hard draven op buitenrit..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

hard draven op buitenrit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 21:39

Dat is leuk, maar moeilijk..
Ben ik nou de enigste met dit probleem?
nou zal even uitleggen wat ik bedoel, als mijn pony hard draaft op rechte stukken en dat een tijdje doet begin ik alle kanten uit te zwaaien mijn heupen kunnen het ritme niet meer vinden en daardoor draai ik heel vreemd Clown
snap eigenlijk niet hoe ik dat kan veranderen.. ik ga vaak van beenverwisselen en dat helpt alleen niet voor lang echt twee of drie secondes en daar begin ik weer Clown
het lijkt of mijn heupen het niet aan kunnen maar ik doe dit al jaren Knipoog
iemand wie dit op kan lossen Clown
alvast bedankt
groetjes

corien1980

Re: hard draven op buitenrit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:44

probeer in plaats van licht rijden eens te blijven staan. Je hangt dan als het ware iets boven je zadel, denk wel aan je houding.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 21:56

ja dat doe ik ook soms, maar wil het graag oplossen .. Clown
ziet er zo stom uit Clown

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:39

Bekend en begrijpelijk probleem. Ze maken dan hele ruime passen en gooien je wat hoger op.

Als je een paard los hard ziet draven zul je ook zien dat zijn rug heel erg meebeweegt, dit gaat tijdens het rijden door naar je heupen en rug. Het is puur de werking van de spieren en de wervelkolom. Ik zou dus ook blijven staan, zo belemmer je hem het minst en kan hij lekker strekken.

Als je jezelf vast gaat zetten zodat je niet wiebelt, zet je hem ook vast.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:28

Ik herken het probleem maar ik los het altijd op door het tempo omlaag te brengen en het paard meer te sluiten. Ik heb geen zin om zelf een soort stuiterbal te worden. Hij mag van mij best strekken maar dan in galop dat is tenminste uit te zitten in verlichte zit. Ik heb zelf het idee dat er bij hard draven alleen maar meer spanning wordt opgebouwd terwijl je dit na een lekkere stevige galop juist voor een groot deel kwijt bent.