Talisman @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amrah

Talisman @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:33

Talisman en ik rijden momenteel B/L niveau. We zijn voornamelijk bezig met ontspanning en bespiering Lachen

Mijn grote punt is vooral een holle rug hiervoor graag tips!
Ik zit ook wat voorover omdat ik nog moeite heb om hem uit te zitten.
Galop blijft ook een erg moeilijk punt van mijn kant ik geef niet niet genoeg ruimte voor hem om de pas mooi af te maken

Foto's zijn gemaakt door Chakkie17! Bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lachen
Laatst bijgewerkt door Amrah op 30-06-08 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CD28

Re: Talisman @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:37

Je moet meer op je zitbeenknobbels gaan zitten. Echt op je kont dus... Je zit nu teveel naar voren met je gewicht. Ga net doen alsof je in een luie stoel zit, hang maar wat extra achterover voor je gevoel.

Verder leuk dier! Pas wel op dat hij niet teveel op de voorhand gaat lopen en dat je hem in galop niet teveel in de mond zit. Laatste foto trek je je handen nogal terug.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:41

Talis loopt best fijn, maar jij zit niet fijn lijkt wel.
Je lichaam is naar voor gekanteld. Je bovenlichaam hangt naar voor, en je benen steken naar achter. Probeer wat rechter te zitten, en met trots, want Talis toont zich echt mooi zo! Mag je wel trots op zijn!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:44

Klopt, zit inderdaad wat voorover dit omdat ik nog enigzins moeite heb om hem uit te zitten.
Galop blijft ook een moeilijk punt voor ons. Vooral de ruimte geven die hij nodig heeft..

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:45

Leuk dier Lachen Probeer je benen niet te ver naar achter te leggen en blijf zoals hierboven als is gezegd op je zitbeenknobbels zitten.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:57

Ziet er goed uit meis!
De spullen staan hem mooi Lachen
Alleen wat er al gezegt word, je rug niet hol trekken.
Ga eens wat trotser op de knappe knol zitten Haha!
Talis ziet er goed ontspannen uit, nu jij nog Lachen

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:09

Moooi paard!
Ziet er ook zeker goed uit, en over die holle rug, dat heb ik ook een tijd gehad! Je moet je bekken naar 'achteren' kantelen zeg maar waardoor je inderdaad op je zitbeen knobbels komt te zitten echt! Daar moet je een tijd bewust op letten en op een gegeven moment gaat het vanzelf goed!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:18

hee christaa Haha!
nou volgend jaar nemen we echt zitles haha Haha!
hij loopt lekker, alleen volgensmij heb je nog best wat druk je op handen, en laat hij nog niet helemaal los (open mondje Knipoog)
maar hij pakt wel mooi de bovenlijn Lachen
binnenkort maar startkaartje regelen Haha!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:46

Oeeh wat een knapperd! Vingers aflikken
Het zit er mooi ontspannen uit, en idd zoals al is gezegd mag je veel trotser op je paard gaan zitten. Lachen
En het dekje staat hem goed Pling

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:43

Mooi paard heb je daar onder je kont!
Wat mij opvalt aan de foto's is dat hij best lang wordt. Nu is hij dit van zichzelf denk ik ook. Maar probeer hem meer zijn eigen hoofd te laten dragen, dan zal hij ook wat minder gaan 'hangen'. Zo kun je ook meer de bespiering trainen zoals je hierboven aan gaf.
En verder rechtop zitten, maar weet hoe moeilijk dat is Knipoog

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:18

@Maaike ; Haha doen we Vork
Klopt wil inderdaad nog te veel doen met mn hand komt hopelijk nog wel een keer goed Clown

@ zilverster ; Hij is vanzich zelf redelijk lang inderdaad Ja Het lijkt indd op de foto's alsof hij hangerig was maar hij voelde juist heel licht! Dus een punt om aan te werken dat hij meer gaat dragen dus LachenHeb ook voornamelijk op de ontspanning en voorwaarts zijn gewerkt en vond dat hij dat er fijn deed dus was al meer dan tevreden!

Verder Thanks voor de leuke reactie Haha!!

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:26

Mooi dier!!

Probeer netjes rechtop te gaan zitten, begin hiermee in stap.
Ga hiervoor duidelijk op je zitbeenknobbels zitten, span je buik lichtjes aan (hiermee voorkom je dat je je rug te hol trekt), laat je benen rustig afhangen en duw je schouders ietsje naar achteren.

Laat iemand op de grond (instructrice/vriendin) kijken of je nu de juiste houding hebt. Zodra je de goede houding hebt prent je het gevoel dat je hebt goed in zodat je altijd weer terug kan naar deze houding als je hem verliest.

Je schrijft dat je nogal moeite hebt je paardje uit te zitten dat dat veroorzaakt dat je wat naar voren kruipt.
Ga weer lichtrijden en probeer steeds een paar pasjes door te zitten. Merk je dat je houding minder wordt (naar voren kruipen/holle rug etc) ga je weer lichtrijden om het een stukje verderop gewoon opnieuw te proberen.

Verwacht niet dat alles in 1x is opgelost, het heeft tijd nodig omdat je ook je spieren moet trainen, net als je paard bij een nieuwe oefening.

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:29

hej die ken ik, hij komt van MH stables in houten of niet ?
Ziet er goed uit hoor !

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:31

Je hebt echt een leuk paardje onder je kont!

Probeer je teugels niet te lang te laten worden. Je paard loopt nog wat teveel op de voorhand en beetje op de kop. Laag en rond is goed, maar af en toe oppakken hoort daar ook bij. Met tempowisselingen en overgangen.

Wat betreft je holle rug, ik kan daar helemaal overmee praten. Ik de namelijk precies hetzelfde en er wordt steeds weer opgehamerd. Ik heb al een holle rug van mezelf, maar druk mijn kont naar achter met rijden (onbewust).
Je moet voor je gevoel je kont naar voren drukken, je bekken kantelen. Iets meer het idee hebben dat je in een luie stoel zit.
Pas verder een beetje op je benen. Je legt ze vaak wat te ver naar achteren.

Succes!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:34

Bedankt!
Helaas heb ik zelden de mogelijkheid om iemand bij de bak neer te zetten die er op let. Het probleem is namelijk dat ik het niet door heb dat ik het doe. Voor mijn gevoel zit ik netjes zonder holle rug maar wel wat voorover.

Ik denk dat het doorzitten geen goed plan is omdat ik al moeite heb met het lichtrijden Nagelbijten / Gniffelen

Klopt spieren moeten getraint worden. Feitelijk waren zo goed als al mijn buik/rug/schouder spieren weg moet de ook weer op Lachen

@Zaranka; Hij komt inderdaad van MH Stables! Rijd je daar?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:35

Ik heb ht idd ook zelf niet door dat ik zo zit, maar doordat het zo vaak gezegd is denk ik er wel steeds vaker aan als ik rijd.
Misschien iets vaker samen rijden, of iemand die je erop kan wijzen. Heb je les van iemand?

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:37

Heb daar gereden.. Toen ik weg ging stond hij in de verkoop.
Hij ziet er goed uit hoor, het is een lieverd he !

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:37

Samen rijden is geen optie, paard staat alleen aan huis Clown Als ik rijd heeft niemand tijd/thuis Nagelbijten / Gniffelen
Momenteel geen les maar wel op zoek. Vind het ook erg lastig dat ik het zelf vooral niet door heb Nagelbijten / Gniffelen

Thanks Zaranka! Het is zeker een lieverd ben ook onwijs blij met hem Lachen!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:38

Christa Haha!!
Hij loopt echt heel fijn en lekker zeg!
Ik vind inderdaad zoals wel meerdere zeggen dat je er voor in je zadel zit en je zelf ook naar voren valt, misschien meer op je kontje gan zitten Clown?
Je hebt hem niks voor niks toch Schijnheilig dan er ook maar gebruik van maken Tong uitsteken!
Verder loopt Talisman ect fijn Ja ook steeds beter in de bespiering volgens mij! Leuk hoor Haha!!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:11

eeey chrzzlwzzl!

god wat liep ie fijn van t weekend eh? Schijnheilig
doen we nog een keer binnenkort, volgende maand kom ik weer Lachen

xxx

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 10:33

Thanks voor de reacties Haha!!

Hij komt inderdaad al veel beter in de bespieren Lysan!
Doen we zeker over chak! Was super geslaagd!

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:37

Hee christa! Leuke foto's! Talisman is echt een knappert Bloos heeft hij zich een beetje gedragen met strijklappen om Tong uitsteken? Inderdaad meer op je kont zitten, maar ziet er voor de rest super ontspannen uit!

xxxxxx

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:38

christa! Het lijkt wel alsof je 4lamabulten aan de voorkant hebt! modellenfiguurtje Knipoog haha.

Probeer naar voren te kijken, Talis is prachtig en je kunt je je ogen er niet vanaf houden. Maar naar voren kijken, dan ga je je vanzelf meer oprichten, schouders naar achteren, en vanuit daar je hakken uitdrukken, dat gaat niet zo makkelijk wanneer je benen naar achteren zijn. je benen plaats je vanzelf wel weer naar voren dan.

probeer Talis op zijn eigen benen te laten lopen, ik vind hem op zijn voorhand lopen, op de kop. Richt hem op en rij vooral veel overgangen dat die achterhand er goed bijgereden word.

Succes! Het is en blijft een plaatje (L)

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 19:35

Thanks voor de tips amanda ga er zeker aan werken Clown