Tosca is nu al een poosje bij mij onder het zadel en we vormen steeds meer een combinatie. Nu ze me beter kent reageert ze steeds fijner, ze is enorm werkwillig. Haar gevoeligheid is heerlijk om mee te werken maar soms ook lastig, ik moet goed uitkijken dat ik de ontspanning bewaar, anders blokkeert ze. Laatste paar keer bezig geweest met wat zijgangen, maar ze werd er nogal heet van dus nu weer even terug naar wat basiswerk.
Niveau? officieel geen, lekker basiswerk en als ze goed aanvoelt pakken we er wat oefeningen bij uit allerlei klasses, net waar we zin in hebben en wat ze goed oppakt

1. Draf

2. Wel kijken waar je heen gaat

3.

4. Galop

5.

6.

7.

8.

9.

10. Pasje opzij

11. Ze kantelt heel makkelijk, toch weer wat vaker een stukje rechtuit rijden als ik dat merk.

12. Hier was ze even te gespannen en blokkeerde op m'n buitenbeen voor een pasje schoudervoor, dan gaat ze stilstaan en moet ik even wachten om de spanning af te laten vloeien, daarna rijden we verder en doen we even iets simpels om het later nog eens te proberen met behoud van ontspanning (Staat niet op de foto).

13. Dus tussendoor lekker even draven

14. Geconcentreerd

15. En na hard werk lekker uitdraven, d'r neus mag er meer uit,ze duikt er graag in, maar nu nog meer lengte in de hals.

Ideeën om me te helpen haar in het halsstrekken meer op lengte te krijgen, of haar goed recht te houden in het wijken zijn welkom.
En voor de geïnteresseerden, Tosca staat te koop, PM voor meer info.

en ik rijd hem dan altijd goed voorwaards met mijn handen overdreven naar voren.
Ik vind haar echt een fijn paardje om mee te werken!