Juventa @ dressuurwork op het veld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annet155

Juventa @ dressuurwork op het veld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:31

hier een paar foto's van mij op mijn 17 jarige paard Juventa. Ze is van de engelse volbloed hengst kafu xx en ik heb afgelopen woensdag mijn eerste b dressuur wedstrijd gereden op haar. Ik had wel gelijk een winstpunt wat ik niet had verwacht omdat ze schrok van de witte hekjes en er daardoor veel spanning was.
ik werk aan de linkergalop. Ze springt vaak verkeerd aan en dat stormd ze weg omdat ze weet dat ik haar dan weer terug haal. verder werk ik aan de ontspanning.
ook heb ik minder controle als ik ga doorzitten op haar. dus als iemand daar tips voor heeft hoor ik het graag Lachen

op wedstrijd woensdag
Afbeelding

en van vandaag
Afbeelding

niet zo actief
Afbeelding

galopje
Afbeelding

Afbeelding

dit vind ik een mooie galop
Afbeelding

hals strekken
Afbeelding

volgens mij was ik haar hier vanuit het halsstrekken weer naar boven aan het vragen
Afbeelding

Afbeelding

beetje dichtbij maar ze loopt hier wel fijn
Afbeelding

en ik had nog een bijna aanvaring met de fotograaf (m'n vriend). ik sprong aan in galop (linkerhand, waar we moeite mee hebben) en ze zat in de goede maar het ging wel een beetje omstuimig. Ik wilde haar om m'n vriend heen sturen maar hij ging achteruit lopen waardoor ik bijna tegen hem op reed. Hij maakte toen wel net een foto Tong uitsteken

Afbeelding

Twinklebel

Re: Juventa @ dressuurwork op het veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:50

Ziet er goed uit hoor, inderdaad mag ze op de eerste foto's wat actiever van achter, maar later verbeterd dat wel. Ziet er fijn ontspannen uit. Die derde foto van onder vind ik erg mooi!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:53

Leuk paard.
Probeer hem iets meer bij elkaar te rijden en de achterhand wat actiever te maken.
Let ook op je voeten, dat je geen richting aanwijzer hebt.
Succes ermee.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:58

ik was nog vergeten te zeggen dat ik bij die eerste foto's aan het doorzitten ben en dat ik haar dan nooit zo goed er aan durf te rijden omdat ik het dan erg moeilijk heb met recht op blijven zitten. ik ga snel naar achter hangen. over m'n voeten heb je helemaal gelijk, vind ik ook nog moeilijk!
@twink: ze was indd lekker ontspannen vandaag Lachen ondanks de wind hier Nagelbijten / Gniffelen het stormde een beetje daar aan het water. die derde van onder is ook mijn favoriet Haha!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:49

niemand die nog tips heeft voor het doorzitten?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:52

het ziet er erg netjes uit!!
je moet wel je tenen af en toe iets naar binnen en niet te ver naar achter zitten soms.

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:40

Het doorzitten is een proces; blijf lichtrijden tot je paardje lekker nageeflijk over zijn rug loopt. Alleen dan kan je er goed op zitten namelijk; een strakke rug veert niet en veroorzaakt gehobbel bij de ruiter en zo versterken jullie elkaar negatief..

Wanneer je paardje lekker ontspannen en nageeflijjk loopt ga je doorzitten, begin met een paar pasjes en zodra je voelt dat het minder gaat ga je weer lichtrijden.

Dit heeft tijd nodig, neem die tijd en bouw het doorzitten langzaam uit tot je een heel rondje door kan zitten met behoud van je houding en een ontspannen en nageeflijk paard.

Wanneer je het een rondje vol kan houden is de weg naar doorzitten zolang je wilt niet meer zo lang... het eerste rondje is het moeilijkste!

Maar wees consequent; voelt het niet meer optimaal ga je weer lichtrijden en herstel je de verbinding met je paard.

Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:23

We hebben besloten om je topic op HAW te sluiten vanwege de slechte kwaliteit van je foto's. HAW is bedoeld voor opbouwend rijtechnisch commentaar, en dit kan alleen gegeven worden als je foto's van een acceptabele kwaliteit zijn. Zodra je andere foto's beschikbaar hebt die hier wel aan voldoen, dan mag je uiteraard een nieuw topic openen.