Shandy@intensief aan de Dubbele longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Shandy@intensief aan de Dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:06

Ja, ja we hebben vandaag hard gewerkt met Shandy. Vingers aflikken
Maar het gaat al steeds beter, het longeren aan de dubbele longe Haha!
we hebben de buiten'teugel' niet achter de kont langs omdat shandy dan helemaal raar gaat doen, kort gezegd, ze kan er niet tegen, en gaat er alleen maar gespannen van lopen. Bovendien is het niet bij haar nodig, dus doen we het gewoon zo Knipoog
We doen wèl dubbele longe omdat we dan wat meer van haar vragen kunnen en je hebt dan wat meer te zeggen, (zoals stelling en buiging, wat meer sturen) en ze ook daar lekker ontspannen mee loopt.
Nou kijk maar eens, maar denk eraan, wij zijn nog beginners (nou ja voor Shandy dan Knipoog ) met de dubbele longe. oow ja, de foto's staan niet op volgorde.

1 Afbeelding

dit vind ik er goed uit zien Ja
2 Afbeelding

veel te diep..
3 Afbeelding

4 Afbeelding

ook weer veels te diep
5 Afbeelding

wat stelling naar binnen
6 Afbeelding

wat meer opgericht.
7 Afbeelding

even voorwaarts-neerwaarts Tong uitsteken
8 Afbeelding

9 Afbeelding

10 Afbeelding

dit vind ik er goed uitzien
11 Afbeelding

12 Afbeelding

ziet er ook wel ontspannen uit.
13 Afbeelding

14 Afbeelding

15 Afbeelding

en wat vinden jullie ervan?

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:15

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Re: Shandy@intensief aan de Dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:15

dankjewel Lachen

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:30

Bij fot 3 en 5 schrok ik echt Tong uitsteken
gelukkig weet ik dat ze het zelf doet Lachen
Ik ovnd het erg goed gaan

PS Sas wil jij de hoofd foto's sturen via pb?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:32

hele mooie pony!!
ziet er goed uit
af en toe iets te diep maar goed voor de rest heel erg prima Vork Pling

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:06

bedankt voor de reacties Lachen
lisa: ja ik zal de foto's sturen. Knipoog
er mogen er maar 15 hierstaan dus vandaar Knipoog

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:32

Ik vind het er ook goed uit zien! verder, ga ik niet herhalen wat er al is gezegd! Lachen Ik zou zeggen, ga zo door! Ja

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:37

Leuk dat je met je pony zo fanatiek bezig bent!

Wel denk ik dat je je eerst nog moet richten op andere dingen. Longeren met dubbele longe is moeilijk, ik bak er niks van. Maar ik zie wel dat de pony snel te diep loopt en vaak de verkeerde stelling aanneemt. Misschien is het beter om je eerst te richten op taktmatige en voorwaartse gangen, zonder bijzet. Daarna zou ik gewoon voor een simpel bijzetje gaan, waar je lichte stelling in kunt aanbrengen, zodat ze dat snapt. Veel succes!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 07:35

waar zie jij verkeerde stelling?
Bovendien zijn we al meer dan een half jaar bezig met longeren, en bijzet vind ik niks voor shandy, want daar gaat ze niet ontspannen door lopen.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:14

Foto 3, 5 en 10. Kunnen natuurlijk momentopnames zijn, maar het geeft misschien wel aan dat de stelling nog niet constant is? Ze duikt te diep omdat ze het moeilijk vind of er onder uit wil komen, ik zou daarom eerst aan de achterkant werken. Het is maar een visie gebaseerd op foto's, je hoeft er niets mee te doen. Nogmaals, veel succes.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:18

Heb je geen longeersingel? Dan kun je de lijnen wat lager doorhalen, en de buitenste lijn achter haar achterhand langs laten gaan. Nu heb ik het idee dat ze gaat hangen en dus veel te diep loopt. Zorg ook dat je meer naar achteren tov haar staat nu staan die lijnen gewoon haaks op de schoft en heb je weinig/verkeerde inbreng.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:38

Paula : daar had ze een topic over geopend en daar zeiden ze dat het gewoon zonder langs de kont te gaan kon Knipoog
en nee we hebben geen longeersingel Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:33

Hmm, nou dan moet je er in ieder geval voor zorgen dat je een eindje achter de pony staat met longeren, en je handen wat verder uit elkaar houden. Zo kan het inderdaad ook, maar je maakt het je er niet makkelijker op als pony en persoon beiden onervaren zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:24

hoezo persoon onervaren?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:25

shirleyp schreef:
Foto 3, 5 en 10. Kunnen natuurlijk momentopnames zijn, maar het geeft misschien wel aan dat de stelling nog niet constant is? Ze duikt te diep omdat ze het moeilijk vind of er onder uit wil komen, ik zou daarom eerst aan de achterkant werken. Het is maar een visie gebaseerd op foto's, je hoeft er niets mee te doen. Nogmaals, veel succes.

oke, maar wat als je dan kijkt naar de stelling op foto 11 en 13?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:30

Euh,
ik vind dit niet echt dubbele longewerk..
Dubbele longe gaat als het goed is achter de achterhand langs.
En je hoeft daar niet speciaal een longeersingel voor te gebruiken, je kan de lijnen ook gewoon door de beugels van je zadel halen.. Lachen
Voor de rest geef je je commentaar zelf al.. Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:33

met zo'n mini pony heb je geen zadeltje Knipoog
dubbele longe hoeft niet altijd achter de kont langs, het kàn. Knipoog

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:37

saskiakefie schreef:
met zo'n mini pony heb je geen zadeltje Knipoog
dubbele longe hoeft niet altijd achter de kont langs, het kàn. Knipoog

Mij is altijd geleerd dat het achter de kont langs moest,
omdat je anders -wat jij ondervonden hebt- al snel een paard hebt wat heel diep gaat lopen..
Je zou eventueel ook een dekensingel aan kunnen passen.. Lachen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:42

sorry maar mij is ook altijd geleerd dat dubbele longe achter de kont lang moet. en je pony neemt wel degelijk verkeerde stelling aan op sommige foto's, dit kan ook met je 'teugel'hulpen te maken hebben, en dus kom je weer terug op het juiste gebruik van een dubbele longe.

bovendien vind ik je wel erg fanatiek op het commentaar ingaan.. het is om te helpen en het de bedoeling van HAW om tips te geven, als je geen commentaar wenst, kun je je foto's beter ergens anders plaatsen.

verder vind ik het wel een hele leuke pony en leuk om te zien dat je zo fanatiek met hem aan het werk bent.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:45

saskiakefie schreef:
hoezo persoon onervaren?

Euhm, ik wil je niet beledigen maar een persoon die (veel) ervaring heeft met dubbele longe gaat niet zo ten opzichte van zijn pony staan.

Longe achter kont langs is handiger, wordt ook veel gebruikt maar moet niet per se hoor. Veel doen het ook over de rug langs omdat het anders onder de staart gaat 'kruipen'.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:54

Dit is idd meer lange lijnen dan dubbele longe. Als je al persé onderscheid wil maken.

Jullie zijn goed onderweg, maar ernog lang niet. Denk dat je ook eerst aan de activiteit moet werken, meer overgangen rijden zodat de achterhand eronder komt. Dan zal ze van voren ook niet zo opkrullen en op de voorhand vallen. Wel overgangen zo veel mogelijk op je stem maken, anders krijg je teveel druk van voren.
Probeer ook meer op de achterhand te blijven staan, af en toe sta je miz te ver naar voren waardoor het niet gaat werken.
Veel figuren en lijnen rijden met deze pony kan wel eens erg goed zijn voor het rechtrichten, want ze lijkt me ook aardig scheef. Maar dat is juist leuk om aan te werken Knipoog

Hoop dat je er iets aan hebt Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:51

bedankt. Helaas is het inderdaad zo dat je bij horses at work alleen commentaar mag krijgen, en geen complimenten.. ik zet 'm de volgende keer wel ergens anders. Paula: Ik sta op steeds verschillende manieren ten opzichte van de pony. soms meer naar achter, dan wat naar voren, want ik laat haar ook een soort wendingen maken enzo. ze krult zich zo op, doordat ze naar buiten trekt, dan komt er druk op de teugels te staan, want ik kan haar moeilijk los laten, en gaat ze zo lopen. Als je haar meer ruimte geeft, en dat kan nu alleen vooral in de stap dan gaat ze lopen zoals bij foto 8 en 9.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:52

RianneH schreef:
Dit is idd meer lange lijnen dan dubbele longe. Als je al persé onderscheid wil maken.

Jullie zijn goed onderweg, maar ernog lang niet. Denk dat je ook eerst aan de activiteit moet werken, meer overgangen rijden zodat de achterhand eronder komt. Dan zal ze van voren ook niet zo opkrullen en op de voorhand vallen. Wel overgangen zo veel mogelijk op je stem maken, anders krijg je teveel druk van voren.
Probeer ook meer op de achterhand te blijven staan, af en toe sta je miz te ver naar voren waardoor het niet gaat werken.
Veel figuren en lijnen rijden met deze pony kan wel eens erg goed zijn voor het rechtrichten, want ze lijkt me ook aardig scheef. Maar dat is juist leuk om aan te werken Knipoog

Hoop dat je er iets aan hebt Knipoog

daar heb je gelijk in, en ik vind dat zelf moeilijk, omdat ik bij de dubbele gauw de neiging heb om het maar snel te doen, en dat is meer druk op de teugels te zetten. Bloos