Ik rijd Nanieke 3 tot 4 keer in de week een half uurtje. Ik krijg twee keer in de week les. 1 keer krijg ik priveles en 1 keer krijg ik groepsles.
De dingen waar we aan werken zijn:
- voorwaarts
- op eigen benen lopen
- wat overgangen rijden: stap- draf, draf- stap- draf enz. De galop en het halthouden pakken we nu ook voorzichtig mee.
- verder schakelen we een paar pasjes als ze wat trager wordt aan het been. Een paar pasjes en dan weer terug.
Dit zijn de dingen die ik op dit moment erg belangrijk vind. Nanieke is al erg nageeflijk. Soms loopt ze te diep, maar dat vind ik nu nog niet zo erg. Ze snapt de bedoeling en biedt het mooi aan. Als ze te diep komt probeer ik haar net iets meer voorwaarts te rijden, zodat ze het neusje iets meer uitschuift. Dat gaat wel aardig goed, maar vind ze nog erg moeilijk.
Natuurlijk heb ik zelf ook wat leerpunten. Ik heb net een nieuw zadel (Tietse's Choice) Ik moet nog erg wennen aan dit zadel en ook aan mijn nieuwe paard. Vandaar dat ik soms een bagger houding heb.
mijn eigen leerpunten:
- handen wat dichter bij elkaar en soms wat lager
- schouders naar achteren
- benen lang en hakken uitdrukken
Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden. Houd er dus wel rekening mee dat ze nog maar 3 weken onder het zadel is.

neusje mag er hier meer uit. wel een lekker drafje.

dit bedoel ik dus met mijn benen en mijn handen. Haar neusje mag er hier wat meer uit.

dit is beter

Fijne draf!
weer mijn handen en benen. Hier loopt ze ook iets te diep.

halthouden. Vindt ze nog best moeilijk.

Hier was ze 2,5 week onder het zadel

En haar mooie manen
)
)
Wauw! Ga je ook wedstrijd starten met deze? (als ze er klaar voor is).
Dat klopt, het is bij de Heuvelruiters! Ik heb in je profiel gekeken, maar ik ken je zo niet. Krijg jij ook priveles van Sanne? Dacht dat ik haar namelijk op een foto zag staan.