Met zadelmak maken heeft ze geen pas verkeerd gezet, ook heeft ze nooit gebokt of gesteigerd etc. We hebben haar rustig aan alles laten wennen, en ze vind het nog steeds erg leuk! Ik wil haar deze zomer lekker doorrijden en dan misschien met de winter een paar keer in de B te starten. Waar we nu het meest aan werken is:
-Het goed reagerden op mijn been. Amber is van zichzelf wel wat lui dus wil ik haar beter aan mijn been krijgen door consequent te blijven.
-Het wat minder diep lopen. Amber wil nog wel is wat gaan hangen aan mijn handen. Dit probeer ik op te lossen door een ophouding te maken en haar naar voren te drijven, of een overgang te maken.
-Ook zie ik nu dat ik bij haar wat rechter op moet gaan zitten. Vooral bij het hals strekken ga ik erg veel mee naar voren.
-Middendraf: Dit vind ze nog erg moeilijk, dus probeer ik steeds kleine stukjes te doen. Hier graag nog tips voor!
-Galop: Deze is vaak nog wat onstuimig. Dit probeer ik op te lossen door vaak aan te springen en dan maar kleine stukjes te galopperen.
Andere dingen hoor ik graag van jullie!
Oja, ik rijd nu met een tak erbij, omdat mijn zweep kwijt is..
(het is niet zo dat ik haar en continu mee sla hoor, ze heeft alleen af en toe een klein tikje nodig, omdat ze dan dwars door mijn been heen loopt.)Nu hier de foto's:
1. Stap

2. Stap

3. Draf

4. Draf

5. Draf

6. Draf

7. Galop

8. Galop

9. Draf

10. Poging tot middendraf

11. Halthouden

12. Eerste keer wijken

13. Hals laten strekken

14. Hals laten strekken

Dit waren ze weer! Een berichtje zou heel fijn zijn!
Groetjes Sabine

Zorg ervoor dat jezelf rechtop blijft zitten en dat je je handen niet zo breed zet in het wijken.