Sinds kort (weer) rijd ik mijn paardje Utopias weer bij
hier komt mijn verhaal..
Ik heb hem vorige winter in mijn eentje ingereden met natuurlijk alle praktische hulp van de eigenaren
dit ging heerlijk vooruit !
aangezien hij een hengstje is en heeel erg leergierig!
alles ging goed en boekte goeie vooruitgang
omdat mijn eigen pony toen der tijd kreupel was en haar rust nodig had leekt het dus een goed idee om dit allemaal te gaan doen
het rijden van het hengstje..
maar na een lange tijd goed met hem gereden te hebben ben ik gestopt om mijn pony terug op gang en orde te krijgen..
Helaas is toen het volgende gebeurd..
Nadat ik gestopt was zochten de mensen uiteraard een andere bijrijder.
Zei reed met een vaste linkerhand waaraan ze met dat hand vele doorgaande ophoudingen gaf
zijn hoofd ging dus op en neer en wanneer hij zijn hoofd op zijn plek hield deed ze dat ook
(zei kan daar niets aan doen dat is eenmaal de manier waarop zei rijd, zei ze)
hij werd dus nogal letterlijk in zijn mond gestraft
en dit is zo ver gegaan dat hij op de linkerkant teugel kreupel werd
dus echt gingen manken om niets ( want kwam je op de rechterhand mankeerde er weer niets )
Ik kwam daar ondertussen een ander paard bijrijden samen met mijn pony
Het meisje zei dat hij toch niet echt iets was voor haar en besloot er dus mee te stoppen
hij stond weer stil..
aangezien ik er reed op een ander paard en de eigenares zelf maar is aan het proberen was hem wat op orde te rijden
mocht ik er ook wel eens op

Maar toen ik er op zat schrok ik wel ik dacht dit is niet het paardje die ik vroeger heb ingereden en feitenlijk klaar was om wedstrijden te gaan starten
Nu sinds kort boeken we enkele vooruitgang..
maar nu komt eigenlijk de grote vraag:
Hij is nu erg op je handen gesteld vanwege dat ene meisje
ik houd mijn handen redenlijk stil en op mn plek vast
hij reageert er erg goed op maar zodra we in draf gaan
gaat hij met zijn hoofd knikken en blijft hij dit doen waardoor mijn handen mee vooruitgaan
en zachtjes aan word hij er zenuwachtig van doordat mijn handen meegaan wanneer hij knikt..
ik probeer mijn handen op mijn plek te houden maar dit gaat echt niet wanneer hij zo blijft knikken..?
iemand met ervaring die wat kan helpen ?