Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
*
)Citaat:Het is met ons behoorlijk hard gegaan aangezien hij pas met zijn 7 is ingereden en we in een jaar tijd Z mochten starten.
. crossmonster schreef:Citaat:Het is met ons behoorlijk hard gegaan aangezien hij pas met zijn 7 is ingereden en we in een jaar tijd Z mochten starten.
Ik denk dat ik je probleem heb gevonden ......
Stel, jij kan goed leren, dan ga je toch ook niet in een jaar van de basisschool naar de universiteit??
Dat is wat dit paard nu heeft moeten doen.
Lichamelijk is ie misschien wel volwassen, maar geestelijk nog lang niet, omdat hij de leerprocessen mist tussen de 3 en 7 jaar.
Hij heeft geen kleuter mogen zijn in de B en geen puber in het L.
Hij is van niets naar flink presteren gegaan, zijn lichaam en zijn koppie zeggen overduidelijk NEE
Las een pauze in, en ga simpel met hem rijden, echt simpel, alsof je weer ff B rijd. En lekker veel bosritjes en eventueel wat vaker vrij.
Zodat ie weer even bij zinnen kan komen en niet elke week zijn kunstjes uit hoeft te voeren.
xAstrid schreef:Daar dacht ik ook aan. Wij hebben onlangs een weekje rust ingelast, en ze was meteen losser! =)
Falona schreef:Maar je bent wel in erg korte tijd naar het Z gegaan, dat je daar ondertussen 2 jaar in rijdt is een ander verhaal. En je geeft aan dat het eigenlijk nooit echt lekker is gegaan. (ik ben ook maar hardop aan het denken hoor)
Het ene paard is het andere niet, voor de ene is een jaar te snel en de ander heeft er geen probleem mee. Maar een maandje vakantie kan denk ik ook nooit kwaad. Baat het niet dan schaadt het niet, toch?
petty schreef:Grappig om te merken dat jullie bijna allemaal zeggen dat het voor het paard teveel is en dat het te snel is gegaan en het paard er geen plezier meer in heeft.
Ik ben er nl zelf van overtuigd dat hij op dit moment wel plezier heeft in alles wat we doen.
Daarnaast is het paard wel in een jaar naar het Z gereden maar was hij inmiddels ook al 8 toen we daar aankwamen en inmiddels is hij 10 dus zitten we al 2 jaar op hetzelfde niveau... en heeft hij dus ook geen nieuwe dingen geleerd. mi gaat de redenering van te snel dus niet op....