Don Dior @ wedstrijd (L1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chesty

Don Dior @ wedstrijd (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:17

hallo,

ik had vanavond wedstrijd met Don Dior.

Dior is een 1.66 grote 5 jarige ruin van Don vino ( Donnerhall )
hij is zins feb. 2008 onder het zadel. ik rij dior nu ong. 4 maanden en hij gaat met sprongen vooruit.
ik ben wel tegen heel veel problemen aangelopen zoals de hele tijd verkeerde galop aanspringen maar dat gaat nu al veel beter. hij springt nog steeds wel is de verkeerde galop aan,

in de training ben ik heel erg bezig met hem opgericht te laten lopen omdat hij nogal gouw op de kop loopt of achter de loodlijn.

ik moest met hem gelijk L1 starten omdat ik geen B meer mocht ( ik heb 2 pony's in het Z gereden)
eigenlijk is hij er nog niet helemaal klaar voor maar de wedstrijden zijn wel een hele goeie ervaring voor hem en hij leert er veel van. ik heb nog geen winspunt gereden. gisteren wel bijna toen had ik 179 Tong uitsteken dat was wel jammer.

vandaag had ik voor mijn gevoel een hele fijne proef gereden maar toch had ik 164 punten. en de proef die ik heel slecht vond gaan had ik 176.. tjah het blijft een jurysport Knipoog

owjah: mijn houding is op dit paard ook best slecht Dromen

nou genoeg gepraat hier de foto's Haha!

Don Dior! Haha!

( Ik krijg het niet voor mekaar om de foto's van de wedstrijd gewoon te plaatsen. misschien dat iemand anders het wel lukt?! ) Lachen
1. http://img158.imageshack.us/img158/1200/dior3op2.jpg

2. http://img106.imageshack.us/img106/732/diordj6.jpg

3. http://img129.imageshack.us/img129/2277/dio4ww5.jpg

4. http://img158.imageshack.us/img158/9250/dior6rp5.jpg

en nog wat van vorige maand thuis trainen Lachen

5. Afbeelding
Afbeelding

6. Afbeelding
Afbeelding

7. Afbeelding
Afbeelding

ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten Lachen

Martine123

Re: Don Dior @ wedstrijd (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:26

je hetb een beetje pianohandjes Tong uitsteken

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:27

probeer op je houding te letten is niet altijd correct
paard loopt mooi

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:31

chesty schreef:
( Ik krijg het niet voor mekaar om de foto's van de wedstrijd gewoon te plaatsen. misschien dat iemand anders het wel lukt?! ) Lachen
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:32

dankjewel Haha! Haha!

mijn houding klopt die is idd niet echt goed Lachen

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:33

Als hij nog niet klaar is voor wedstrijden, waarom start je dan geen B proefje HC? Gewoon voor de ervaring.
Je hebt een super paard, echt! Vingers aflikken Met goede begeleiding kun je nog heel ver komen!

Om je houding te verbeteren kun je misschien zonder beugels gaan rijden een keertje, maar misschien niet heel handig op zo'n jong paard al zo veel door te zitten. Waardoor is je houdig dan wat minder op dit paard?

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:42

Raggel schreef:
Als hij nog niet klaar is voor wedstrijden, waarom start je dan geen B proefje HC? Gewoon voor de ervaring.
Je hebt een super paard, echt! Vingers aflikken Met goede begeleiding kun je nog heel ver komen!

Om je houding te verbeteren kun je misschien zonder beugels gaan rijden een keertje, maar misschien niet heel handig op zo'n jong paard al zo veel door te zitten. Waardoor is je houdig dan wat minder op dit paard?

dankje Haha!

ik start hem toch liever officieel. hij krijgt hierdoor ook heel veel ervaring en in de l1 zit alleen maar wijken Lachen
ik heb elke week prive les dus die begeleiding zit wel goed Haha!

ja maar dat is niet echt te vertrouwen. want hij is nog jong en schrikt nog wel is gouw van iets. ( en ik ben er al een keer afgevallen en dat deed best zeer Ach gut )

mijn houding is iets minder omdat ik mijn handen vol heb aan het paard en niet meer zo goed op me zelf let Knipoog niet zo slim dat weet ik Tong uitsteken op mijn vorige pony's kon ik gewoon wat beter op me zelf letten en iets fijner zitten Lachen maar dat komt vanzelf wel goed Haha!

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:45

Ik vind het er goed uitzien hoor! Jammer dat je geen winstpunten had maar volgens mij zullen ze binnenkort wel gaan komen. Knipoog Veel succes!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:46

Nou dan gaat het helemaal goed komen. Probeer iets minder met hem bezig te zijn. Zo een jonkie mag gewoon lekker op zijn eigen benen lopen. Als jij goed zit, gaat hij vanzelf onder jou gewicht lopen, dat ik ook makkelijker voor hem. Succes ermee!

Zou je toch ooit besluiten dat het nix gaat worden, geef me dan een belletje Clown , wat über lekker ding!!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:48

sinadama schreef:
probeer op je houding te letten is niet altijd correct
paard loopt mooi

Aan dit commentaar heeft de TS toch niets? Wat is er niet correct aan haar houding?

Ik vind deze eerlijk gezegd echt zo slecht nog niet. Je beenhouding is goed.. Op sommige foto's mag je wat meer rechtop zitten, schouders naar achter. En let op je hand en armhouding. Leuk duo hoor!

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:24

kan leuk lopen
Voor derest heeft iedereen al gezegt haha.

suc6 nog !

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 10:37

Bedankt voor de reacties Lachen

Raggel : de eerste tijd ben ik hem nog niet zat hoor Tong uitsteken hij is heel lief maar als ik hem zat ben geef ik je een belletje Tong uitsteken

LinZZZZ: dankje Haha! ja klopt dat vind ik dus slecht aan mijn houding dat ik mijn schouders niet echt naar achteren kan houden Knipoog

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:47

Leuk paard heb je onder je kont hoor!
Ik heb ook een Don Vino ruin, zie veel overeenkomsten Lachen

Op sommige foto's zou je je ellebogen iets meer langs je lichaam kunnen houden.

Verder vind ik het erg goed uitzien en wens je veel succes in de toekomst Lachen

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:02

hee sandraa leuk weer fotos van je te zien!
hij is wel super stoer hoor gweldig dat komt vast goed, gwoon ervaring op doen groot gelijk heb je!
als commentaar vind ik dat jeje handen wat meer mag dragen dus meer een knik in je ellebogen dat is ook een mooier beeld!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:14

Ziet er goed uit.
maar zoals al vermeld werd je hebt een beetje pianohandjes:P

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 12:14

dankjwel Haha! Haha!

SweetMellie: wat leuk! ben wel benieuwd hoe die van jou er uit ziet Knipoog

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:26

Leuk om weer foto’s te zien van je knappe zwarte, want knap is ‘ie zeker wel. Ik snap je standpunt wel dat je ervaring op wilt doen op wedstrijden, maar persoonlijk zou ik niet starten als hij nog niet klaar is voor het L1. Ik stond zelf ook voor die keuze, met m’n 4 jarige dat wel Knipoog, maar heb besloten om hem pas in het winterseizoen mee te nemen, omdat ik hem nog niet voldoende klaar acht voor het L1 en alleen maar meerijden als ‘aanvulling’, daar doe ik het ook niet voor. Maar dat is ieders eigen natuurlijk.

Maar je zegt hij is nog niet helemaal klaar voor het L1, waarom niet? waar loop je zoal tegen aan?

Tip voor verkeerde galop aanspringen; vanuit het lichtrijden aangalopperen, je gaat dan op het verkeerde been lichtrijden op de volte en duwt met je buitenbeen naar binnen toe, door het evenwicht springen ze dan in de goede galop aan. Uiteraard goed belonen als hij het goed doet en vaak herhalen.

Ik snap niet helemaal waarom je hem perse opgericht wilt laten lopen, hij kan ook goed lopen als hij wat minder hoog loopt. Mijn jonkie kruipt ook heel snel achter de loodlijn, ik ben veel bezig met overgangen, tempowisselingen en controle over zijn hoofd/hals houding. Als je je handen naar voren zet en bijdrijft kun je de neus er echt uitdrijven zeg maar.

Overigens vind ik jouw houding helemaal zo slecht nog niet joh, soms mag je iets rechter blijven zitten en zorg ervoor dat het er makkelijk en ‘los’ uitziet.

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:28

jaggie schreef:
Leuk om weer foto’s te zien van je knappe zwarte, want knap is ‘ie zeker wel. Ik snap je standpunt wel dat je ervaring op wilt doen op wedstrijden, maar persoonlijk zou ik niet starten als hij nog niet klaar is voor het L1. Ik stond zelf ook voor die keuze, met m’n 4 jarige dat wel Knipoog, maar heb besloten om hem pas in het winterseizoen mee te nemen, omdat ik hem nog niet voldoende klaar acht voor het L1 en alleen maar meerijden als ‘aanvulling’, daar doe ik het ook niet voor. Maar dat is ieders eigen natuurlijk.

Maar je zegt hij is nog niet helemaal klaar voor het L1, waarom niet? waar loop je zoal tegen aan?

Tip voor verkeerde galop aanspringen; vanuit het lichtrijden aangalopperen, je gaat dan op het verkeerde been lichtrijden op de volte en duwt met je buitenbeen naar binnen toe, door het evenwicht springen ze dan in de goede galop aan. Uiteraard goed belonen als hij het goed doet en vaak herhalen.

Ik snap niet helemaal waarom je hem perse opgericht wilt laten lopen, hij kan ook goed lopen als hij wat minder hoog loopt. Mijn jonkie kruipt ook heel snel achter de loodlijn, ik ben veel bezig met overgangen, tempowisselingen en controle over zijn hoofd/hals houding. Als je je handen naar voren zet en bijdrijft kun je de neus er echt uitdrijven zeg maar.

Overigens vind ik jouw houding helemaal zo slecht nog niet joh, soms mag je iets rechter blijven zitten en zorg ervoor dat het er makkelijk en ‘los’ uitziet.

Haha!

ik ben nu nog wel aanvulling in de L1 datklopt Lachen maar ik merk wel dat hij wel heel veel ervaring opdoet op wedstrijden en daar doe ik het nu voor, hij leert er echt van en word mooi 'mak' op wedstrijd Lachen

in het begin liep hij op wedstrijd te veel achter de loodlijn en veel te diep, dat kreeg ik dus ook altijd als commentaar en daarom gaven ze me geen hoge punten. nu is dat probleem opgelost maar nu heb ik nog niet genoeg controle over hem en moet mijn oefeningen beter voorbereiden en uitvoeren. maar dat is nog best moelijk Haha!
ook is het tempo nog wel is te hoog. maar dat vind ik niet erg maar de jury wel. ik vind het niet goed om hem nu al helmaal terug te nemen, ik laat hem mooi naar voren rijden Lachen

galop aanspringen gaat al wel steeds beter en idd doe ik het op die manier zoals jij hem beschrijft Knipoog

ik laat hem in het begin en op het eind en tussendoor wel lang en laag over de rug lopen. want het is belangrijk dathij goed zijn rug blijft gebruiken. maar hij is nu al 5 en ik vind dat ik nu wel kan beginnen met hem op wedsrijden opgericht te laten lopen en met de training ook stukken er tussen door opgericht te laten lopen Knipoog

bedankt voor je reacties nog Haha!

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:19

hee!
ziet er wel goed uit! gefeli met je wp van zaterdag!
maar zoals iemand anders al zei, is het niet zo erg als hij nu wat minder opgericht loopt. als je hem wat ronder dieper instelt schrikken ze meestal ook minder snel, door de ontspanning enz. die je dan net iets meer krijgt Knipoog maar met trainen kan het idd wel Knipoog bij sulin werkte het erg goed!
maar over dat tempo, je vindt het niet erg, maar het is wel een teken dat je nog geen controle hebt over het tempo, en dat vinden jury's wel erg Tong uitsteken en over die 164 Haha! marije zag dit punt dus, je het nog niet genoeg controle, met name het tempo, de oefeningen waren niet optimaal en het geheel zag er slordig uit Knipoog dit zei mevrouw de jury dr van haha Tong uitsteken maar ze vindt het wel een leuk paardje! maar veel succes dr mee!

groetjes!