Mike & ik eerste keer @ 25+ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Mike & ik eerste keer @ 25+ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:57

Nou, vooruit dan! Mike en ik doen normaal nooit mee aan wedstrijden - wij zijn van de Grand Nix - maar omdat er speciaal voor de 25-plussers bij ons op de manege een wedstrijd georganiseerd was, wilde ik wel een keer een uitzondering maken.
Ik lease Mike nu 5 maanden, de rest van de week is hij manegepaard. Voor mij is het minstens 10 jaar geleden dat ik een wedstrijd reed, voor de combinatie Mike en mij de allereerste keer! Een B-proefje dus.

Mike vindt aan de teugel rijden nog heel erg moeilijk en dat lukt me meestal pas na drie kwartier overgangen rijden. Hij heeft de neiging om erg op de voorhand te vallen en zich zo lannnnngggg mogelijk te maken. Maar er zit verbetering in! Een half jaar geleden kon je nog geen vol rondje op hem galopperen, nu gaat dat toch al heel wat netter. Haha!

(Ja, ik weet het, mijn geleende jasje is wat ruim en ik had geen witte broek - een zwarte mag gelukkig ook Knipoog).

Oh ja, en we waren 4e met 188 punten (62,67%) - slechts 1 puntje verschil met de nummers 2 & 3! Lachen

Afbeelding
Losrijden.

Afbeelding
Binnenkomen in arbeidsdraf op de rechterhand

Afbeelding
Op de grote volte aanspringen in galop

Afbeelding
De volte opdraven voor de tweede galop

Afbeelding
Halthouden en groeten

Afbeelding
Uitstappen, pffff, wat had ik het heet (dat was het immers ook Knipoog)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 29-06-08 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbiezira

Re: Mike & ik eerste keer @ 25+ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:02

Ziet er leuk uit!

Wat een leuke haf! Ik ben helemaal niet gek op Haflingers maar dit is echt een schatje! Hij ziet er ook helemaal niet oud uit!

Een tip, probeer je tenen meer naar binnen te doen.
Een leuke combi!

En nog gefeliciteerd met je 4e plaats.

Groetjes, Maartje

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:05

Ja dat zag ik ook inderdaad! Normaal rijd ik met chaps en jodhpurs, mijn laarzen had ik ook minstens 5 jaar niet aan gehad, dus dat vind ik nog heel moeilijk àls ik dan eens laarzen aan heb Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:13

Probeer je teugels meer op maat te houden, vooral op de galop foto zijn ze erg lang (is heel lastig als ze zich zo lang willen maken) op foto 2 lijkt het alsof je hem naar buiten wil duwen met je teugel, je kan beter de teugel iets van de hals halen en hem met je been duwen. maar knap hoor voor eerst weer!!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:15

Haha!
Ik vind het er netjes uit zien hoor! Alleen je tenen idd.
leuk dat je weer eens mee deed. Gefeliciteerd met je 4e plek Haha!
succes nog met hem he!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:34

Gaaf Ellen!
Leuke foto's! Ik heb je zien rijden, nog gefeliciteerd met je vierde plaats! OK dan!

Op rijtechnisch gebied weet je zelf precies waar je aan moet werken. Overgangen, tempowisselingen. Mike is vaak toch nog wat makkelijk uitgevallen maar je ziet dat je privélessen en het leasen zeker z'n vruchten afwerpen. Knipoog Dat aan de teugel rijden, maak je niet druk. Dat komt vanzelf, het is veel belangrijker dat hij goed aan de hulp is en wanneer dat zo is, zoekt hij vanzelf je hand op!
Ga zo door! Haha!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:11

Leuk Ellen Haha! Goed joh, een 4e plaats!!
Die galop ziet er toch wel netjes uit hoor!! En het halt houden ook ondanks dat dat niet z'n sterkste (ja hij is wel sterk Haha! ) punt is Knipoog
Verder wordt ie in de les ook steeds fijner, beter aan de hulpen en van daaruit gaat ie vanzelf nageven.
Volgens mij mogen je beugels wel een gaatje langer, lijkt vooral in galop of je je benen optrekt Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:09

Gefeliciteerd Ellen met je 4e plaats!! Het ziet er allemaal keurig uit, maar zoals gezegd, denk aan je tenen. Is dit die manege bij Loon op Zand??

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:53

Wat een lieverd! Houd je teugels ietjes korter, verder ziet het er netjes uit hoor!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 09:31

klomp schreef:
Gefeliciteerd Ellen met je 4e plaats!! Het ziet er allemaal keurig uit, maar zoals gezegd, denk aan je tenen. Is dit die manege bij Loon op Zand??

Nee, dit is bij de Korze in Veldhoven.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:39

Gaaf Ellen! Echt super van die vierde plaats.. Even voor de nieuwe regels.. denk inderdaad aan je tenen en ook je handen, maar verder ziet het er leuk uit! Haha!

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:52

Hee Ellen, deze topic had ik nog niet gezien!
Wat leuk, een keer Miky bij HAW, zeker wel de mooiste halflinger die dr rondloopt ahaha!

Ik vind het erg leuke foto's van jou en Mike je kunt zien dat je er veel plezier van hebt! Ja jullie zien dr goed uit samen:)

Maargoed, omdat er rijtechnisch commentraar gegeven moet worden... Misschien kan je in de galop nog iets meer achterover gaan zitten.. ik denk eigenlijk dat dit een momentopname is... want je zit verder netjes.. buiten dat is het moeilijk om op Mike netjes recht in de galop te kunnen zitten, want dan zou die zomaar eens kunnen stoppen:P Miky toch!

Ik vond het erg leuk! Heb genoten van jullie:)