Emmy Joy & Ik @ Les (nog even genieten)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Emmy Joy & Ik @ Les (nog even genieten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:35

Hallo allemaal! Doei!

Dinsdag had ik weer privéles met EJ en Lissy (MissEvil@bokt) heeft wat foto's gemaakt.
Ik rijd Emmy nu 4 jaar, heb haar zelf ingereden en we rijden op B/L niveau.
Mede door verschillende voorvallen tussen mij en Emm, waarbij ik bij de laatste mijn heup zwaar heb gekneusd, heb ik (helaas!) besloten om Emmy de verkoop in te doen.
Emm is echt een schat van een beest in de omgang, maar helaas in combinatie van onze karakters niet het meest geschikte paard voor mij om te rijden.
We zijn momenteel heel veel bezig om toch de ontspanning erin te krijgen en om haar lekker los te krijgen door het lijf en daarbij flink te laten sjouwen.
Ik moet er daarbij op letten om mijn schouders ontspannen te houden, mijn binnenhand niet terug te laten werken en rechtop te blijven zitten.

Omdat ik eigenlijk helemaal niet zonder haar kan, hier mijn super beestje Lachen

[1.] In het begin nog wat spanning van beide kanten
Afbeelding

[2.]
Afbeelding

[3.]
Afbeelding

[4.]
Afbeelding

[5.]
Afbeelding

[6.]
Afbeelding

[7.]
Afbeelding

[8.]
Afbeelding

[9.]
Afbeelding

[10.]
Afbeelding

[11.]Rechtop zitten!
Afbeelding

Nu nog de grote stap om haar officieel te koop te zetten ...

Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Spoec op 03-07-08 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmen

Re: Emmy Joy & Ik @ Les (nog even genieten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:37

Vind het een leuk paardje en toch niet zo'n verkeerde combinatie! Je geeft zelf commentaar, af en toe hakken uitdrukken. Knipoog Beugels mogen volgens mij wel een gaatje langer.
Succes met de verkoop!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:41

Hee!
Wat jammer zeg, dat het toch niet helemaal goed gaat! Zo op het eerste gezicht vind ik jullie eiig best een leuke combi.
Maargoed, het is helaas niet anders..
Mijn commentaar; Beugels hoeven wat mij betreft niet langer, als je je hakken uitdrukt zie je dat ze op goede lengte zitten, maar dat moet je dan ook wel doen Knipoog Daarnaast viel het me op dat je een beetje scheef zit, dit leek vooral op foto 5. En het laatste puntje: handjes iets hoger dragen Knipoog . MAar verder vind ik het er heel goed uit zien, zeker als je in je achterhoofd houdt dat jullie nogal wat mee hebben gemaakt, ik vind het knap hoor!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:44

Hey meid,

Er zitten wel superfoto's bij hé!
Morgen lekker het bos in, even verstand op 0 en lol hebben!
Toch zo met les zijn jullie een supercombinatie, zolang er geen stress (van jou kant) in het spel is!

Het zag er goed uit meid, je mag trots zijn op jullie!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:18

ik vind indd ook dat jullie een erg leuke combi zijn
en het rijden best goed uit ziet
mooi ondertredend achterbeen heeft je pony Lachen

mischien een optie om toch even door te zetten je pony is nog jong,
Ik kon vroeger ook mijn ruin zelf niet rijden door dat ik te snel kwaad werd
maar het probleem ligt meestal bij je zelf en niet bij je paard

jammer dat je haar gaat verkopen hoor

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:22

wat jammer dat jullie niet goed genoeg samen klikken Ach gut
jullie zijn toch wel een leuke combinatie saampjes maar zoals je zei is er spanning en die is ook duidelijk te zien in het begin en vooral bij je paard, zij knijpt veel haar staart tussen de benen en je ziet dat dit op het laatst weg gaat want dan komt pas de ontspanning, das dan wel weer een goed teken. Knipoog
de rest is al gezegd, succes met de verkoop Haha!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:30

Ik vind t er ook erg netjes uit zien, maar jij weet natuurlijk nog altijd als beste of de klik er is of niet.
Het valt alleen wel op dat je op een aantal foto's nogal naar de grond aan het staren bent, en dat je daar ook meteen je schouders meeneemt. Zodra je vooruit kijkt ziet t er al meteen beter uit!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:04

commentaar over je houding, geef jezelf al aan en is al gegeven Knipoog daar ga ik in mee....
verder vind ik het er netjes uitzien hoor! weet je al zeker dat je hem gaat verkopen of denk je der nog even over Tong uitsteken
met mijn pony had ik eerst ook geen klik en ging het ook helemaal niet goed, hij was veelste sterk en hij was nog jong en groen en ik ook! nu 1,5 jaar verder een topcombie, ook al zeg ik het zelf Clown en rijden we sinds maart wedstrijden met resultaat!

ik wil niet zeggen dat je je pony moet houden maar denk er goed over na! Lachen

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:30

Allereerst dankjewel allemaal voor jullie reactie! Lachen

Maantjj ; Het kan idd kloppen dat ik af en toe wat scheef zit, ik heb mijn heup momenteel nog steeds zwaar gekneusd, maar ben eigenwijs en rijd toch Knipoog Daarnaast wil Emm mij ook nog wel eens naar één kant gooien.

Onley ; Met perioden gaat het goed, maar zodra ik minder tijd voor haar heb gaat het mis. Het is gewoon een pony die echt 5/6 dagen per week getraint moet worden en daar heb ik geen tijd (meer) voor.
Daarnaast speelt een stressfactor die ik bezit op momenten dat ik het druk heb met andere dingen ook een grote rol. Emmy reageert heel erg op lichaamstaal en zodra ik dus wat gespannen ben (slechte dag, school, verzin maar Knipoog ) dan gaat het mis tussen ons, terwijl het dus eigenlijk een hele normale reactie van haar op mij is.

Pre ; De klik tussen ons is er wel want in de omgang is het echt een super beest en met rijden wil ze ook echt wel voor me werken. Maar zoals ik hierboven al beschreef is Emm een heel gevoelig paard en hebben wij hetzelfde karakter (wat stresserig) wat dus op sommige momenten erg botst.

Lexxxi ; De pony in kwestie is 7 jaar, ik rijd haar sinds ze 3 is, nu dus al 4 jaar. We rijden echt met ups en downs, we hebben momenten dat het super gaat, maar ook veel momenten dat het dus echt slecht gaat, wat ik hierboven al beschreef. We gaan eigenlijk altijd 2 stappen vooruit en 3 terug.
Ik vind het een erg moeilijke beslissing en vind het verschrikkelijk dat ik haar weg moet doen, maar ik denk dat het toch het beste is. Voor mij, maar zeker ook voor haar! Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:34

en iemand te zoeken die haar gaat verzorgen en rijden
(ervaren iemand)

ik zou het niet over me hart krijgen en ben al vaak huilend afgestapt van mijn knol omdat het niet werkte samen

maar ik moet zeggen ik ga nu aan een lange teugel zonder zadel met hem buiten stappen en dat kon ik voorheen echt niet
(steigeren bokken)

ik ging een stap vooruit en 2 terug
3 vooruit en 5 terug en zo verder maar nu ik zou hem nu zo kunnen starten zonder problemen
en kan zo weer opstapen na 3 weken rust te hebben gehad

maja het is en blijft jouw keuze
in ieder geval veel succes gewenst

Lachen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:54

Ik ben het eens met onley..
Je zegt niet zonder haar te kunnen.. Ten eerste zoek dan een verzorgster, die haar wel die beweging kan geven die ze nodig heeft, op de dagen dat jij verhindert bent.. En je zegt wanneer ik stresserig ben dan voelt ze dat en reageerd ze daar op.. Dan vraag ik me af, als je dat toch weet, waarom stap je uberhaupt dan op.. Waarom haar dan niet wat ander werk laten doen... En probeert eerst te leren hoe jij met je stress om kunt gaan, want paardrijden is ontspanning, dat je even alles van je af kunt zetten.. Want je hebt kans dat wanneer je ooit besluit een andere te kopen, daar ook heftig op reageerd.. En dan ben je geen steek verder..

Verder vind ik jullie een fijne combinatie om te zien.. En een erg leuk paard!!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:57

Verzorgsters zijn heel schaars hier. Vooral goede. En ze heeft een paard om te kunnen rijden en voor haar ontspanning. Als ze haar longeert is dat (bij de combinatie van die 2) nog steeds geen ontspanning. Je kunt wel zeggen dat ze om moet leren gaan met spanning, maar 9 van de 10 keer ben je ónbewust gespannen. Je paard is dan weer zo'n spiegel, die ervoor zórgt dat je erachter komt. Snap je wat ik bedoel Lachen
Ze probeert het al 4 jaar met dit paard. En als je kijkt naar de (echt serieuze) blessures die ze heeft opgelopen, is gewoon niet verstandig door te gaan.
Daarbij zijn er ook paarden die wél je (onbewuste) spanning weg kunnen halen, en er minimaal op reageren. Het bewijs staat bij mij in de achtertuin Lachen

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 16:17

Whisperke&Onley; Ik vind het een beetje aanvallend overkomen dat jullie meteen zeggen dat ik maar een verzorgster moet nemen.
Ik heb mijn paard voor mezelf en door een verzorgster te nemen zal het probleem echt niet opgelost worden, daarnaast wat MissEvil al zegt, goede verzorgsters zijn heel schaars hier.
Daarnaast is het echt niet dat alleen mijn spanning problemen met zich meebrengt.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld weer priveles gehad, maar het waaide wat. Mijn paard schrok dus van alles en bleef maar spanning houden en opzij springen en wegspringen. Aangezien we zo op elkaar ingespeelt zijn na 4 jaar merk ik meteen bij haar spanning op, maar zij weet ook precies hoe ik daarop reageer, wat elkaar dus tegenwerkt. Al met al hadden we na 4 jaar gewoon al verder moeten zijn dan waar we nu zijn. Ik zal niet ontkennen dat ik veel met haar bereikt heb, maar hier houd het helaas voor ons op.