. Ben benieuwd.

Groetjes,
Saskia

pinkyhorse

Re: paard zweet meer op rechts dan links

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:44

Hey,,

ik weet er eigenlijk ook niet zoveel over, maar ik denk dat dat wel normaal is.
Want elk paard heeft zowiezo een moeilijke kant om te rijden
en dan is het logisch dat één kant meer gaat zweten dan de andere.
Zo denk ik er toch over Bloos .
Voor de zekerheid kan je altijd eens bellen met een dierenarts, want die zal je wel een goed antwoord kunnen geven.
Veel suc6 Clown

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:21

Mijn paard heeft het vaak ook. De ene kant is gewoon moeilijker en daar zweten ze het meest.

herbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:38

Dat je paard meer zweet aan de ene kant is totaal niet raar of vreemd. Dit merk je bij jezelf ook, je ene oksel transpireert meer dan de ander(of ik ben ook raar). Je zegt zelf ook al dat je evenveel op de linker als de rechthand traint. Dus daar kan het niet aan liggen. Blijf dit ook doen. En het wordt pas raar als links helemaal droog is en alleen recht nat is .

succes