O'neill (v. elegant) @ ons B-debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

siem

O'neill (v. elegant) @ ons B-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 21:54

Hallo iedereen,

vanaf september 2007 rijd ik een nieuw paard. Hij is van mijn instructeur en heeft twee jaar geleden een peesblessure opgelopen. Hierdoor heeft hij heeel langzaam weer moeten opbouwen en mag hij nu weer lekker het lichtere werk doen. Het zwaardere werk gaat nog niet en vandaar dat mijn instructeur er ook zelf niet meer op rijdt.
Afgelopen zondag hadden we ons B- debuut in Bocholtz.. Het gekke is dat ik thuis in de training juist erop moet letten dat hij goed aan mijn been is omdat hij nog wel eens lui wilt worden. Op concour ondergaat hij een complete metamorfose want dan moet ik hem juist aan mijn hulpen terug zien te krijgen. Hij vindt het geweldig om mee te gaan op wedstrijd en daardoor wordt hij een beetje TE enthousiast!! Dit moet ik dus nog leren onder controle te krijgen. en kunnen we zodra ik dit onder controle heb dit in ons voordeel gebruiken denk ik. Het is wel een heel eerlijk paard, dus gekke dingen doet hij niet, hij is alleen een beetje erg voorwaarts en dan is een 20x40 ring best klein
Al met al kan ik erg tevreden zijn voor de eerste keer want we hadden 2x een derde plaats met 188 (-2 omdat ik hem na de middendraf niet meer op tijd terug kreeg) en 193 punten!!

Een vriendin ( snoetie @ bokt) was komen kijken en heeft leuke foto's gemaakt, Thanks daarvoor!!

hier dan de foto's: meet O'neill

even rondstappen en het terrein verkennen:
Afbeelding

beginnen met losrijden:
Afbeelding

uh baasje, dat lint he, dat maakt een eng geluid!!
Afbeelding

en weer verder:
Afbeelding

Afbeelding

Een suikerklontje voor mijn brave vent:
Afbeelding

Oakland1990

Re: O'neill (v. elegant) @ ons B-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:04

Leuk paard! En ik vind het super dat je zonder sperriem rijdt, ik neem aan dat het een S&T hoofdstel is van vroeger?
Omdat ik ook rijtechnisch moet bekritiseren:
Je been ligt soms een beetje raar, niet echt afsteken maar het sluit ook niet altijd aan. Verder mogen je tenen wat meer naar binnen, voor de rest heb ik niks op jou en je mooie paard aan te merken!

siem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 22:10

@ oneilltje79: Wat grappig, zo vaak hoor je de naam toch niet geloof ik Lachen nouja die begeleiding valt wel mee hoor, eigenlijk is hij bijna altijd lesgeven en heb ik heel af en toe ergens in een gaatje een half uurtje les.. maar dat is niet erg, als ik echt ergens moeite mee heb is hij er wel altijd!! Lachen

@oakland1990: bedankt!! het klopt idd van het hoofdstel, daar loopt hij erg fijn op, dus blijf er ook mee rijden zo.. Van mijn benen heb je gelijk, elke keer als ik foto's zie stoor ik me daar ook aan maar ik kan nooit zo goed zien wat ik precies doe. probeer thuis altijd al wat anders maar zie het elke keer weer terug op de foto's ( eigen houding is ook zoo moeilijk Clown Knipoog )

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:27

Haha, ik heb die hele ochtend geschreven bij de jury, tweede proef in de B. Je had toch een "blanco" startcoupon? Kan me zoiets herinneren.
Ik vond persoonlijk dat de eerste drie (waaronder jij dus) met kop en schouders boven de rest uitstaken (in de tweede proef in ieder geval, eerste kan ik niks over zeggen). Zoals al gezegd, je been ligt soms een beetje vreemd, maar dat weet je al. Kan me trouwens niet herinneren dat het storend was in de proef.
In ieder geval gefeliciteerd met je punten, ik vond ze verdiend en super voor de eerste keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.