Quike @ work met mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Verwijderd2

Quike @ work met mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:52

Gisteren (29-06-08) sinds denk een half jaartje ofzo alweer op Quike gereden. Quike is verzorgpaardje van lieke4quike en ik mocht weer eens mee. En dit keer een hoop foto's gemaakt (148 om precies te zijn Cool ) Dus dat word ff de leukste uitzoeken Tong uitsteken

Allereerst ff dit Lachen
Ik heb et afgelopen jaar niet veel gereden. Ik denk 10x in totaal ofzo, toen ik de kans had om te rijden brak ik mijn vinger en voor de rest heb ik totaal geen tijd gehad en ook geen paard gehad om op te rijden:P Heb wel 1x nog op Dena (arabiertje) van denaatje gereden maar als je dat vergelijkt met Quike de fries helpt ook niet veel Vork

En mijn voetenwerk Is bagger!
We werken eraan, niet op letten.

Mijn eigen verbeterpuntjes:
x. Pianohandjes (alhoewel dat al veel beter gaat)
x. Voetenwerk (tsjaah)
x. Normale hoofden trekken ( Tong uitsteken )
x. Rechtop en ontspannen blijven zitten (na veel gevallen te zijn merk ik dat ik snel gespannen word en daardoor voorover ga zitten, tips?)
x. Na een tijdje "energie" kwijt bij mezelf, waardoor houding verslechterd, tips?

Genoeg gekletst hier de foto's!

#01 Afbeelding
^^ Lieke had eerst gereden dus veel instappen was niet nodig, hier nog lang en laag.

#02 Afbeelding
^^ Stappen

#03 Afbeelding
^^ Mooie hoofd foto Bloos

#04 Afbeelding

#05 Afbeelding
^^ Vliegen xD

#06 Afbeelding
^^ Ontspannen drafje, ik moet wat rechterop zitten en handen iets hoger.

#07 Afbeelding
^^ Overgang naar galop, ik moer ruimte geven

#08 Afbeelding
^^ Galopje

#09 Afbeelding
^^ Nogmaals

#10 Afbeelding
^^ Mooie close-up jammer van het missende knikje in mijn arm.

#11 Afbeelding
^^ Drafje

#12 http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FTVFVBW.jpg

#13 Afbeelding
^^ Lekker gevoel Lachen

#14 Afbeelding
^^ Stap

#15 Afbeelding
^^ Geweldige foto Lachen

#16 Afbeelding
^^ Uitstappen

Brand maar los Lachen Kritiek, tips alles is welkom, zolang ik er wat aan heb

KLS_

Re: Quike @ work met mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:08

Ik vind dat je er nog tamelijk netjes op zit met dat je nog maar zo weinig gereden hebt.
In galop vind ik dat je je handen iets hoger moet houden( vooral op foto 7,8&9) maar dat kan ook een momentopname zijn.
Verdere commentaar heb je zelf al gegeven, enkel zorgen dat die knik in je ellebogen er blijft, en misschien nog ietsje meer op je kont zitten. Dat vooral in galop.

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:34

Ben ik het mee eens Lachen
Heel erg bedankt voor de tips ik ga er wat mee doen (K) de volgende keer dat ik weer kan rijden dan Tong uitsteken

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:40

Hee Jennifer,

Het ziet er echt niet verkeerd uit hoor, ik denk alleen dat je beugels wel wat langer hadden gemogen. Ook trek je je benen op, wat je op Dena niet deed (typisch Clown ). In galop zou je je binnenhand wat losser mogen laten naar mijn idee.
Kus Aniek

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:57

Hej Jenny,
Ik vind de foto's er goed uitzien hoor. Alleen foto 11 en 14 loopt Quike met haar hals nog niet perfect.... Maar daar werken we nog aan Tong uitsteken Commentaar heb ik terplaatse al gegeven Haha!

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:20

Leuke fries!

Probeer je onderbenen niet te ver naar achteren te leggen maar hou ze lang, het commentaar heb je zelf eigenlijk al zo'n beetje gegeven!

Succes verder! Haha!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:28

Ach, in vergelijking met hoeveel je rijd ziet het er best netjes uit hoor, niet te streng zijn voor jezelf. Zeker als je dan ook eens op een paard stapt wat je niet gewend bent. Leuk friesje, maar waar zijn z'n sokken gebleven?

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:36

Je mag hem wat meer aan elkaar nog proberen te rijden. Op sommige foto's worden je teugels ook net wat te lang Knipoog. Over je houding geef je zelf al commentaar, maar voorderest vind ik het er netjes uitzien. Succes!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:06

BopjeBo schreef:
Leuk friesje, maar waar zijn z'n sokken gebleven?

Haha, hij heeft zwarte beschermers om, dus die zie je niet zo goed. Daar zitten zijn sokken onder Haha!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:07

xEbony schreef:
Je mag hem wat meer aan elkaar nog proberen te rijden.

Wat bedoel je met 'aan elkaar rijden'? Bedoel je daarmee oppakken, meer opgericht laten lopen?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:28

Je mag je handen wat hoger houden en verder ben ik het ook eens met je eigen commentaar i.v.m. rechter zitten, je voeten etc. Je hebt hem wel netjes aan het lopen, alleen vind ik je handen in galop soms wat streng overkomen. Leuk paardje wel. Lachen

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:32

hakjes naar benden ^^

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:33

Bedankt voor de reacties Haha!

Haha ja het commentaar op de hakken en onderbenen ik zei al, mijn benen weet ik nie wat ik af en toe doe.. Komt wel goed, als je erbij nadenkt dat ik zo weinig rijd heb ik ook niet veel tijd om daarop te trainen Lachen Dalijk ponykamp, goed oefenen Lachen

Handen hoger in galop klopt, ik ben idd wat te streng, ik moet erop letten beter te ontspannen en hem meer de ruimte te geven.

Aan elkaar rijden,, tsjaah je hebt opzich wel gelijk maar het is niet mijn eigen paardje dat soort commentaar kun je beter aan lieke4quike geven, hij liep lekker & ontspannen en daar draaide het me ff om Lachen

rox14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:42

Let erop dat je je handen stil houdt en geen los vast verbinding. Houd een knik in je ellebogen en wat meer rechtopzitten. Ziet er verder goed uit! Leuk paard ook!:)