nou ja.. veel hoeven jullie er niet van te verwachten 
Sinds dit jaar ben ik rustig aan begonnen met het inrijden van mijn 3 jarige Tinker merrie Arwen.
Doordat ik ook aan het afstuderen was en nog 2 paarden heb, had Arwen vooral veel buitenritten ervaring waar ik gemiddeld eens per week mee bezig was.
Er wordt dus nog heel weinig getraind of echt gereden op haar, dus verwacht geen Z dressuurpeerd

Qua niveau.. tjah.. de 3 gangen zitten erop, maar verder is het nog niet bepaald met een wedstrijd niveau te vergelijken.
Streven is om Arwen om te toveren in een nuchtere jongedame met ervaring voor " rare" situaties die straks de dressuur in kan, en ivm haar leeftijd wordt dit gedaan door lekker twee keer per week te gaan rijden in het bos of stukje clubles mee te pikken.
Ivm dat ik vind dat jonge dieren later nuchter het leven in moeten, had ik Arwen ingeschreven voor een heuse Bixie
( concours voor kindertjes) om haar eens te laten kennis maken met de " drukte" van een kleinschalig concoursHoewel Arwen tot nu toe de nuchterheid zelf is, toch gekozen voor een AA proef, waarbij er een begeleider mee de ring in mag en het paard continue mag vasthouden.
De proef was zonder galop, en bestond uit een paar figuurtjes, op en af stappen en slalommen ( erg uitdagend met zo'n tank
)Maar.. hoe was Arwen ook alweer in maart toen ik begon?
in ieder geval erg fluffy

er zat zelfs al een drafknopje op

Juni 2008, dus krap 3 maandjes verder, Bixie debuut met de net 12 jarige Jennifer. Jennifer een de dochter van een kennis van mij, en reed ten tijde van de Bixie voor de 2de keer ooit op Arwen.
Qua niveau is Jennifer een B ruiter, en heeft nog weinig ervaring met " echte" concoursen.
jennifer leest dit ook mee, en wilde dolgraag commentaar op zichzelf

tadaaahhh, daar gaan ze! ( jennifer denkt te willen springen met de korte beugels
0

netjes stelling, beide dames in opperste concentratie

De dag was uiteindelijk zeer geslaagd, ik heb Arwen niet eens hoeven vasthouden!
madame vond alles erg leuk ( vooral de aaidende en eten gevende kindertjes overal
) en ik ben echt superblij dat beide dames er zoveel lol aan hebben beleefd. is echt een leuke speelse ervaring geweest!
Jury vond uiteindelijk dat de 2 niet in deze klasse thuishoorden, maar de volgende keer minimaal B1 of officieel B moesten gaan starten, ( mjah.. ik wist van tevoren niet dat dit zo goed zou gaan natuurlijk, ook vanwege het feit dat dit jennifers 2de keer ooit erop was)
maar ehm.. laten we dat nog maar even niet doen
eerst lekker de bossen verkennen en meer ervaring opdoen.Maaaarrr.. rijtechnisch commentaar op zowel Arwen als Jennifer is meer dan gewenst, want in het winterseizoen wil ik deze combinatie toch echt nog een paar keer in de Bixie buiten mededingen van de prijzen laten starten

)
)
Maar deze vind ik super. Mooi gebouwd, jammer van de sokken, maar ík persoonlijk mis ze niet echt