Weekendje U`Blingh @ Work (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Weekendje U`Blingh @ Work (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:06

Dinsdag is de dierenarts geweest voor Blingh zijn gebit. Hij heeft nooit wat laten merken maar imiddels is hij 7 en zal er toch een keer naar gekeken moeten worden. Voelde me best wel schuldig want hij had flinke haken en daarvan zelfs gaten in zijn wangslijmvlies!
Dus woensdag dagje vrij gegeven, donderdag gelongeerd en vrijdag heeft mijn zusje gereden. Gisteren en vandaag heb ik hem weer lekker opgepakt Duivel
Blingh is 7 we zijn weer begonnen met wedstrijden, we zijn nu B+2. In de training is het vooral van belang dat hij voorwaarts is omdat hij nogal traag van zichzelf is. Zodra hij voorwaarts is kunnen we ook wat meer gaan vragen. Ook wil hij uit zichzelf graag wat hoog lopen dus we zijn bezig dat hij lekker lang en laag gaat lopen. Doel is dat we kunnen opstappen en dat we onderaan beginnen en zo kunnen oprichten. (Ons doel, zover zijn we nog niet Bloos )

Dat was het wel zo`n beetje!

Ohja we hebben ook een nieuw zadel, kussens moeten opgevuld worden maar heb vernomen dat mijn zadelmaker op vakantie is Knipoog En hij heeft een netje tegen het hoofdschudden.

Hier dan de foto`s
Foto s staan trouwens niet op volgorde en mijn fotograaf houdt van actiefoto s (dus niet echt losrijfoto s Bloos )
Zaterdag
Afbeelding
Afbeelding
Beetje stelling vragen (en hij was totaal doof voor mijn binnenbeen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vooral in de galop is het moeilijk hem te laten zakken
Afbeelding

Zondag
Na de foto s van gisteren te hebben gezien mijn beugels een gat langer gedaan en spoortje omgedaan omdat hij niet reageerde op mijn binnenbeen. (En natuurlijk een ander setje Knipoog )
Afbeelding
Afbeelding
Al veel losser als gisteren en lekker makkelijk in te buigen!
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-VJKPOPBG.jpg
Afbeelding
Iets meer opgepakt en wat actiever
Afbeelding
Hij werd lekker enthousiast
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QEZJUXCB.jpg
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XR6IMJFR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAVYUHFM.jpg
Afbeelding
Trots op mijn ventje
Afbeelding

En klaaarrrrrr
Afbeelding

Graag tips, kritiek en opbouwend commentaar!!

Barbara_

Re: Weekendje U`Blingh @ Work (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:10

Hij loopt netjes Cimmy! Alweer een stuk beter dan de vorige keer!
Ik vind je op de foto's in je roze setje een stuk netter zitten, je benen houd je netjes lang! Probeer je armen losjes naast je lijf te laten hangen, je schouders zien er een beetje gespannen uit...
Wat heb je nu voor zadel op hem liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:11

Barbara_ schreef:
Hij loopt netjes Cimmy! Alweer een stuk beter dan de vorige keer!
Ik vind je op de foto's in je roze setje een stuk netter zitten, je benen houd je netjes lang! Probeer je armen losjes naast je lijf te laten hangen, je schouders zien er een beetje gespannen uit...
Wat heb je nu voor zadel op hem liggen?

Ja heb mijn beugels een gat langer en daardoor hield ik ze veel stiller idd. Ik had een KN Symphonie en dit is een euroriding Jade. Zadel heeft wat meer wrong en ik zit hier veel rechter in (althans zo voelt het!)
Mijn schouders ontspannen, ik weet het Bloos

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:12

hij loopt erg netjes hoor let wel op je benen die liggen soms wel te ver naar achter

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:45

Ik heb wel eens betere foto's van jullie gezien, ik zou proberen zo min mogelijk je sporen te gebruiken als je paardje niet lekker aan het been is, aangezien je het hier alleen maar mee erger maakt. En ook omdat je je been nog niet helemaal stil kan houden + je ze een beetje optrekt bij het drijven.
Je zou beter je zweep kunnen gebruiken en hem meteen een tikje geven als hij niet reageerd.

Verder moet je proberen je been wat meer naar achter liggen, ik vind dat je beenligging wel verbeterd op de foto's in het roze setje. omdat je ze dus een gaatje langer hebt gedaan, dat is trouwens voor jezelf ook beter zodat je ze minder makkelijk op kunt trekken.

Verder vind ik blingh echt een knap paard en weet ik zeker dat het helemaal goed gaat komen met jullie. Knipoog

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:32

Vind je al netter zitten met je nieuw zadel Ja
En idd beenligging met roze setje is beter.

Heb wel betere foto's/fotomomenten van jullie gezien, af en toe lijkt het alsof ie uit elkaar valt en minder actief is. Terwijl ik weet dat je Blingh behoorlijk actief kan maken in de draf Haha!

Succes met je wedstrijden nog!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:38

Cim ziet er netjes uit!
Af en toe letten op je hakjes, en handjes mogen af en toe wat hoger.
Setjes staan echt super op Blingh en het is een echte lekker lol met je knol paardje!
Ik kom snel weer een keertje langs en gaan we weer met Blingh ijsje eten Tong uitsteken

Heb je trouwens zijn netje nog schoon gekregen Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:43

patjelisa schreef:
Cim ziet er netjes uit!
Af en toe letten op je hakjes, en handjes mogen af en toe wat hoger.
Setjes staan echt super op Blingh en het is een echte lekker lol met je knol paardje!
Ik kom snel weer een keertje langs en gaan we weer met Blingh ijsje eten Tong uitsteken

Heb je trouwens zijn netje nog schoon gekregen Haha! Haha!

Ja na een dagje weken en de gaatjes schoonmaken met een tandenborstel Clown Blingh krijgt nooit meer softijsjes!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:48

Ziet er goed uit Cimmy, jullie vormen steeds meer een combi volgens mij!!!
En omdat commentaar verplicht is; met drijvent trek je je hakken soms wat op, probeer ze laag te houden. Ja En af en toe steek je je benen íets te ver naar voren, richting stoelzit. (foto 1,4,6)
Setjes staan 'm ook goed! Vooral ROZEE Lovers

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:55

set staat erg goed en je heb bling steeds lekkerder aan het lopen!!

inderdaad iets meer je armen proberen te ontspannen en je benen iets meer naar achter houden.

een paar dagen schoorl doen je goed