springen geen verlichte zit maar ik ga staan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertjee

springen geen verlichte zit maar ik ga staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:09

elke keer als ik met mijn paard ga springen ga ik niet in de verlichte zit over de sprong maar ga ik staan Ach gut

dat staan gaat automatisch bij mij
hoe kan ik dat veranderen?

Sim

Re: springen geen verlichte zit maar ik ga staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:40

Oefenen.

Aantal (stuk of 3, 4) balkjes neerleggen om cavaletti te lopen om je verlichte zit te oefenen.
Daarna na de cavaletti's een klein sprongetje neerzetten zodat je in die verlichte zit die je al hebt van het cavaletti's lopen het sprongetje kunt nemen. Uitbouwen met hogere sprongen en later kun je het zonder de cavaletti's.

Blijf in de verlichte zit goed veren door je enkels en balanceren op de bal van je voet in de beugel. Iets steun houden op je bovenbeen en je bovenlichaam naar voren neigen.
Vraag je instructeur om meer tips.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:01

Ik heb het geleerd door tijdens de les gewoon in draf een paar rondes in verlichte zit en da een instructeur die je op de centimeter nauwkeurig corrigeerde.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:13

Neem eens wat in uitjes (op 3 meter afstand) zonder beugels, en je handen niet op de hals, maar op je rug of in je zij. Uiteraard een knoop in je teugels.

Wedden dat je dan echt gaat voelen hoe het wel moet??
Hoeft niet hoog te zijn, maar wel dat ie net een sprongetje maakt, zodat jij gaat voelen wat er gebeurd.

Doordat jij dichter bij je zadel moet blijven, en niet kan gaan staan, zal je ook je balans gaan vinden, en dan wordt springen zoveel fijner!! Ja

lily10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:18

bokkertjee schreef:
elke keer als ik met mijn paard ga springen ga ik niet in de verlichte zit over de sprong maar ga ik staan Ach gut

dat staan gaat automatisch bij mij
hoe kan ik dat veranderen?

Ja knieen en klein stukje bovenbeen en dan zonder beugels. Galop training is zo wie zo al goed voor je paard, dus een aantal rondes linksom en rechtsom door de ba. Iedere training weer. Je plakt op den duur aan je paard.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:24

ik kan pas fijn in de verlichte zit zitten als het een beetje hoger word en ze ook daadwerkelijk moeten springen en niet er over heen moeten sloffen. Clown
maar ik kan het makkelijk verders, in uitjes is goed om te oefenen ja.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:14

moonfish13 schreef:
ik kan pas fijn in de verlichte zit zitten als het een beetje hoger word en ze ook daadwerkelijk moeten springen en niet er over heen moeten sloffen. Clown
maar ik kan het makkelijk verders, in uitjes is goed om te oefenen ja.

Als een goeie verlichte zit hebt, maakt hoogte niet uit.
Ook in een goeie handgalop is een goeie verlichte zit erg prettig.
Alleen veel mensen hebben geen goeie verlichte zit..