Voke Poika @ Wedstrijd, 1ste met winst.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

Voke Poika @ Wedstrijd, 1ste met winst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:21

Hooi iedereen,
Ik heb gisteren wedstrijd met Voke, ik heb Voke voor de wedstrijd een week geleast om extra goed te oefenen voor deze wedstrijd en het ging ook echt super!

Even voorstellen:

Afbeelding
Voke, manegepaard, heeel lief dier.

Ik reed gister de proef B3, wedstrijd was wel onderling maar maakt niet uit.. net zo spannend! Ik werd 1ste met 188 punten (180 winst), dus ik ben weer helemaal trots en blij op m'n Vokie!

Met het inrijden ging het wel goed, Voke was een beetje drammerig met zijn hoofd maargoed. In de proef ging het echt wel goed, hij deed netjes alles wat ik vroeg.. paar dingetjes gingen fout door mij, maar dat besefte ik pas toen ik klaar was met de proef Nagelbijten / Gniffelen.
Ik ben met Voke het doorzitten heel erg aan het oefenen, omdat ik dat nog best moeilijk vind. Of Voke springt te vroeg aan in de galop of gaat naar stap, maargoed ben echt aan het oefenen! Er stond op mijn protocol dat mijn middendraf en mijn middenstap meer mochten, ook daar moet ik mee oefenen, ik heb er best moeite mee.. iemand tips? Lachen

Nou hier de foto's:

Afbeelding
Met het inrijden.

Afbeelding
Heb van te voren commentaar gekregen van een vriendin dat ik moet kijken waar ik heenga, gedaan dus Lachen

Afbeelding
Met een S van hand veranderen.

Afbeelding
Richting halsstrekken.

Afbeelding
Middenstap??

Afbeelding

Dat waren de foto's, commentaar mogen jullie geven.. alleen hoef niet 100x hetzelfde te horen Lachen

Oja foto's staan niet op volgorde!

xx Manon

just_kiki

Re: Voke Poika @ Wedstrijd, 1ste met winst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:27

heey mo Doei!

probeer je zelf eens lang te maken! ga trotser zitten Lachen
probeer ook een 'betere' knik in je armen te maken
en hakken goed uitdrukken Lachen
verder ziet het er goed uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:30

Hoi,
je vraagt om commentaar dus bij deze:
-Probeer wat meer rechtop te zitten. Het ziet er op de foto's soms uit alsof je paard je wat voorover trekt (je krijgt een bolle rug). Hij loopt ook erg op de voorhand maar dat vind ik in de B en bij een manegewedstrijd wat minder belangrijk.
-Let erop dat je een knik in je ellebogen houd, je armen zijn nu bijna helemaal gestrekt.
- op sommige foto's ligt je onderbeen wat te ver naar achteren, waardoor je drijft met je hak en niet met je kuiten.
-Je paard loopt op veel foto's met z'n tong uit z'n mond, doet hij dat altijd? Ik vraag me af of het bit wel goed zit...?
- Het beeld toont een beetje "hangerig" je paard ziet er op de foto's niet heel actief uit, en het lijkt alsof hij erg op je hand steunt. (Dat is natuurlijk moeilijk beoordelen vanaf een foto, het kan best heel anders voelen, maar dit is wat ik er nu aan zie.)

Verder een leuke combinatie, lekker blijven oefenen dan komen jullie erg wel! Succes!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:14

Hee Manon! Mooie foto's! Ik zal nog even wat rijtechnische opmerkingen plaatsen:
- Let op je handen/armen, met een knik in je elleboog proberen te rijden en je hand meer vooruit steken.
- Handjes rechtop Haha!
- Proberen je hakken meer uit te drukken en tenen naar binnen!

Heel veel succes en lekker blijven oefenen!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:00

ben het met voorgaand commentaar eens.
probeer jezelf idd lekker lang te maken.
vind het wel echt heel super dat je zo goed gaat meid!!
ga vooral zo door.. enne die tong ja das voke:D

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:14

Ben het met het commentaar eens;)
maar ik vind wel dat je steeds meer
vooruit gaat, Manon!! OK dan!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:18

Gefeliciteerd met je succes!

Nu wat commentaar anders krijg ik weer commentaar Knipoog

Ik ga mee met alles wat hiervoor is aangegeven met als aanvulling dat je meer ontspannen moet gaan zitten. Denk aan je " lang" maken en zoek je diepste punt in het zadel op, je handen iets meer naar je toe en minder " piano". Niet te overdreven kijken hoor en je paard de volgende keer iets netter invlechten. Verder zijn jullie een leuke combinatie en ben ik benieuwd of je meer wedstrijden wilt gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:22

brigitta1987 schreef:
Hoi,
je vraagt om commentaar dus bij deze:
-Probeer wat meer rechtop te zitten. Het ziet er op de foto's soms uit alsof je paard je wat voorover trekt (je krijgt een bolle rug). Hij loopt ook erg op de voorhand maar dat vind ik in de B en bij een manegewedstrijd wat minder belangrijk.
-Let erop dat je een knik in je ellebogen houd, je armen zijn nu bijna helemaal gestrekt.
- op sommige foto's ligt je onderbeen wat te ver naar achteren, waardoor je drijft met je hak en niet met je kuiten.
-Je paard loopt op veel foto's met z'n tong uit z'n mond, doet hij dat altijd? Ik vraag me af of het bit wel goed zit...?
- Het beeld toont een beetje "hangerig" je paard ziet er op de foto's niet heel actief uit, en het lijkt alsof hij erg op je hand steunt. (Dat is natuurlijk moeilijk beoordelen vanaf een foto, het kan best heel anders voelen, maar dit is wat ik er nu aan zie.)

Verder een leuke combinatie, lekker blijven oefenen dan komen jullie erg wel! Succes!

idd mee eens! al vind ik t voor een manege paard ook belangrijk dat de achterhand eronder komt! Met een manege paard moet dat ook kunnen Lachen
En weet je ook waarom t paard niet actief over komt?? Of is ie altijd zo?

Lekker door oefenen iig Lachen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 20:08

Montignac: Dankjewel voor je commentaar, ik heb heb zelf niet ingevlochten... strikjes zou ik dan ook niet doen.

Brigitta: De tong eruit hoort gewoon bij Voke, we weten allemaal niet waar het aan ligt.. hij heeft altijd zijn tong eruit.
Verder, bedankt voor je commentaar. Het is inderdaad waar wat je zegt, ik probeer Voke ontspannen te laten lopen doormiddel van zijn hals te ruimte te geven, maar daardoor gaat hij een beetje hangen zeg maar...

Cinnepin: Dat kan wel, aan wat zie je dat? Zijn hals?
In iedergeval hij liep voor mijn proefje ook al 2x die dag, misschien ligt het daaraan Lachen

Bedankt voor jullie commentaar!!! Haha!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:14

Doei! Heey Manon!

Meid, ten eerste harstikke goed! Vind het knap dat je bent door gegaan na het gezeur met Heavy enzo! Echt goed meid!
Veder vind ik dat je houding al erg is verbeterd, maar je mag zoals al eerder is gezegd; trotser rijden! Bedenk maar dat je een ketting om hebt van een paar honderd euro en dat je die aan iedereen wil laten zien Knipoog Zoiets!

Maar komt helemaal goed!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:21

Non! Haha!
Zoals als gezegt is probeer meer met je kuit te drijven ipv je hak, daardoor ga je vaak automatisch wat rechter zitten. En probeer net iets meer op zijn achterhand te zitten dan ontlast je zijn voorhand waardoor het voor hem makkerlijker is om actief te worden.. Lachen Verder proberen je handen niet vast te zetten(kan ook vertekend beeld zijn door momentopname). Ik vind dat je nette punten hebt! Lachen

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:38

commentaar is al gegeven
het gaat steeds beter, ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:15

x_manon_x schreef:
Montignac: Dankjewel voor je commentaar, ik heb heb zelf niet ingevlochten... strikjes zou ik dan ook niet doen.

Brigitta: De tong eruit hoort gewoon bij Voke, we weten allemaal niet waar het aan ligt.. hij heeft altijd zijn tong eruit.
Verder, bedankt voor je commentaar. Het is inderdaad waar wat je zegt, ik probeer Voke ontspannen te laten lopen doormiddel van zijn hals te ruimte te geven, maar daardoor gaat hij een beetje hangen zeg maar...

Gast9373: Dat kan wel, aan wat zie je dat? Zijn hals?
In iedergeval hij liep voor mijn proefje ook al 2x die dag, misschien ligt het daaraan Lachen

Bedankt voor jullie commentaar!!! Haha!

Zijn uitstraling, zijn houding...ja weet nie moeilijk uit te leggen, maar hij toont niet fit iig

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:35

Zag er in het echt natuurlijk anders uit dan op de foto's.
Je deed het allemaal erg geconcentreert uit en je had je goed
gefocust op de dingen die je moest verbeteren, ik ben echt trots !
moet je eens nagaan hoe het allemaal begonnen is ! Haha!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 14:08

Fritsiej schreef:
Doei! Heey Manon!

Meid, ten eerste harstikke goed! Vind het knap dat je bent door gegaan na het gezeur met Heavy enzo! Echt goed meid!
Veder vind ik dat je houding al erg is verbeterd, maar je mag zoals al eerder is gezegd; trotser rijden! Bedenk maar dat je een ketting om hebt van een paar honderd euro en dat je die aan iedereen wil laten zien Knipoog Zoiets!

Maar komt helemaal goed!

Dat is helemaal waar, soms zit ik echt als een zoutzak.. ik ga er zeker op letten! Lachen

Dankjulliewel voor jullie reacties