Ik heb haar in oktober 3 jaar en rijd haar even lang. In de winter kunnen we veel minder rijden waardoor we nogal vaak met een terugval te maken kregen.
Wedstrijdervaring heeft ze amper, en ze wordt eigenlijk nog maar een goed half jaar correct(er) en intensiever gereden. We nemen al een tijdje springles, in de zomer ongeveer 1 keer per week, maar sinds een 3-tal maanden nemen we ook regelmatig dressuurles. We maken (eindelijk) goede vooruitgang nu. We begrijpen elkaar veel beter nu en ze loopt nu ook al veel beter op haar eigen benen. We waren nogal 'vastgereden' eigenlijk. Maar gelukkig hebben we nu goede begeleiding op vlak van dressuur, waardoor het trainen veel leuker is geworden, en ook veel beter gaat.
Mijn paard is geen gemakkelijke, maar wel leergierig en ze werkt goed mee als je het correct vraagt.
Eigen commentaar is vooral: rechter zitten, handen soms iets rechter, voor mij kijken.
Mijn teugels zijn soms iets langer, maar dat moet zo van mijn lesgever

Wel heb ik vandaag iets minder gelet op haar achterhand, wat fout is van mij. Dat had beter gekund
Maar het is ook nog moeilijk.. Maar moeilijk gaat ook
Dus ik moet er gewoon weer op letten volgende keer 

Hier moest ik haar eigenlijk meer op haar achterhand zetten en haar van mijn binnenteugel afhouden..

Buitenstelling (tenen naar binnen
)

Galopje, mijn binnenhand is veel te ver naar achteren, maar je ziet wel dat ik haar niet vasthoud op de binnenteugel (hangt los.. )

Ik moet rechter zitten (en op mijn kont
) en iets meer achterhand erbij 

Deze vind ik wel mooi
alleen moet ik rechter zitten, voor mij kijken en handen iets rechter houden

Deze is van in het begin, eventjes iets meer doorvragen dus, maar achterhand is er al wel redelijk goed bij vind ik

Ook van in het begin, ietsje lager en langer ingesteld dan normaal

Een berichtje, tips of commentaar zouden leuk zijn, maar liefst wel onderbouwd, zodat we er wat mee kunnen

groetjes