tolt hulpen???voor ijslander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

michiemuis

tolt hulpen???voor ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 07:08

hey,
het is al een tijdje geleden dat ik op een ijslander heb gereden en ik ga in de vakantie weer rijden op ijslanders maar ik ben de hulpen voor de tolt vergeten..weet er iemand de hulpen nog...reageer dan ffe Knipoog Haha!

mustangbokt

Re: tolt hulpen???voor ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:08

ik heb een tijdje geleden op ijslanders gereden. om te tolten moest ik rijden alsof ik wou verzamelen: kruis aantrekken, drijven, en handen iets hoger houden en sluiten.
het subtiele van het tolten is het vinden van de juiste wisselwerking tussen drijven en tegenhouden, en dat hangt af van ijslander tot ijslander. er zijn er die vanzelf beginnen te tolten, en er zijn er die echt erop getraind moeten worden, en bij vb terug in draf overgaan zodra het terrein niet meer vlak is...
ik herinner me dat mijn begeleidster mij een korte uitleg gaf telkens ik een ander paard kreeg.

prettige vakantie!

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:42

Ik rijd al een jaar ijslander. Als ik aantölt houd ik de teugels beetje aan en tegelijk drijf ik hem op. [Als ware buik van het paard naar boven brengen vertelde ze mij] En dan teugels voorzichtig losser laten worden en rechtop blijven zitten natuurlijk.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:30

Ik sluit me aan bij het verhaal van mustangbokt; de precieze hulpen verschillen per paard. Maar in het algemeen kun je stellen: Handen hoog (armen bol), aanleuning en langzaam beendruk geven met je gehele been.