Amigo alweer @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Amigo alweer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 18:16

Amigo is een leuke haflingerruin van 11/12 jaar, die ik sinds een jaartje rij.

Vorige week had ik al eens een topic gemaakt van Amigo @ work, en heb vandaag veel met de tips eruit gewerkt.
Heb hem geprobeert hoger en actiever te rijden.
Dit is redelijk gelukt vind ik zelf, en het is al een totaal ander beeld dan 't vorige topic!
Klik hier voor het vorige topic.

Werkpunten:
- Eigen (arm/hand)houding.
- Nog meer proberen op zijn eigen benen te laten lopen.
- Ik zie dat ik nogsteeds te korte beugels heb trouwens. Clown
.. jullie mogen aanvullen!

Oja, het zijn eigenlijk allemaal draffoto's (still's uit filmpje btw), omdat diegene niet veel tijd had en het even snel tussendoor heeft gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag weer commentaar/tips waarmee ik weer aan de slag kan!
De vorige hebben namelijk goed geholpen, vind het er al zoveel beter uitzien dan de vorige foto's Nagelbijten / Gniffelen
En dat terwijl dat net een weekje geleden is ..
Lachen

detour

Re: Amigo alweer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:18

Maakt hij zich zwaar aan de voorkant? Verder lijkt hij lekekr actief, goed achterbeen gebruik, je zit netjes maar het oogt alsof hij de teugels uit je handen trekt.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:19

Zoals ik al zei; ik vind ze echt super.
Ik hoop m snel te mogen ontmoeten zodat ik ook foto's kan maken van Amigo!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:20

hej cher
ziet er goed uit hoor Lachen
let alleen wel op dat je een knik in je armen blijft houden Lachen
en ookal heb je een zeer leuk paard onder je kont, wel voor je uit blijven kijken ( doe je op sommige fotos wel Lachen )

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 18:20

detour schreef:
Maakt hij zich zwaar aan de voorkant? Verder lijkt hij lekekr actief, goed achterbeen gebruik, je zit netjes maar het oogt alsof hij de teugels uit je handen trekt.

Dat gevoel had ik alleen bij de laatste paar foto's, de bijnalaatste 3 (die allerlaatste niet meegeteld, daar dan weer niet).
Lachen
Staat ook in mijn eigen commentaar. Daar mag hij dus meer op zijn eigen benen lopen! Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:23

Dreamy schreef:
detour schreef:

Dat gevoel had ik alleen bij de laatste paar foto's, de bijnalaatste 3 (die allerlaatste niet meegeteld, daar dan weer niet).
Lachen
Staat ook in mijn eigen commentaar. Daar mag hij dus meer op zijn eigen benen lopen! Tong uitsteken

Dan mag je er dus nog meer aan werken als je dat gevoel krijgt (dat hij zwaar wordt aand e voorkant).
Overgangen rijden kan daarbij helpen, het is belangrijk dat hij ahw op je wacht aan de voorkant, ontspant en jij hem met zo min mogelijk hand nageeflijk krijgt. Maar vind het al heel wat hoor, ken andere haflingers.. Clown

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 18:28

detour schreef:
Dan mag je er dus nog meer aan werken als je dat gevoel krijgt (dat hij zwaar wordt aand e voorkant).
Overgangen rijden kan daarbij helpen, het is belangrijk dat hij ahw op je wacht aan de voorkant, ontspant en jij hem met zo min mogelijk hand nageeflijk krijgt. Maar vind het al heel wat hoor, ken andere haflingers.. Clown

Ja Ik mag er ook zeer zeker meer aan werken. Ik raad je eens aan om het vorige topic te kijken, daar was het veel erger. En dat was vorige week... Tong uitsteken

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:00

heey ziet er goed uit

mijn commentaar is.

- je handen wat meer rechtop en iets hoger houden. Verder als hij zich zwaar maakt, meer been erbij en goed laten werken door slange voltes' enz. zodat hij niet echt kan hangen. (heb ook een haf die daar goed in in is Tong uitsteken)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 20:47

plutolover schreef:
heey ziet er goed uit

mijn commentaar is.

- je handen wat meer rechtop en iets hoger houden. Verder als hij zich zwaar maakt, meer been erbij en goed laten werken door slange voltes' enz. zodat hij niet echt kan hangen. (heb ook een haf die daar goed in in is Tong uitsteken)

Dankjewel, Willeke.
Je moet hem snel weer eens komen opzoeken Knipoog