Ringo (5jr) @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annmary

Ringo (5jr) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 22:44

Sinds afgelopen maandag is er dan eindelijk springmateriaal bij ons op stal! Springliefhebber die ik ben moest ik het natuurlijk meteen uitproberen.
Het beviel ons beiden goed, daarom had ik voor vanavond een half uurtje springles gepland!

Ringo is een New Forest pony van net 5 jaar, hij had hiervoor nog nooit gesprongen. Maandag had ik rustig balkjes gedraafd en een paar keer over een laag kruisje gesprongen, vandaag even wat meer uitgeprobeerd.
Naar mijn mening deed hij het best wel goed en volgens mij vind hij het ook best leuk! Ik vind het vooral goed voor de afwisseling en zijn spierontwikkeling.

Er zijn nog genoeg verbeterpunten waarschijnlijk, maar waar ik me altijd ernstig aan stoor bij mezelf zijn mijn handen... die moet ik veel meer meegeven boven de sprong, maar op een of andere manier weet ik dat er gewoon niet goed in te krijgen, erg irritant. Het is bijna op elke foto het geval, daarom heb ik dat commentaar zelf maar grotendeels achterwege gelaten.
Ik weet best hoe het moet, maarja, het dan daadwerkelijk doen is een heel ander verhaal schijnbaar.
Verder zie ik dat ik mijn rug wat rechter mag houden en mijn schouders wat meer naar achteren.
Voor de rest ben ik best tevreden! (en een beetje trots)

Genoeg verteld, hier dan de foto's:

Een van de eerste sprongen, lekker klungelig…
Afbeelding

Lekker drafje voor de sprong
Afbeelding

Het begint er op te lijken, redeljik netjes vind ik!
Afbeelding

‘Mehh, deze doe ik toch maar liever vanuit draf’ *zucht*
Afbeelding

Alweer met erg veel enthousiasme Knipoog
Afbeelding

Hm, m’n handen…
Afbeelding

Te vroeg afgezet, maar vind het wel een mooie sprong!
Afbeelding

Beetje raar moment van ons beiden Clown
Afbeelding

Even wat anders tussendoor
Afbeelding

Te vroeg afgezet, aan mij houding te zien had ik daar niet echt op gerekend Knipoog
Afbeelding

En dan nu het steiltje, vind hem best netjes moet ik zeggen
Afbeelding

Handen beetje hoog. Wel eindelijk ietsjes mee naar voren!
Afbeelding

Leuke sprong Pling
Afbeelding

Veeeeeel te vroeg afgezet *ahum*
Afbeelding

En beiden met een nette sprong geëindigd Haha!
Afbeelding

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden, zie graag opbouwende kritiek!
Maar hou er wel even rekening mee dat dit dus pas de tweede keer springen in Ringo z'n hele leven is Knipoog

ps. Ik heb ook nog twee filmpjes, maar die krijg ik niet goed gelinkt in dit topic helaas…
Als er een vrijwilliger is om ze te uploaden en een link te geven, heeeeel graag!

kaatje77

Re: Ringo (5jr) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:00

Leuke foto's.
Maar pas wel goed op wat je doet.
Het is erg leuk om te gaan springen met een jong beestje, maar omdat je niet meekomt, gaat je paard het al snel niet leuk meer vinden.
Daardoor krijg je weigeringen.
Probeer daarom afstanden te rijden die wel passen en desnoods de eerste keren met een drafbalk ervoor, zodat de afstand wel moet kloppen.
Probeer dus zoveel mogelijk mee te komen en lukt het niet, geef dan wel altijd de teugel mee.
Succes iig. Vork

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 23:36

Ja, ik pas zeker goed op.
Het was voor mij al meer dan een jaar geleden dat ik had gesprongen, dus het was ook weer ff wennen. Qua afstanden rijden enzo, zoals je ziet lag er in het begin ook een grondbalk Knipoog en zonder was het even wennen, maar daarna ging het steeds beter, ook met schakelen enzo.
Maar goed, die dingetjes zijn dus ook de reden dat ik liever les neem dan dat ik zelf ga lopen klooien.
M'n handen zet ik gelukkig niet vast, dus wanneer er druk op komt vanuit hem, dan kan hij ze zo meenemen. Niet dat dat de bedoeling is, maar goed, het is beter dan niets.
Bedankt voor je reactie Lachen

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:55

Hahahaha AN! Prachtig! Wat doet hij het schattig als beginnertje.

Ik kan wel zeggen, let op je houding. Maar dat snap je wel. Maar volgens de nieuwe regels moet het toch;

let op je houding! Haha!

Tot snel!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:37

Heee Haha! !
Leuke foto's, voor de tweede keer springen vind ik het er leuk uitzien! Beetje raar zal het nog wel zijn Knipoog
En dan maar even volgens de regels, let er op dat je goed meekomt boven de sprong Knipoog

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:11

Leuke foto's.
het komt wel goed denk ik:P
Succes

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:44

leuke fotos!! mare hij heeft bij het pcd wel gesprongen hr kan hij goed Knipoog

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:55

ah oke, dat wist ik niet, hadden ze me nooit verteld.
maarre, hij deed het goed vond ik ja Knipoog

bedankt voor de reacties!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:38

Ringo is stoer!!! Hij vind het nog wel moeilijk of niet? zie je aan zn koppie dat ie erg geconcentreerd is Knipoog
Inderdaad veel oefenen met je houding en met het aansturen op de sprong, maar met de lessen erbij moet dat zeker lukken! *LOL*

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 15:03

Heb gisteren weer springles gehad om even wat dingen meteen goed te doen, en het ging al zoveel beter!!
Zijn sprong is beter, mijn houding is beter, alleen was het dit keer zonder drafbalk, dus voor ons beiden wel behoorlijk moeilijk in het begin om de juiste afstand in te schatten en dus afzet te creeren.

Nu maar weer even lekker rustig aan doen, hij heeft super hard gewerkt! En ja, hij concentreerd zich erg goed tijdens het springen! Maar met dressuur gelukkig ook Knipoog

Dankje!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:14

hee das mooi:) bij ons lieten ze m dus vrij springen ook om te oefenen met die studenten:P volgens mij vond ie dat wel leuk;)

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 14:10

Oke Lachen dat is ook een goede oefening ja!
Had hij ook onder het zadel gesprongen daar of dat niet?
Ben ik wel erg benieuwd naar!

ps. Ringo leert zo ongelooflijk snel dat hij volgens mij alles wat afwisseling bied wel leuk vindt hihi

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:33

dat weet ik niet, volgens mij wel.. ik moest wel n x met m springen met stage maar toen kwam t er niet van:p