Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Silly1972 schreef:maar daar heb je toch ook je beenhulpen bij nodig? En dan nog, hij is pas net zadelmak, dus dat kan hij onder het zadel ook nog niet haha.
En wat is clickertraining?
juist erg goed voor jonge paarden! Ik ken mensen die hun paarden deze oefeningen (vooral schouderbinnenwaarts) eerst aan de hand leren, nog voordat ze ooit een zadel hebben gezien. Dan kweken de paarden alvast wat spieren en kunnen ze het ruitergewicht beter houden. Silly1972 schreef:maar daar heb je toch ook je beenhulpen bij nodig? En dan nog, hij is pas net zadelmak, dus dat kan hij onder het zadel ook nog niet haha.
lorvxy schreef:Silly1972 schreef:maar daar heb je toch ook je beenhulpen bij nodig? En dan nog, hij is pas net zadelmak, dus dat kan hij onder het zadel ook nog niet haha.
Nee hoor, geen beenhulpen bij nodig, die zijn te vervangenjuist erg goed voor jonge paarden! Ik ken mensen die hun paarden deze oefeningen (vooral schouderbinnenwaarts) eerst aan de hand leren, nog voordat ze ooit een zadel hebben gezien. Dan kweken de paarden alvast wat spieren en kunnen ze het ruitergewicht beter houden.
Maar er is zoveel wat je met je paard kunt doen zonder erop te zitten. Genoeg voorbeelden in dit topic.
Succes!
Almaz schreef:Je benen hoef je niet te vervangen. Je stuurt je paard met je lichaam. Maar je moet wel weten hoe je het moet doen, omdat je het paard wel degelijk kan overbelasten. Jouw lichaamshouding is net zo belangrijk naast het paard als dat je erop zit. Ik raad je serieus aan les te nemen hierin, omdat het belangrijk is dat jij kan zien dat je paard goed ondertreedt, goed buigt, goed ruggebruik, niet over de schouder en ga zo maar door. Het is niet echt moeilijk om te leren, maar fouten worden zo gemaakt. Je kan ook even kijken op de site van Marijke de Jong http://www.paardenbegrijpen.nl staat heel veel info. Er zijn ook wel wat leuke boeken te koop waar het grondwerk wordt uitgelegd.
Almaz schreef:Je benen hoef je niet te vervangen. Je stuurt je paard met je lichaam. Maar je moet wel weten hoe je het moet doen, omdat je het paard wel degelijk kan overbelasten. Jouw lichaamshouding is net zo belangrijk naast het paard als dat je erop zit. Ik raad je serieus aan les te nemen hierin, omdat het belangrijk is dat jij kan zien dat je paard goed ondertreedt, goed buigt, goed ruggebruik, niet over de schouder en ga zo maar door. Het is niet echt moeilijk om te leren, maar fouten worden zo gemaakt. Je kan ook even kijken op de site van Marijke de Jong http://www.paardenbegrijpen.nl staat heel veel info. Er zijn ook wel wat leuke boeken te koop waar het grondwerk wordt uitgelegd.
. Blijft leuk!