Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
mjah ik denk eerder dat het iets van ''onder het werk uit komen is''
Nouja bedankt voor jullie ideetjes ga er zeker mee werken / naar kijken jesito schreef:Vaak hebben ze dan last van rug of buikspieren en proberen er zo vanaf te komen.
Als je zeker weet dat haar niks in de rug ofzo mankeert kun je gewoon lekker ontspannen voorwaats- neerwaarts gaan rijden.
Als ze wil knikken niet terug trekken maar haar daar tegenaan laten lopen, maar wel soepel in je hand blijven.
Vaak doen paarden dat ook als je je hand teveel vast zet en wordt het op den duur een aangewoonte.
kinuh schreef:jesito schreef:Vaak hebben ze dan last van rug of buikspieren en proberen er zo vanaf te komen.
Als je zeker weet dat haar niks in de rug ofzo mankeert kun je gewoon lekker ontspannen voorwaats- neerwaarts gaan rijden.
Als ze wil knikken niet terug trekken maar haar daar tegenaan laten lopen, maar wel soepel in je hand blijven.
Vaak doen paarden dat ook als je je hand teveel vast zet en wordt het op den duur een aangewoonte.
Klopt helemaal, mijn pony heeftd it ook gedaan en toen bleek dat zijn hele nek/rug vast zat!
KiWiKo schreef:wat zegt je instructeur hiervan?
Nemotje schreef:kinuh schreef:Klopt helemaal, mijn pony heeftd it ook gedaan en toen bleek dat zijn hele nek/rug vast zat!
wat heb je er toen aan gedaan??
Nemotje schreef:maja, als ze eenmaal met haar hoofd begint te schudde, en je geeft been (heb ik al een x eerder geprobeert) pakt ze het bit vast, en krijg je haar niet meer terug, Ook dat is een probleem met haar... Je rijd stap draf. en dan halthoude, van uit halthoude draf, en dan weer stoppen. dat kan ze niet nouja ze kan het wel, Maar ze pakt bit vast en op een gegevemoment na 2x ofzo weigert ze gewoon stil te zijn, en krijg je ook gewoon geen contact meer met haar mond....