Ik zal het is overtypen:
Bodyprotectors
'Er stond een leuk verhaal in de PaardenSport over veiligheid. Wat mij nog steeds verbaasd is, dat er niet verplicht een bodyprotector hoeft te worden gedragen, terwijl de veiligheid v/d ruiters aanzienlijk verhoogd. Ik zie heel weinig BP in en buiten maneges. Wanneer wordt het dragen verplicht?'
Antwoord:
Het dragen van een BP is alleen verplicht tijdens cross en eventingswedstrijden. Dit omdat bij een onverhoopte val tegen vaste hindenrissen het risico op blessures aan de romp vergroot is. Verder zijn er nationaal en internationaal nog geen plannen om het dragen van een BP verplicht te stellen. Het dragen van een BP is natuurlijk wel toegestaan aan de ruiters die het willen. Sommige ruiters ervaren het dragen van een BP echter als een beperking in hun bewegingsvrijheid en de BP zal dan niet in alle gevalen de veiligheid verhogen.
*even een stukje geknipt, ging over de aantal blessures in NL*
- -----------------------
Wat vinden jullie hiervan, zou het dragen van een BP verplicht moeten worden? Of vinden jullie dat *grof gezegd* dikke onzin.

Ik vind ze ook niet erg fijn, maar ik ben met een onderlinge cross heel naar terecht gekomen. Ik had gelukkig die dag een BP gekocht, dus de schade is 'maar' beperkt tot 40 hechtingen in mijn gezicht