Whisper's training voor de tweede keer op Bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Whisper's training voor de tweede keer op Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:19

De link naar het vorige topic: [HAW] Whisper @ dressuurtraining (Boktdebuut).

We zijn inmiddels alweer een stukkie verder dan in het vorige topic. We trainen om het zo nog maar te zeggen nog wel op B-niveau, we nemen af en toe een stukje wijken en achterwaarts mee in de training. Als het goed is gaan we 21 September voor het eerst de ring bekijken. Hij had vandaag een ongelooflijke klierbui en dit hebben we vandaag dus niet gedaan. De foto's zijn gemaakt door mijn moeder, die niet erg goed met mijn camera overweg kan, in combinatie met een zeer stoffige bak. Resulteerde in; verkeerde fotomomenten waardoor het lijkt alsof hij ernstig op de voorhand valt, uit elkaar valt en z'n achterhand laat sloffen (stapfoto's) terwijl hij dit in het echt dus vrijwel niet echt doet.

Een klein probleempje vandaag was het kantelen in de bocht op de volte. Dit doet hij normaal niet meer maar hij heeft van die dagen dat hij graag z'n kont in de krib doet en gewoon absoluut níet wil. Die dagen zitten er ook tussen, en op een gegeven moment loopt hij dan erg fijn.

Mijn houding. Ik moet meer m'n schouders naar achteren doen. In het vorige topic was het nog erger maar het moet nóg meer verbeteren. Ook moeten m'n tenen naar binnen en já, ik zit ongelijk. Waardoor dat komt? Géén idee. Voor mijn gevoel zit ik gelijk, maar voor het oog dus niet. No Cheer

1+2. Twee fotootjes van de vorige keer.
Afbeelding

Afbeelding

En dan vandaag. Knipoog

3. Stapje, hier lijkt het dus alsof hij aardig op de voorhand valt, wat dus ofwel het moment van de foto is, ofwel de horizon. Lachen
Afbeelding

4. Nog een stapje. Hier zie je dus wel dat hij niet echt op de voorhand valt. Maar wáár o wáár gaan mijn handjes naartoe?
Afbeelding

5. Drafje. Hier kropt hij zichzelf voor mijn gevoel net iets teveel op.
Afbeelding

6. Nog een drafje. Mooi kantelmomentje op de volte, precies wat ik dus bedoel. En ik vind z'n hoofd zó mooi dat ik ernaar blíjf kijken. Knipoog
Afbeelding

7. Draf op de andere hand. Beter beeld.
Afbeelding

8. Galop. Hier had ik hem net even flink op zijn falie moeten geven, daarom valt hij op deze foto nogal uit elkaar. Was net bezig hem weer bij elkaar te rijden en twee seconden later kreeg ik me toch twee bokken. Clown Typisch een paard met een baaldag. Knipoog
Afbeelding

9. Standfoto van voor. M'n moeder vond het leuk om mijn hoofd eraf te hakken. Knipoog
Afbeelding

Dat was het dan. Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven om m'n topic open te laten, want soms raak ik er een beetje de weg mee kwijt. Clown

Niien_

Re: Whisper's training voor de tweede keer op Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:23

En daar zijn jullie weer Haha!
Het gaat er steeds beter uitzien alleen denk om je tenen hé, en ja ik weet de reden, maar zeg het nog maar even een keer Tong uitsteken
En let erop dat je bij de galop je handen niet te laag doet.
Ik ga snel weer keertje mee, met camera Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:26

Ja, op die galopfoto is m'n houding om te janken. In galop is m'n houding meestal sowieso iets slechter dan in stap en draf. Galop is nog een aandachtspuntje voor ons beiden.

En ja, ga maar snel een keertje mee. Tong uitsteken

Dankjewel. Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:23

Je paard loopt erg op zijn voorhand. Probeer hem er wat meer door te krijgen en hem wat lager te rijden, zo gaat hij zijn rug meer gebruiken Lachen
Probeer ook je hielen uit te drukken en zelf achteruit te zitten. Als je vooruit valt, valt hij zelf ook makkelijker op zijn voorhand. En soms zet je je handen vast op je benen(voorlaatste foto). Probeer ze dus wat maar te dragen. Lachen
Mooi dier wel.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 22:34

Paard loopt normaal nauwelijks tot niet op de voorhand. Ligt in dit geval aan de foto's en aan het feit dat hij zijn dag niet had en gewoon absoluut geen zin had om te werken (hij deed alles wat niet mocht, inclusief sloffen en tegen de hand aanhikken, zelfs terwijl ik eigenlijk nauwelijks iets met m'n handen doe Knipoog ). Staat overigens ook in de beginpost. Ik moest vandaag m'n uiterste best doen om de achterhand eronder te krijgen en dit is me ook wel vrij aardig gelukt, waarom het op de foto's dan lijkt alsof het niet zo is is mij ook een raadsel. Zelfs mijn moeder zegt dat de foto's vertekenen (die stond erbij en heeft de foto's gemaakt, en die weet overigens ook waar ze het over heeft Lachen ).

Ilzjuh in de beginpost schreef:
Resulteerde in; verkeerde fotomomenten waardoor het lijkt alsof hij ernstig op de voorhand valt, uit elkaar valt en z'n achterhand laat sloffen (stapfoto's) terwijl hij dit in het echt dus vrijwel niet echt doet.

Commentaar over m'n benen klopt, beenligging is niet goed, met m'n lederen Petrie-chaps wel. Maar met deze niet. Ik val inderdaad zelf vrij erg naar voren op de foto's. Dit is een kwaaltje wat ik vrij erg heb, ik ga te erg in elkaar gedoken zitten en moet zelf trotser gaan zitten. Echter zorgt dit er niet voor dat mijn paard op de voorhand valt, want dit doet hij dus niet, vandaag wel erger dan normaal. Maar normaal doet hij het dus niet (snappen jullie me nog? Sigaar Mooi). Reden dat ik toch deze foto's op Bokt heb gezet: Ik vind dat mijn mindere trainingen óók best gezien mogen worden. Het vertekent nogal als je alleen je goede trainingen erop zet, vind ik.

Mijn handen zet ik niet vast. In de galop druk ik ze uit, waardoor ik ze wat meer vastzet inderdaad, maar voor de rest zet ik mijn handen niet vast op m'n benen, ook in de galop niet. Komt waarschijnlijk door het feit dat ik hem net op z'n falie heb moeten geven omdat hij onwijs liep te emmeren. Knipoog Ik heb júist de neiging m'n handen af en toe teveel te dragen, dus of het een goed idee is ze nog meer te gaan dragen. Denk het eigenlijk niet, dan zitten ze straks in m'n neus ofzo. Clown

Dankjulliewel voor de reacties. Lachen

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:21

leuke foto's maar je loopt je zelf wel constant te verdedigen.
Doe gewoon wat met de goede tips die zijn gegeven.
Ik vind ook dat ie opgekropt loopt. Dat betekent dat hij zijn achterhand er nog niet helemaal onder hebt. Zodra dat wel zo is zakt ie van voor ook wat meer.

Verder vind ik dat jullie wel een leuke combi zijn.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:25

Ik verdedig mijzelf niet. Zoals je in mijn vorige topic kunt lezen doe ik echt wel wat met tips die worden gegeven, als ik denk dat ze nuttig zijn. In dit geval hadden we gewoon een slechte dag, dat stond in de beginpost al. Normaal loopt hij heel anders maar ik dacht; een slechte training op Bokt zetten kan ook geen kwaad. *Haalt schouders op* Zal volgende keer wel alleen de goede dingen erop zetten, want anders "verdedig ik mijzelf". Zoals ik al zei, hij loopt normaal niet op de voorhand, dus dan heb ik ook weinig aan de tips die daarover gegeven worden (tenzij we weer een slechte dag hebben, my bad). Lachen Of ik op zo'n moment iets met tips doe, dat mag ik denk ik wel zelf weten, of niet? In dit geval heb ik niks aan "hij loopt op de voorhand". Ja, dat kan, maar dat is normaal niet zo. Ik zal wel eens even foto's maken van een goede dag en die dan op Bokt zetten, dan zul je het toch echt met me eens moeten zijn, sorry. Lachen

Bedankt voor je reactie anyway hoor. Lachen Ik vind het ook niet erg om kritiek te krijgen, mits opbouwend. En ik hoop ook nog steeds dat er iets langs komt waarmee ik in m'n dagelijkse training wel wat aan heb, want ook dán zijn we natuurlijk lááááng niet perfect! Haha!

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:37

Wat een vreselijk leuk paardje! Ja
en ook een leuke combi !
mijn commentaar:
Je tenen moet je idd erg goed op letten,
en ligt het aan mij of zie ik kapstokken?
zonee dan zou ik toch mn handen nog wat hoger dragen Ja
verder echt super hoor
wat een schattig hoofdje heeft 'ie Lovers

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:43

LietJ_RobJ schreef:
en ligt het aan mij of zie ik kapstokken?
zonee dan zou ik toch mn handen nog wat hoger dragen Ja

Blond . Ik zie het verband niet. *LOL*

Ja, ik heb kapstokken. Vrij erg zelfs. Schaam me dood, je kunt je jas eraan ophangen. Lips are sealed Ik werk eraan (gut, al jaren geloof ik), maar óóit komt het vast goed. Tong uitsteken

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:47

Weetje wat helpt,
als je je duimen tegen elkaar aanhoud, een heel uur lang tijdens het rijden,
heb je vanzelf geen kapstokken meer. Ja
bij mij heeft het gewerkt *LOL*

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:01

Hey, leuk paardje heb je weer! Volgens mij weet je zelf heel goed waar je aan kan werken. Ik vind het jammer dat sommige foto's een beetje donker zijn. Ik denk dat je wel nog wat consequenter je hakken kan uitdrukken.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:03

Ik vind het er netjes uitzien en niet storend ofzo.
Idd jammer dat de foto's wat donkerder zijn.
Leuk koppie heeft je pony! Haha!
Veel succes met de wedstrijd debuut!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:03

Wat een leuke combinatie, 't plaatje is er gewoon! Ja
Het meeste commentaar is toch al echt gegeven, maar ik vind niet dat je in 'verdediging' slaat ofzo.
Nee, je maakt het gewoon duidelijker, en dat vind ik top. Knipoog

Ik vind het ook al een verbetering van de vorige foto's.
Je zit al meer rechtop, dat zou nog iets meer mogen, en je gaat al minder met je handen naar voren.
Ik kan me verkijken hoor, maar op de laatste foto lijk je wat ongelijk te zitten?
Knik je misschien iets in met je heupen? Ik kan 't ook geheel verkeerd zien hoor.

Veel succes nog!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:16

mooi hoofdstel en leuk paardje!! hier mijn tips:

*Schouders soms ietsjes naar achter en rechter (trotser Clown zitten)
*geen geld zoeken.
*Tenen naar voren draaien (maar dit is al gezegd)
*Handen gelijk houden (mogen soms ietsjes meer bij elkaar Knipoog)

Vind je het zadel niet een beetje aan de kleine kant Bloos ?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:11

ik vind het een erg mooie pony en je rijd hem netjes
op het moment dat die kantelt geef je warschijnlijk te weinig been
waarop hij dus kantelt ook in de voltes goed voorwaarts rijden en op het moment dat die kantelt ruimte geven dus je hand naar voor en been geven
dan gaat het kantelen zich omzetten in neerwaarts
en dus nog meer achterhand gebruik

verder je handen iets hoger en je schouders naar achteren
dit is ook de reden waarom dat jij scheef zit
vooral te zien op de standfoto
1 bekken van jouw lichaam kantelt niet
op die kant blokeer jij je paard in zijn beweging
probeer toch beide bekken van je lichaam te kantelen

(ik heb hetzelfde probleem)

veel succes ik vind jullie wel een leuke combi

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:56

Welshponygek schreef:
Ik denk dat je wel nog wat consequenter je hakken kan uitdrukken.

Klopt. Lachen Ik werk hard aan m'n beenhouding (aan m'n hele houding eigenlijk) maar om nou te zeggen dat het met sprongen vooruit gaat, hmmmneee. Bloos

Cynn_x schreef:
Ik kan me verkijken hoor, maar op de laatste foto lijk je wat ongelijk te zitten?
Knik je misschien iets in met je heupen? Ik kan 't ook geheel verkeerd zien hoor.

Ik zit heel ongelijk. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb laatst een discussie met m'n moeder gehad van een half uur, over dat m'n beugels toch écht heel ongelijk zaten. En ik was er zéker van van niet. Huilen van het lachen Hier kom ik nog op terug.

levine schreef:
*Schouders soms ietsjes naar achter en rechter (trotser Clown zitten)
*geen geld zoeken.
*Tenen naar voren draaien (maar dit is al gezegd)
*Handen gelijk houden (mogen soms ietsjes meer bij elkaar Knipoog)

Klopt allemaal. Voornamelijk met dat laatste sla je de spijker op z'n kop. Ik heb soms nogal de neiging om héle rare dingen met m'n handen te doen. Nagelbijten / Gniffelen

levine schreef:
Vind je het zadel niet een beetje aan de kleine kant Bloos ?

Voor mij of voor m'n paard? Blond Voor mij is het zadel prima, maar dat ligt aan de manier waarop ik zit, ik moet leren minder achterop het zadel te gaan zitten en dan ziet het er al heel anders uit. Op m'n paard ligt het geloof ik prima. Wat niet wegneemt dat ik het gewoon geen fijn zadel vind, maar ik ben nogal verwend qua zadels op m'n vorige paarden. Clown

onley schreef:
ik vind het een erg mooie pony en je rijd hem netjes
op het moment dat die kantelt geef je warschijnlijk te weinig been
waarop hij dus kantelt ook in de voltes goed voorwaarts rijden en op het moment dat die kantelt ruimte geven dus je hand naar voor en been geven
dan gaat het kantelen zich omzetten in neerwaarts
en dus nog meer achterhand gebruik

Dit doe ik inderdaad, maar gisteren kreeg ik een paar flinke bokken naar m'n been op het moment dat 'ie kantelde en ik gaf been. We hadden gewoon écht even ruzie. Tong uitsteken Ken beur'n denken we dan maar. Vork

onley schreef:
verder je handen iets hoger en je schouders naar achteren
dit is ook de reden waarom dat jij scheef zit
vooral te zien op de standfoto
1 bekken van jouw lichaam kantelt niet
op die kant blokeer jij je paard in zijn beweging
probeer toch beide bekken van je lichaam te kantelen

Daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan. *Gaat nog eens goed kijken* Ik zie het persoonlijk niet op die standfoto, maar ik denk toch echt dat je gelijk hebt! Ik ga er eens aan werken en kijken of het dan beter gaat.

Allemaal bedankt voor de reacties! Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:37

op het moment dat die bokt naar been als je hand geeft is een teken van ongehoorzaamheid
dus even een tik met die zweep maar wel je hand naar voren blijven houden zodat die dus wel degelijk naar voren gaat en zijn achterbeen dus nog net wat meer onderzet.

zal in het begin wel even moeilijk zijn omdat die dan zijn spieren moet rekken
maar ondersteun hem dan goed met je been dus even je been eraan houden op dat moment

*maastal is het na die ik wil niet bok en het tikje van je gaat wel
snel over en dan weten ze dat je het meent en dan lopen ze gelijk wat soepeler

je ziet namelijk op de stand foto van voor gezien dat je linker been iets naar achteren ligt en je rechterbeen goed
werk hieraan!
als je lichtrijd moet je eens erop letten of je linkerbeen wel zo goed aansluit als je rechter meestal wiebelt je linkerbeen dan en je rechter niet,
let daar maar eens op
dat is dat je je linkerheup niet gekenteld heb probeer die te ontspannen

ik heb namelijk hetzelfde Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:43

Normaal loopt 'ie ook een stuk beter als je 'm flink op z'n falie geeft op zo'n moment, maar gisteren ging het er niet beter op, helaas. Maar zo'n dag mag er tussen zitten. Clown
Hij doet het overigens bijna nooit, bokken naar m'n been. Knipoog Normaal hebben we ook nergens last van en als het goed gaat loopt 'ie als een zonnetje en vind 'ie 't allemaal prachtig. Hoe moeilijk het ook is. Vork

Ik zal vandaag eens opletten, ik denk dat je gelijk hebt. Verklaart gelijk waarom m'n benen ongelijk zijn. Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:29

[quote]Klopt allemaal. Voornamelijk met dat laatste sla je de spijker op z'n kop. Ik heb soms nogal de neiging om héle rare dingen met m'n handen te doen. Nagelbijten / Gniffelen[quote]

Herkenbaar Knipoog mijn handen en benen leiden geregeld hun eigen leven Nagelbijten / Gniffelen Clown