Kwpn @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pevinetto__

Kwpn @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:28

Hooi,
Nou hier wat foto's van verschillende keren rijden.
Het is een kwpn ruin Pevinetto (RixtelxEvinette).
Ik rijd met hem geen wedstrijden ( 1x gedaan in de E[Belgie] )
Maar hij heeft bij de vorige eigenaar steeds M2 gelopen maar omdat hij artrose heeft
is hij moeten stoppen. Ik rijd hem erg weinig dressuurmatig mits er een bos vlak naast de stal is
ga ik bijna altijd buitenrijden vind ik en hij veel leuker maar om zijn dressuur een beetje te onderhouden
rijden we toch eens een keertje in de piste. Ik krijg ook af en toe les. Dit is vooral om nieuwe oefeningen te leren
en de andere te corrigeren ( travers , rempers , schouder binnenwaarts , wijken ). Ik rijd ook ontzettend veel tempowisselingen niet enkel in lessen maar ook zelf om hem vanachter nog ietsje actiever te krijgen.
Hij gebruikt erg weinig zijn achterhand en in galop springt hij totaal niet berg opwaarts maar hier werken we aan.
Nou hier de foto's.
In april '08 :
Afbeelding
Draf .. ik denk net in een tempowisseling
Afbeelding
Nog een drafje .. hij mag net iets ronder
Afbeelding
Halthouden. niet helemaal vierkant
Afbeelding
Raar galopmoment
Afbeelding
Hier vind ik hem zelf netjes lopen

In Mei '08 :
Afbeelding
Drafje.. mag nog iets ronder toch
Afbeelding
Hier loopt ie netjes enkel kantelt hij zijn hoofd een beetje
Afbeelding
En nog eens samen poseren .
Afbeelding
En een kusje voor mijn lieverd.

Commentaar op mezelf :
- Pianohandjes
- Benen vliegen alle kanten uit

Graag commentaar ..

ladyisabelle

Re: Kwpn @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:35

Probeer je hakken we uit te blijven drukken, ook als je been geeft. De pianohandjes geef je zelf ook al aan, miss. nog iets meer voor je dragen.
Verder vind ik het zonder cap heel gevaarlijk, hoe braaf ze ook zijn.
En zo nu en dan mag zij/hij idd nog wat ronder ingesteld worden, succes ermee!

Pevinetto__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:02

ladyisabelle schreef:
Probeer je hakken we uit te blijven drukken, ook als je been geeft. De pianohandjes geef je zelf ook al aan, miss. nog iets meer voor je dragen.
Verder vind ik het zonder cap heel gevaarlijk, hoe braaf ze ook zijn.
En zo nu en dan mag zij/hij idd nog wat ronder ingesteld worden, succes ermee!

Zonder cap is inderdaad best gevaarlijk maar .. bij hem is het eigenlijk niet nodig.
Je zegt het wel hoe braaf ze ook zijn. Maar zonder cap rijden is eigen keuze.
Lachen Dankje voor de reactie

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:05

Benen liggen te ver naar achter, piano handjes idd, en heel de tijd zitten de sporen er in lijkt het

veder leuk paard!

cap is altijd nodig Lachen, want er kan altijd wat gebeuren! Hoe braaf het dier ook is

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:06

Leuke foto's. Probeer je been lang te houden, je prikt hem nu veel met je spoor.

En een cap is àltijd nodig bij ieder paard. Hoe braaf ie ook is, hij kan zich een keer verstappen en zelf vallen, dan ga jij ook op de grond en kan je maar beter een cap op hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:33

Hoewel dit moeilijk te zien is vanaf de foto krijg ik sterk de indruk dat dit paard zijn rug niet tot nauwelijks gebruikt. De achterhand "sleept" hij mee als het ware. Je kunt dan wel proberen ronder te rijden maar daarvoor moet wel eerst het achterhandgebruik veel beter worden en moet het paard dus veel meer over de rug gaan lopen. Ik zou dus de fokus van de voorkant afhalen en veel meer van achter naar voor gaan rijden.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:08

Af en toe lijkt het op de foto's of je paard zich eruit wil drukken. Bij de halthouden-foto staat hij netjes en geeft hij na maar op sommige andere foto's lijkt het of hij een beetje 'hangt' het kan natuurlijk zo lijken wantja het blijft een momentopname. Misschien als hij iets actiever gaat lopen dat het dan al beter gaat.
Let idd ook op je bene nen handen. Verder vind ik het er netjes uit zien hoor! Succes nog ermee!

(ps geen cap is eigen keuze toch? Denk niet dat dat weer in elke post gezet hoeft te worden...de gevaren etc. zijn haar denk k wel bekend)

Pevinetto__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:52

@SusanH: Hij gebruikt zijn rug meer dan voldoende anders had ik hier zowiezo commentaar op gekregen van mijn lesgeefster. Zij kent mijn paard al 5 jaar en weet wanneer hij fout loopt. Hij loopt even actief op voor en achterhand. Hij moet enkel in het algemeen wat actiever worden. Het zijn momentopnames die foto's en mijn mama is geen uitermate goede fotograaf. toch bedankt.
@joycie81 : het zijn denk ik de momentopnames. Hangen doet hij weinig tot nooit enkel als hij moe is. Het lijkt mischien zo omdat hij niet rond genoeg loopt. hij moet inderdaad nog wat voorwaartser worden. Dankje voor je reactie.