Sylvana dressuurwerk (vooruitgang)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Sylvana dressuurwerk (vooruitgang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:03

Sylvana is een merrie van net 8 jaar. Ze is een SBS merrie, Churchull x A Lucky One. Springgefokt.
Ik heb haar in oktober 3 jaar en rijd haar even lang. In de winter kunnen we veel minder rijden waardoor we nogal vaak met een terugval te maken kregen.

Wedstrijdervaring heeft ze amper, en ze wordt eigenlijk nog maar een goed half jaar correct(er) en intensiever gereden. We nemen al een tijdje springles, in de zomer ongeveer 1 keer per week, maar sinds een 3-tal maanden nemen we ook regelmatig dressuurles. We maken (eindelijk) goede vooruitgang nu. We begrijpen elkaar veel beter nu en ze loopt nu ook al veel beter op haar eigen benen. We waren nogal 'vastgereden' eigenlijk. Maar gelukkig hebben we nu goede begeleiding op vlak van dressuur, waardoor het trainen veel leuker is geworden, en ook veel beter gaat.
Mijn paard is geen gemakkelijke, maar wel leergierig en ze werkt goed mee als je het correct vraagt.

Eigen commentaar is vooral: rechter zitten, handen soms iets rechter, voor mij kijken.
Mijn teugels zijn soms iets langer, maar dat moet zo van mijn lesgever Lachen

Wel heb ik vandaag iets minder gelet op haar achterhand, wat fout is van mij. Dat had beter gekund Bloos Maar het is ook nog moeilijk.. Maar moeilijk gaat ook Lachen Dus ik moet er gewoon weer op letten volgende keer Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Hier moest ik haar eigenlijk meer op haar achterhand zetten en haar van mijn binnenteugel afhouden..
Afbeelding

Buitenstelling (tenen naar binnen Clown )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje, mijn binnenhand is veel te ver naar achteren, maar je ziet wel dat ik haar niet vasthoud op de binnenteugel (hangt los.. )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet rechter zitten (en op mijn kont Vork ) en iets meer achterhand erbij Ja
Afbeelding

Deze vind ik wel mooi Lovers alleen moet ik rechter zitten, voor mij kijken en handen iets rechter houden Bloos
Afbeelding

Deze is van in het begin, eventjes iets meer doorvragen dus, maar achterhand is er al wel redelijk goed bij vind ik Lachen
Afbeelding

Ook van in het begin, ietsje lager en langer ingesteld dan normaal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een berichtje, tips of commentaar zouden leuk zijn, maar liefst wel onderbouwd, zodat we er wat mee kunnen Knipoog

groetjes
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 29-06-08 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

twinducklin

Re: Sylvana dressuurwerk (vooruitgang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:06

Je bent inderdaad erg streng met je binnenhand. Ik zou liever zien dat je eerst werkt aan de achterhand en dan pas aan de voorkant, het lijkt alsof je daar teveel pruts terwijl ze op de voorhand blijft lopen. Als ze wat actiever is komt het neusje vanzelf wel.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:08

ziet er netjes maar vooral ook ontspannen uit Knipoog
probeer haar ook iets meer van achter te rijden, lijkt of ze nou af en toe iets te veel op de voorhand loopt (kan ook lijken doordat 't maar moment opnames zijn Knipoog)
probeer alleen wat rechter te gaan zitten en je hakken wat uit te drukken, en idd je tenen ook naar binnen Knipoog

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:09

hij mag in de stap wel wat actiever lopen en zijn achterhand kan er ook iets beter onder! maar voor de rest ziet het er wel leuk uit

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:11

Jullie hebben al veel vooruitgang gemaakt, ik denk dat het nu al heel wat ontspannener is
Verder moet je zelf leten op je handen (rechtop, dichter bij elkaar)
en proberen de achterhand actiever te krijgen Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:36

Ze lijkt een beetje op de voorhand te lopen, niet in de zin dat ze tactfoutjes maakt maar je weet wel wat ik bedoel. Over je hand zeg ik niks want daar ben ik zelf ook zo "slecht" in.
Ze mag haar hals ook wat meer dragen maar zoals je het zelf al zegt, er zit vooruit gang in en dat is het belangrijkst. Ze is nog "jong" dus tijd zat.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:37

Ik vidn het er erg netjes en ontspannen, uitzien Ja.
Die gedragenheid komt wel en dat is zowiezo iets wat je moet opbouwen Ja.
Haar manen zijn trouwens erg netjes en sportief Knipoog.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:40

Ziet er goed uit esther!!
En wat is sylvana veel verknapt zeg!! toppie hoor!
Je mag wel wat meer je handen dragen en de achterhand wat avtiveren. Iik vindt het er overigens zeer netjes en onspannen uit zien! We horen nog van jou Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:44

Heel leuk paard heb je Esther!! ik vind het er erg ontspannen uit zien, sylvana gaat inderdaad meer op haar benen lopen, en op sommige momenten zit er er achter ook al netjes bij! Ja Beetje letten op je binnenhand nu, rechtop gaan zitten en voor je uit kijken. (= trotser zijn, want dat mag wel met z'n super paard onder je kont!) Lachen

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:07

Bedankt !

Actiever vanachteren uit is idd een werkpunt Ja Dan komt die gedragenheid zoals jullie zeggen ook meer 'vanzelf'. Dus daar ga ik volgende keer weer beter op moeten letten Lachen

ik vind het wel leuk dat de meeste onder jullie ook vinden dat we toch al wel een beetje vooruitgegaan zijn Lachen

Helene, die manen is met dank aan jou he Knipoog anders had ik dat nooit gedurfd denk ik Clown Maar ben er wel heel blij mee! Haha!

Robby, zeker! Ik hoop dat mijn zusje snel nog eens een keer meegaat voor foto's Knipoog

Soet, ik zal erop letten hoor! Knipoog (Lesgever zegt dat ook altijd Knipoog dat ik rechter en trotser moet zitten Bloos )

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:01

Ziet er leuk uit hoor.
Nog wat werken aan je houding, je onderbenen mooi ontspannen, handen niet zo breed zetten en je duimen naar boven!
Ook mooi met je kin vooruit kijken.
Leuk paardje.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:16

Ziet er al leuk uit hoor! Lachen
Denk eerst en vooral aan je houding en de rest komt vanzelf wel, schouders achteruit houden en je handen op gelijk hoogte houden.
Ben benieuwd naar volgende serie foto's Lachen