Flint (groninger) @ onderlinge L1 dressuur wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Flint (groninger) @ onderlinge L1 dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:14

Hallo allemaal,

Afgelopen zondag werd er bij ons op stal een onderlinge wedstrijd georganiseerd. Flint en ik waren ook van de partij, mooie oefening voor als we 16 juli officieel gaan starten in de B categorie! Op het moment loopt Flint op L1 niveau, de moeilijkheden die ik tegen kom is het op de voorhand vallen van gallop in draf, en ik rijd met kapstokken. Daarnaast vind ik dat mijn houding nog verder kan verbeteren. Het recht stilstaan vind Flint nog moeilijk. Ook zeilde we af en toe uit de ring.... Dit was overigens wel onze eerste keer op gras rijden.

Resultaat van deze wedstrijd: eerste proef 193 punten (3e plaats) en de tweede proef 205 punten (1e plaats)

Enjoy! Met dank aan Natalie (N_tlie) voor de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

En toen zeilde we de ring uit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onstuimig aanspringen in gallop na het wijken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Klaar!
Afbeelding

zippora

Re: Flint (groninger) @ onderlinge L1 dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:18

Ziet er mooi uit, Samantha! Jammer dat ik je niet gezien heb op je paard!
Was ik zeker net Agan aan het afzadelen of in de wei zetten.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:37

Heb je zien rijden zag er echt keurig uit!. Je hebt hem echt goed aan het lopen Lachen Gefeliciteerd met je behaalde punten, dat officieel starten gaat je vast goed af.
En omdat het moet; probeer bij het halstrekken iets rechter op te zitten, want je duikt een beetje mee naar beneden.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:52

Ziet er goed uit, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik dit type paard erg mooi vind Clown Heel mooi type groninger, bij ons op stal staat ook zo'n pracht exemplaar. Als je hem ooit verkopen wil....... Cool

Omdat het moet een paar kleine puntjes:
Probeer je handen iets meer bij elkaar boven de schoft te houden.
Af en toe lijkt hij wat sterk te worden, probeer dat op te lossen door hem met je benen iets meer op te sluiten. Je zult zien dat je dan niet meer uit de bocht schiet. En natuurlijk veel oefenen tussen de bordjes op het gras.

Heel veel succes!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:55

tinka__ schreef:
Heb je zien rijden zag er echt keurig uit!. Je hebt hem echt goed aan het lopen Lachen Gefeliciteerd met je behaalde punten, dat officieel starten gaat je vast goed af.
En omdat het moet; probeer bij het halstrekken iets rechter op te zitten, want je duikt een beetje mee naar beneden.

Goed gezien! Flint heeft idd erg de neiging om mij mee naar beneden te trekken (zal wel denken dat uitrekken voor het baasje ook goed is). Bedankt voor je compliment!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:56

Lancome schreef:
Ziet er goed uit, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik dit type paard erg mooi vind Clown Heel mooi type groninger, bij ons op stal staat ook zo'n pracht exemplaar. Als je hem ooit verkopen wil....... Cool

Omdat het moet een paar kleine puntjes:
Probeer je handen iets meer bij elkaar boven de schoft te houden.
Af en toe lijkt hij wat sterk te worden, probeer dat op te lossen door hem met je benen iets meer op te sluiten. Je zult zien dat je dan niet meer uit de bocht schiet. En natuurlijk veel oefenen tussen de bordjes op het gras.

Heel veel succes!

Dank je! Er zijn al meer mensen geweest die gevraagd hebben of hij te koop is, Flint is zijn fans aan het uitbreiden Knipoog
Bedankt voor je tips!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:06

Ik kan hier eigenlijk niet echt commentaar op geven.. Ik vind jullie echt zo'n leuke combi, het ziet er allemaal ook zo fijn en relaxed uit! Volgensmij gaan jullie het nog heel ver schoppen samen! Ja

En dan toch nog even een puntje gevonden; misschien je teugels iets korter nemen? Dan kan je je handen ook wat meer bij de schoft houden.. Lachen

Maar echt nogmaals, toppie hoor! Komt helemaal goed met dat starten! OK dan!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 21:23

Ntlie_ schreef:
Ik kan hier eigenlijk niet echt commentaar op geven.. Ik vind jullie echt zo'n leuke combi, het ziet er allemaal ook zo fijn en relaxed uit! Volgensmij gaan jullie het nog heel ver schoppen samen! Ja

En dan toch nog even een puntje gevonden; misschien je teugels iets korter nemen? Dan kan je je handen ook wat meer bij de schoft houden.. Lachen

Maar echt nogmaals, toppie hoor! Komt helemaal goed met dat starten! OK dan!

Thnx!!
Ik heb een tijdje met iets kortere teugels gereden met als resultaat dat hij achter de loodlijn ging kruipen... zodra ik hem meer opgericht kan gaan rijden zal hij vanzelf meer naar boven komen waardoor ik mijn handen netter kan houden. Tenminste, dat hoop ik dan Clown

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:06

Zo vaak bekeken, maar verder geen mensen die opbouwend commentaar/ tips hebben?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:12

Volgens mij valt er vrij weinig op aan te merken Haha! Ik vind het over het algemeen een heel fijn beeld geven. Het enige wat me nog opvalt, naast het al genoemde, is dat je wat last hebt van pianohandjes.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, heel veel succes op de officiele wedstrijden! Maar dat komt vast goed.
Ik vind je paard ook geweldig, helemaal mijn type paard. Vingers aflikken

Mijn KWPN-er is voor KWPN begrippen ook lekker zwaar en wat 'ouderwets". Maar als er ooit nog een ander paard komt dan overweeg ik ook zeker een Groninger!
Wat voor afstamming heeft jouw paard?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:16

Bar schreef:
Volgens mij valt er vrij weinig op aan te merken Haha! Ik vind het over het algemeen een heel fijn beeld geven. Het enige wat me nog opvalt, naast het al genoemde, is dat je wat last hebt van pianohandjes.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, heel veel succes op de officiele wedstrijden! Maar dat komt vast goed.
Ik vind je paard ook geweldig, helemaal mijn type paard. Vingers aflikken

Mijn KWPN-er is voor KWPN begrippen ook lekker zwaar en wat 'ouderwets". Maar als er ooit nog een ander paard komt dan overweeg ik ook zeker een Groninger!
Wat voor afstamming heeft jouw paard?

Dank je! Leuk dat er zo veel mensen houden van zwaar gebouwde paarden!
Flint's vader is Farao en zijn moeder Marian (v. Brandt).

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:19

Nagelbijten / Gniffelen Ik ben zelf ook nogal zwaargebouwd, dus dat past goed bij mij Haha!

Afstamming zegt me niet zoveel. Ik ben nog niet erg bekend met de groninger bloedlijnen.

Ken alleen de hengsten van Nimber. Clown

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:20

Blijft een imposant paard om te zien, jij bent ook best lang toch? Maakt in ieder geval een mooie combinatie Ja

Hij oogt af en toe wat zwaar, kan je dat oplossen met een tikje been? Daar moet hij dan niet harder van gaan (en meestal nog wat zwaarder worden) maar iets actiever en wat meer gedragen, en dan met name z'n hoofd Knipoog .

Daar waar je de ring bijna uit zeilen Tong uitsteken Iets rechter maken, nu doet hij of hij netjes buigt, maar alles loopt er dus aan de buitenkant weer uit. Door hem rechter te houden aan je buitenteugel kan je hem wel in z'n geheel de bocht door krijgen.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:22

Kelly_ann schreef:
Blijft een imposant paard om te zien, jij bent ook best lang toch? Maakt in ieder geval een mooie combinatie Ja

Hij oogt af en toe wat zwaar, kan je dat oplossen met een tikje been? Daar moet hij dan niet harder van gaan (en meestal nog wat zwaarder worden) maar iets actiever en wat meer gedragen, en dan met name z'n hoofd Knipoog .

Daar waar je de ring bijna uit zeilen Tong uitsteken Iets rechter maken, nu doet hij of hij netjes buigt, maar alles loopt er dus aan de buitenkant weer uit. Door hem rechter te houden aan je buitenteugel kan je hem wel in z'n geheel de bocht door krijgen.

Dank je voor de tips Kelly! Klopt dat hij af en toe zwaar is in mijn handen, maar dit vind ik op zich al een vooruitgang (we hebben een periode achter de loodlijn lopen net achter de rug) dus nu op naar de verfijning!

Ik ben idd ook vrij lang, 1.85 en heb lengtemaat 36 van broekspijp... op amay voel ik mij altijd iets te lang, maar bij Flint is het plaatje wel oke.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:08

ZO wat een punten en wat een nek heeft jou paard!!
Haha ben blij te lezen dat ik niet de enige was die de ring uit vloog! haha!

Als rijtechtinisch commentaar:
Probeer ook bij het halsstrekken zelf rectop te blijven zitten, ga niet mee naar voren leunen!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 22:13

annenna schreef:
ZO wat een punten en wat een nek heeft jou paard!!
Haha ben blij te lezen dat ik niet de enige was die de ring uit vloog! haha!

Als rijtechtinisch commentaar:
Probeer ook bij het halsstrekken zelf rectop te blijven zitten, ga niet mee naar voren leunen!

Dank je wel!

Flint was idd erg enthousiast met het strekken, hij overviel mij er een beetje mee (soms verdenk ik hem er van de proeven een heel eind uit zijn hoofd te kennen Nors opkijken )

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 00:52

Woehoee... Flintje!! Haha! Ziet er goed uit!!
En dat van die ring, denk een familietikje... had ik met Flin in het begin ook vaak last van!

Ik vind hem eigenlijk ook niet echt op Flin lijken, maar als ik dan zo je foto's bekijk, dan zie ik er om de een of andere reden toch wel wat in terug! Ik weet alleen niet wat 't is Clown

Had jij ook nog foto's gemaakt van 't springen toevallig Schijnheilig ?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 20:33

Sniesjuhh schreef:
En dat van die ring, denk een familietikje... had ik met Flin in het begin ook vaak last van!

Ik vind hem eigenlijk ook niet echt op Flin lijken, maar als ik dan zo je foto's bekijk, dan zie ik er om de een of andere reden toch wel wat in terug! Ik weet alleen niet wat 't is Clown

Dank je!
Toen ik jou Flinnus zag, vond ik idd dat ze veel verschillen, maar toen ik hem zag lopen zag ik idd ook wel gelijkenis! Mijn Flinnus is wel steviger qua bouw maar ze hebben allebij wel veel elegantie (*opschepper de schep Bloos)
Heb idd ook foto's van het springen, komen zsm op het inet!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:23

Weer een knappe Groninger in de ring.
Heb eigenlijk niet zoveel op te merken, het ziet er relaxed uit.
Het lijkt wel of al die Groningers uit zichzelf dat beropwaartse al hebben. Die galopsprong, geweldig...
Kan maar 1 ding zeggen: Groninger rule

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:09

Esther28 schreef:
Weer een knappe Groninger in de ring.
Heb eigenlijk niet zoveel op te merken, het ziet er relaxed uit.
Het lijkt wel of al die Groningers uit zichzelf dat beropwaartse al hebben. Die galopsprong, geweldig...
Kan maar 1 ding zeggen: Groninger rule

Thnx!

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:57

zammetje schreef:
Sniesjuhh schreef:

Dank je!
Toen ik jou Flinnus zag, vond ik idd dat ze veel verschillen, maar toen ik hem zag lopen zag ik idd ook wel gelijkenis! Mijn Flinnus is wel steviger qua bouw maar ze hebben allebij wel veel elegantie (*opschepper de schep Bloos)
Heb idd ook foto's van het springen, komen zsm op het inet!

Ben benieuwd naar de foto's, laat je 't even weten als ze er staan?! Lachen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:57

Mooie groninger hoor!
Ziet er soms wat zwaar in de hand uit, maar dat wordt vanzelf minder als hij van achter sterker wordt en voor meer gaat dragen. Je houding vind ik verder netjes, en die kapstokjes,,,,,tja wie heeft daar geen last van Haha!

Mag ik vragen waarom je een hengstenvlecht hebt en lange sokken? Volgens de reglementen wordt dit door veel jury's niet gewaardeerd, behalve als het bij het type paard hoort dat lang behang hoort te hebben, zoals fries, haflinger etc. De groninger daarintegen dient netjes geknipt en geknot te worden, zo ook met de keuringen. Wellicht voor jou een persoonlijke keuze, maar het zou zonde zijn als het je straks een punt op de verzorging kost en moet zeggen dat het paard zelf chiquer oogt, wanneer het geknot en geknipt is. (uiteraard positief bedoeld hoor)!!

Succes straks tijdens de officiele wedstrijden!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 12:27

Talonius schreef:
Mooie groninger hoor!
Ziet er soms wat zwaar in de hand uit, maar dat wordt vanzelf minder als hij van achter sterker wordt en voor meer gaat dragen. Je houding vind ik verder netjes, en die kapstokjes,,,,,tja wie heeft daar geen last van Haha!

Mag ik vragen waarom je een hengstenvlecht hebt en lange sokken? Volgens de reglementen wordt dit door veel jury's niet gewaardeerd, behalve als het bij het type paard hoort dat lang behang hoort te hebben, zoals fries, haflinger etc. De groninger daarintegen dient netjes geknipt en geknot te worden, zo ook met de keuringen. Wellicht voor jou een persoonlijke keuze, maar het zou zonde zijn als het je straks een punt op de verzorging kost en moet zeggen dat het paard zelf chiquer oogt, wanneer het geknot en geknipt is. (uiteraard positief bedoeld hoor)!!

Dank je wel!
Had me nog niet verdiept in de regelementen, dus daarvoor bedankt! Ik dacht dat bij groningers de sok en lange manen wel geaccepteerd werden.
Afijn, de sokken gaan er dus af Haha!
De manen wil ik wel zo laten, hij heeft zo'n mooie bos Bloos

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:12

Talonius schreef:
Mooie groninger hoor!

Mag ik vragen waarom je een hengstenvlecht hebt en lange sokken? Volgens de reglementen wordt dit door veel jury's niet gewaardeerd, behalve als het bij het type paard hoort dat lang behang hoort te hebben, zoals fries, haflinger etc. De groninger daarintegen dient netjes geknipt en geknot te worden, zo ook met de keuringen.Wellicht voor jou een persoonlijke keuze, maar het zou zonde zijn als het je straks een punt op de verzorging kost en moet zeggen dat het paard zelf chiquer oogt, wanneer het geknot en geknipt is. (uiteraard positief bedoeld hoor)!!

Als ik jouw was zou ik de reglementen is beter doorlezen! Want van het dikgedrukt klopt niks Knipoog

Ik vond dat je Flint lekker aan het lopen had! De jury was er ook heel erg positief over, hij keek er ook zo blij bij! Haha!
Veel succes met je wedstrijden, maar dit gaat echt wel goedkomen!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 15:16

casperrr schreef:
Als ik jouw was zou ik de reglementen is beter doorlezen! Want van het dikgedrukt klopt niks Knipoog

Ik vond dat je Flint lekker aan het lopen had! De jury was er ook heel erg positief over, hij keek er ook zo blij bij! Haha!
Veel succes met je wedstrijden, maar dit gaat echt wel goedkomen!

Thnx! Haha!

Enne over dat vlechten enzo... volgens jou mag ik wel met sok en hengsten vlecht?