Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Charlenexx schreef:Bedoel je echt in de teugel hangen of laat ze dr hoofd wat meer naar beneden hangen?
Jaimyliefje schreef:Charlenexx schreef:Bedoel je echt in de teugel hangen of laat ze dr hoofd wat meer naar beneden hangen?
dit is ook wat ik me af vroeg.
Namelijk: als ze in de teugels gaat hangen (dat je echt het gevoel hebt dat je flink wat gewicht in je handen hebt) dan vooral voorwaarts rijden en een beetje om en om 'kneepjes' geven zodat ze wat meer omhoog komt met haar hoofd, als dat nodig is althans (daarmee bedoel ik, als ze haar hoofd niet gaat dragen wanneer je haar alleen voorwaarts rijdt, mag je een beetje met je handen werken, ook goed veel stelling vragen op voltes en in de hoeken e.d. en over de hoefslag heel erg recht richten) . Veel overgangen rijden is vooral erg belangrijk.
Als ze haar hoofd draagt, maar ook naar beneden laat hangen, zoals het er uit ziet wanneer ze 'aan de teugel' lopen, en wanneer je het gevoel hebt dat je contact hebt maar toch geen enkele vorm van druk of gewicht, dan geeft ze na