We zijn inmiddels alweer een stukkie verder dan in het vorige topic. We trainen om het zo nog maar te zeggen nog wel op B-niveau, we nemen af en toe een stukje wijken en achterwaarts mee in de training. Als het goed is gaan we 21 September voor het eerst de ring bekijken. Hij had vandaag een ongelooflijke klierbui en dit hebben we vandaag dus niet gedaan. De foto's zijn gemaakt door mijn moeder, die niet erg goed met mijn camera overweg kan, in combinatie met een zeer stoffige bak. Resulteerde in; verkeerde fotomomenten waardoor het lijkt alsof hij ernstig op de voorhand valt, uit elkaar valt en z'n achterhand laat sloffen (stapfoto's) terwijl hij dit in het echt dus vrijwel niet echt doet.
Een klein probleempje vandaag was het kantelen in de bocht op de volte. Dit doet hij normaal niet meer maar hij heeft van die dagen dat hij graag z'n kont in de krib doet en gewoon absoluut níet wil. Die dagen zitten er ook tussen, en op een gegeven moment loopt hij dan erg fijn.
Mijn houding. Ik moet meer m'n schouders naar achteren doen. In het vorige topic was het nog erger maar het moet nóg meer verbeteren. Ook moeten m'n tenen naar binnen en já, ik zit ongelijk. Waardoor dat komt? Géén idee. Voor mijn gevoel zit ik gelijk, maar voor het oog dus niet.

1+2. Twee fotootjes van de vorige keer.

En dan vandaag.

3. Stapje, hier lijkt het dus alsof hij aardig op de voorhand valt, wat dus ofwel het moment van de foto is, ofwel de horizon.

4. Nog een stapje. Hier zie je dus wel dat hij niet echt op de voorhand valt. Maar wáár o wáár gaan mijn handjes naartoe?

5. Drafje. Hier kropt hij zichzelf voor mijn gevoel net iets teveel op.

6. Nog een drafje. Mooi kantelmomentje op de volte, precies wat ik dus bedoel. En ik vind z'n hoofd zó mooi dat ik ernaar blíjf kijken.

7. Draf op de andere hand. Beter beeld.

8. Galop. Hier had ik hem net even flink op zijn falie moeten geven, daarom valt hij op deze foto nogal uit elkaar. Was net bezig hem weer bij elkaar te rijden en twee seconden later kreeg ik me toch twee bokken.
Typisch een paard met een baaldag. 

9. Standfoto van voor. M'n moeder vond het leuk om mijn hoofd eraf te hakken.

Dat was het dan. Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven om m'n topic open te laten, want soms raak ik er een beetje de weg mee kwijt.

Mooi). Reden dat ik toch deze foto's op Bokt heb gezet: Ik vind dat mijn mindere trainingen óók best gezien mogen worden. Het vertekent nogal als je alleen je goede trainingen erop zet, vind ik.
. Ik zie het verband niet. 
Ik werk eraan (gut, al jaren geloof ik), maar óóit komt het vast goed.
?
Ik heb laatst een discussie met m'n moeder gehad van een half uur, over dat m'n beugels toch écht heel ongelijk zaten. En ik was er zéker van van niet.
Hier kom ik nog op terug.