3 jarige Arwen@ concours debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

3 jarige Arwen@ concours debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 23:37

Clown nou ja.. veel hoeven jullie er niet van te verwachten Knipoog
Sinds dit jaar ben ik rustig aan begonnen met het inrijden van mijn 3 jarige Tinker merrie Arwen.
Doordat ik ook aan het afstuderen was en nog 2 paarden heb, had Arwen vooral veel buitenritten ervaring waar ik gemiddeld eens per week mee bezig was.
Er wordt dus nog heel weinig getraind of echt gereden op haar, dus verwacht geen Z dressuurpeerd Nagelbijten / Gniffelen
Qua niveau.. tjah.. de 3 gangen zitten erop, maar verder is het nog niet bepaald met een wedstrijd niveau te vergelijken.
Streven is om Arwen om te toveren in een nuchtere jongedame met ervaring voor " rare" situaties die straks de dressuur in kan, en ivm haar leeftijd wordt dit gedaan door lekker twee keer per week te gaan rijden in het bos of stukje clubles mee te pikken.

Ivm dat ik vind dat jonge dieren later nuchter het leven in moeten, had ik Arwen ingeschreven voor een heuse Bixie Clown ( concours voor kindertjes) om haar eens te laten kennis maken met de " drukte" van een kleinschalig concours
Hoewel Arwen tot nu toe de nuchterheid zelf is, toch gekozen voor een AA proef, waarbij er een begeleider mee de ring in mag en het paard continue mag vasthouden.

De proef was zonder galop, en bestond uit een paar figuurtjes, op en af stappen en slalommen ( erg uitdagend met zo'n tank Clown )

Maar.. hoe was Arwen ook alweer in maart toen ik begon?

in ieder geval erg fluffy Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

er zat zelfs al een drafknopje op Vork

Afbeelding

Afbeelding

Juni 2008, dus krap 3 maandjes verder, Bixie debuut met de net 12 jarige Jennifer. Jennifer een de dochter van een kennis van mij, en reed ten tijde van de Bixie voor de 2de keer ooit op Arwen.
Qua niveau is Jennifer een B ruiter, en heeft nog weinig ervaring met " echte" concoursen.
jennifer leest dit ook mee, en wilde dolgraag commentaar op zichzelf Clown

tadaaahhh, daar gaan ze! ( jennifer denkt te willen springen met de korte beugels Knipoog 0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

netjes stelling, beide dames in opperste concentratie

Afbeelding

De dag was uiteindelijk zeer geslaagd, ik heb Arwen niet eens hoeven vasthouden!
madame vond alles erg leuk ( vooral de aaidende en eten gevende kindertjes overal Koe ) en ik ben echt superblij dat beide dames er zoveel lol aan hebben beleefd.
is echt een leuke speelse ervaring geweest!
Jury vond uiteindelijk dat de 2 niet in deze klasse thuishoorden, maar de volgende keer minimaal B1 of officieel B moesten gaan starten, ( mjah.. ik wist van tevoren niet dat dit zo goed zou gaan natuurlijk, ook vanwege het feit dat dit jennifers 2de keer ooit erop was)
maar ehm.. laten we dat nog maar even niet doen Nagelbijten / Gniffelen eerst lekker de bossen verkennen en meer ervaring opdoen.

Maaaarrr.. rijtechnisch commentaar op zowel Arwen als Jennifer is meer dan gewenst, want in het winterseizoen wil ik deze combinatie toch echt nog een paar keer in de Bixie buiten mededingen van de prijzen laten starten Haha!

bananios

Re: 3 jarige Arwen@ concours debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:47

iK vind het er nog wel goed uitzien voor een 3-jarige, maar wat voor een ras is het?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 23:51

het is een Tinkermerrie van het type Romany Grai (rijpaardtype) Ja
afstamming Glen King Hill van de Bonte Parels
helaas mist ze even tijdelijk haar sokken ivm dat ik haar moest behandelen voor mijt ( dag mooie volle sokken Verdrietig )
maaaarrr het groeit alweer een tikkeltje aan godzijdank Haha!

bananios

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:54

okee leuk. Ik heb een KWPN-er Knipoog
wat zonde van die sokken, dat vind ik altijd mooi van een tinker.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 00:01

me too, het ging echt niet van harte. maar gezondheid gaat uiteraard voor.
zoals je een beetje op de winterfoto's kan zien, heeft ze van zichzelf wel flink wat behang, dus hoop tegen oktober weer een flinke bos eraan gekweekt te hebben, en lekker jeukvrij van die rotmijten. ( maar dat is ze nu gelukkig al Lachen )

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:22

Ziet er echt super uit! Absoluut een leuke ervaring om van te leren, voor beiden!

De beugels mag ze zeker 2/3 korter doen, maar ben zelf ook een korte beugel ruiter, dus ik neem het je niet kwalijk Knipoog Ze komt al mooi op het achterbeen.

Ik heb weinig met tinkers eerlijk gezegd, vind het altijd maar logge beesten Tong uitsteken Maar deze vind ik super. Mooi gebouwd, jammer van de sokken, maar ík persoonlijk mis ze niet echt Tong uitsteken Persoonlijke smaak denk ik Haha!

Veel succes, kijk uit naar meer topics van jullie 2 (naar jennifer toe Haha!)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 11:36

de gaatjes van de beugels NOG korter? oei.. vond ze juist al ontzettend kort, had ze zelf liever 2 gaatjes langer gezien Clown

hehe tjah.. de meeste mensen die Arwen of haar moeder Lowara zien, vinden het altijd raar dat ze zo slank gebouwd zijn.
maar dat is dus het type Tinker, de meeste mensen hebben de Cob of Vanner types in hun hoofd als ze aan Tinkers denken.
wat trouwens nog grappig is, als veulen tot jaarling waren we er allemaal van overtuigd dat Arwen een flinke brede Vanner zou worden Nagelbijten / Gniffelen
mjah.. toch een tikkeltje vergist!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:21

Hahaha, zei ik serieus korter! Die fout maak ik nu al een paar jaar Haha! Moet me er echt even op de vingers voor tikken, natuurlijk bedoel ik LANGER Haha!

Succes!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:21

Jeetje joh.. ik weet nog zo goed de topics van baby Arwen die het leven van haar moeder moeilijk maakte... en nou loopt ze al wedstrijden Haha! Time flies..

Ziet er voor zo'n eerste wedstrijd helemaal niet slecht uit hoor! Jennifer haar beugels mogen inderdaad een stuk langer, en ze mag haar handen wat meer voor zich dragen in plaats van naast de schoft. Verder vind ik het er prima uit zien Ja

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:25

Bixi of niet, een paard mag pas vanaf oktober in het jaar dat ze 3 worden starten...
Of was dit onderling?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:51

Jeetje Haha!
Zelf heb ik niks met Tinkers etc. maar deze vind ik wel super zeg Haha!
Op foto 6 lijkt het net of ze haar handen vastzet. Ook lijkt het alsof ze een beetje voorover duikt, maar ik denk dat dit ook komt door de (veel)te korte beugels. Dus wat mij betreft mogen die wel 2 of 3 gaatjes langer Knipoog
Probeer ook te letten op pianohanden, en hakken uitdrukken Knipoog
Verder mag de pony/paard ronder gereden worden, maar dit komt vanzelf wel, aangezien hij pas 3 is Lachen
Ik vind het trouwens knap wat je in zo'n korte tijd berijkt hebt, het ziet er lekker ontspannen uit!
Veel succes verder, ik vind het echt een superleuk paard! (of is het een pony?) Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:16

Omdat je alleen foto's mag plaatsen waar je zelf op aan het rijden bent, hier een slotje.