Iets meer dan een maand geleden zijn wij (de eigenaresse&ik) genoodzaakt geweest Zafier (4 jarige van Paddox) te castereren. Dit omdat hij steeds linker werd. Aan de hand ging het nog wel maar zodra je de bak in liep stond hij recht omhoog met zijn voorbenen naar je te maaien en achter je aan rennen op 2 benen. Steigeren deed hij ook al een tijdje onder het zadel maar wordt steeds minder.
Dit is ongeveer de 5e keer dat ik er sinds de casteratie weer op zit en zijn dus eerst eens bezig lekker voorwaarts te rijden, zorgen dat hij goed aan het been is en mijn lijnen rijd in plaats van de zijne.
Ik heb eerst even in de binnenbak gereden daarna voor het eerst weer in de buitenbak wat erg spannend is natuurlijk en waar wat meer te zien is!
Hij loopt nu ongeveer op B/L niveau.
Wij lopen nu vooral tegen het probleem aan dat menneer niet altijd zin heeft om te werken en meer op andere dingen wilt letten. Als jij hem dan even bij de les roept stopt hij en steigerd of gaat niet meer naar voren. Ik denk zelf dat dit ook nogsteeds hengstengedrag is omdat hij het ook al als hengst deed. We gaan wel elke dag vooruit en het gaat telkens beter. Hij steigerd en stopt steeds minder en blijft veel beter aan de hulpen. Mijn houding is ook een minpuntje, ik ga te snel naar voren zitten en naar beneden kijken, mijn tenen zijn af en toe net kapstokjes, ik moet mijn schouders meer naar achter en mijn rechterheup niet inknikken. Ook moet ik mijn handen af en toe wat lager houden en op gelijke hoogte. En mijn hakken uitdrukken vergeet ik af en toe nog wel eens...
nou ja hou er alsjeblieft rekening mee dit is pas de 5e keer dat ik er weer op zit!! en hier is Zafier! :

1. Nog in de binnenbak, braaf saf
ik: RECHTOP, hakken uitdrukken!
2. stef: rechtop, hand lager, hand gelijk, hakken uitdrukken!

3. buitenteugel toestaan, wel handen gelijk houden, rechtop en hakken uitdrukken!

4. Hier was ik ERNSTIG kwaad omdat menneer net stil ging/wou staan om te gaan steigeren dus flink naar voren. maar moet wel hand toestaan om naar voren te kunnen, blijven zitten en hakken uitdrukken.

5. Hier zie je goed wat ik bedoel met mijn rechterheup, ik moet alleen mijn schouders 'meedraaien' in plaats van mijn hele bovenlijf. Daarnaast zie je hier ook dat ik mijn tenen meer naar binnen moet!!

6. Braaf saf
alleen ik mijn hand lager en hakken uitdrukken!!
7. Goed saf
Begin van contrastelling aanvragen, JEZUS MIJN VOETEN.....
8. Vind ik zelf een fijne foto alleen mijn HAKKEN!!
dat was het voor nu