Het beviel ons beiden goed, daarom had ik voor vanavond een half uurtje springles gepland!
Ringo is een New Forest pony van net 5 jaar, hij had hiervoor nog nooit gesprongen. Maandag had ik rustig balkjes gedraafd en een paar keer over een laag kruisje gesprongen, vandaag even wat meer uitgeprobeerd.
Naar mijn mening deed hij het best wel goed en volgens mij vind hij het ook best leuk! Ik vind het vooral goed voor de afwisseling en zijn spierontwikkeling.
Er zijn nog genoeg verbeterpunten waarschijnlijk, maar waar ik me altijd ernstig aan stoor bij mezelf zijn mijn handen... die moet ik veel meer meegeven boven de sprong, maar op een of andere manier weet ik dat er gewoon niet goed in te krijgen, erg irritant. Het is bijna op elke foto het geval, daarom heb ik dat commentaar zelf maar grotendeels achterwege gelaten.
Ik weet best hoe het moet, maarja, het dan daadwerkelijk doen is een heel ander verhaal schijnbaar.
Verder zie ik dat ik mijn rug wat rechter mag houden en mijn schouders wat meer naar achteren.
Voor de rest ben ik best tevreden! (en een beetje trots)
Genoeg verteld, hier dan de foto's:
Een van de eerste sprongen, lekker klungelig…
Lekker drafje voor de sprong
Het begint er op te lijken, redeljik netjes vind ik!
‘Mehh, deze doe ik toch maar liever vanuit draf’ *zucht*
Alweer met erg veel enthousiasme
Hm, m’n handen…
Te vroeg afgezet, maar vind het wel een mooie sprong!
Beetje raar moment van ons beiden
Even wat anders tussendoor
Te vroeg afgezet, aan mij houding te zien had ik daar niet echt op gerekend

En dan nu het steiltje, vind hem best netjes moet ik zeggen
Handen beetje hoog. Wel eindelijk ietsjes mee naar voren!
Leuke sprong
Veeeeeel te vroeg afgezet *ahum*
En beiden met een nette sprong geëindigd
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden, zie graag opbouwende kritiek!
Maar hou er wel even rekening mee dat dit dus pas de tweede keer springen in Ringo z'n hele leven is
ps. Ik heb ook nog twee filmpjes, maar die krijg ik niet goed gelinkt in dit topic helaas…
Als er een vrijwilliger is om ze te uploaden en een link te geven, heeeeel graag!