Manegepony Vagebond @ B-dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Manegepony Vagebond @ B-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 12:44

Doei!

En daar zijn we weer. De meeste van jullie kennen ons intussen wel, dus ik houd de inleiding kort. Dit is een manegepony waar ik officiele wedstrijden mee rijd. We zijn nu al B+8, helaas geen verandering deze wedstrijd.
Ik zat er wel dicht tegenaan: allebei de proeven 179 punten. Schijnheilig

Ons grootste probleem is de aanleuning en nageeflijkheid. Vooral op wedstrijd gaat dit niet altijd even makkelijk, zoals ook duidelijk op de foto's te zien is. Het staat ook altijd op mijn protocol. Thuis gaat het al steeds beter, maar op wedstrijd moeten we nog op zoveel andere dingen letten, dat het er even bij inschiet af en toe. Scheve mond Het vergt de nodige aandacht, die we op wedstrijd niet kunnen geven. Knipoog Ik merk trouwens wel dat hij nu altijd veel meer ontspant dan eerst. Lachen

Nja, hier toch de foto's van die lieve Vagebond, die onder alle omstandigheden het hoofd koel houdt (en juryhokjes dus ook gewoon niet opmerkt Vork). Lovers

1. Instappen. Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

2. Middenstap. Écht al veel beter dan een tijd terug. Haha!
Afbeelding

3. 'Middendraf' . Echt nog niet veel beter dan eerst. Schijnheilig
Afbeelding

4. Drafje langs juryhokje. (Vagebond, daar staat een JURYHOKJE Knipoog)
Afbeelding

5. Nog een ontspannen drafje. Lachen
Afbeelding

6. Best wel netjes galopje. Ja
Afbeelding

7. Halsstrekken. Haha! 2x goed voor een 7! Haha!
Afbeelding

8. Middenstap
Afbeelding

9. Drafje. Lachen
Afbeelding

10. Lovers
Afbeelding

11. Middendraf. Toch zie je hem wel al verruimen. Iets wat ie eerst níet deed. Lachen
Afbeelding

12. Richting halsstrekken. Lachen
Afbeelding

13. En belonen maar. Haha!
Afbeelding

Doei!

capopjekop

Re: Manegepony Vagebond @ B-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:05

Ik vind het er best netjes uitzien. Alleen je tenen wat meer naar binnen en je hakken niet optrekken met het aansporen.

En die nageeflijkheid komt vanzelf wel. Het heeft bij mij en mijn pony ook een hele tijd geduurd voordat ze ontspannen was op wedstrijd.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:39

Ziet er steeds beter uit hoor Else!
Inderdaad je tenen wat naar binnen, en verder mag je je hakken ook wel ietsje meer uitdrukken vind ik (& niet je hak optrekken inderdaad). Jullie gaan wel steeds meer vooruit moet ik zeggen!

Maar wat is er nou steeds aan de hand met Vaag zen bitje, want hij blijft aan de rechterkant er steeds een heel stuk uitsteken?

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:41

Ik zou je teugels best wat korter nemen Lachen Verder een leuk paard!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:45

Else het gaat echt steeds beter, waar had je deze wedstrijd?
Wat Amber ook al zegt, bitje hangt er wel raar bij op rechts ...

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:45

ziet er leuk uit hoor, inderdaad let wat op je tenen en teugels iets korter nageefelijk komt wel! Succes ermee, leuk paardje!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:47

Ziet er erg netjes uit. Nageeflijkheid is inderdaad je punt om aan te weken. Probeer er wat meer impuls in te rijden en dit op te vangen met je handen. Veel succes ermee

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:49

Leuke pony, jullie zijn echt gaaf samen!! Helemaal leuk dat je met een manegepony op deze manier wedstrijden kunt gaan rijden.
Probeer je hakken iets uit te drukken en je tenen naar binnen te draaien. Probeer je pony recht te houden door op je beide teugels evenveel druk te houden, maar dat kan misschien ook aan je bit liggen. Je bit steekt inderdaad aan de rechterkant erg uit, hij lijkt een maatje te groot!

Veel plezier verder en op naar de L1!!! Haha!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:59

Hey dat was afgelopen zondag op manege De Volte! Daar rij&werk ik!
Ik heb je geloof ik niet zien rijden maar ik vindt het er netjes uit zien, idd je tenen naar binnen en misschien je teugels iets korter. Dan kan je hem iets meer opvangen van voren wat je van achter activeerd en dan gaat hij misschien ook iets meer nageeflijker lopen.
Succes ermee!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:19

ja idd teugels wat korter nemen ja, maar wel gaaf zo'n ontspannen paardje op wedstrijd, en hij kan mooi zijn halsstrekken zeg!!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:32

Mooie pony, (niet alle manege pony's zien er zo uit Knipoog) Je zit er netjes op. Alleen dat ana de teugel ja, maar dat gefe je zelf al aan!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:40

Let er voortaan ook op dat je het hoofdstel goed doet Knipoog. Op alle fotos waar zijn rechterkant op beeld staat steekt namelijk een heel stuk bit uit en aan de andere kant helemaal niets. Die zit dus aardig scheef... Verder ziet het er netjes uit

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:51

heey ziet er goed uit else

probeer alleen met je kuiten aan te sporen en niet met je hakken. Ik weet het is heel moeilijk ik heb er ook moeite mee. En dat rond lopen komt vanzelf. Probeer er niet op te focussen dat is heel belangrijk.

Stanley loop ookt nog steeds niet rond.

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:43

Ik vind het er heel netjes uit zien, zeker het fijt dat het een manegepony is!
Enige tips die ik je kan geven is let op je handen en voeten (voeten ietsje meer naar binnen en handen meer rechtop)
Ga zo door!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:34

Leuke combie, gewoon dooroefenen. Vooral niet gaan 'dwingen' om aan de teugel te willen te rijden, komt vanzelf. Voor een B proef had je van mij dat ene puntje zeker verdiend!