. Gallopfoto's zijn over het algemeen duikbootfoto's geworden (paard landt net op het voorste been), dus deze heb ik nauwelijks. Sorry voor de mindere kwaliteit dus. Vandaag heb ik 7-jarige manegepaard Uzette (No Limit x Fedor) gezadelt. Helaas had ze al een uur gelopen en was ze drijfnat, wegens slecht uitstappen. Dit merkte ik ook bij het rijden, ze was erg stijf en wilde minder haar hals loslaten. We zijn vandaag dus eerst los gaan rijden op lekker lang laag, op ontspanning en hebben haar vervolgens iets meer opgericht en proberen meer bij elkaar te rijden. Mijn handhouding is hier en daar wat breed, maar hierdoor komt ze er net iets meer doorheen, volgens mijn instructie. Iets wat ze erg moeilijk vindt, aangezien haar halshouding op stal ook lang en laag is. Hieruit volgde eerst wat protest, ze had dus duidelijk last van haar hals/rugspieren, maar later ging het iets fijner. Verder hebben we veel rechtgericht, maar ook schouder-binnenwaarts en wijken. Helaas zijn hier geen/nauwelijks foto's van. En vanzelfsprekend zijn we ook lang en laag geëindigd.
Over haar manen en staart: ze heeft zomerexceem, vandaar ook het bontje bij haar hoofdstel.
Ik heb afgelopen week toetsweek gehad en blijkbaar iets gespannen gezeten tijdens het leren, ik kon mijn schouders minder makkelijk ontspannen naar achteren brengen dan anders, waardoor ik ook iets naar voren val. Hier ga ik de komende weken weer hard mee aan de slag. Ook mag ik mijn beugels weer 2 gaten langer, aan de foto's te zien, ik maak mijn been niet altijd even lang en druk mijn hakken niet uit. De gallop mag iets minder vlak met meer sprong, maar dat vinden we allebei lastig. Ook heb ik op de linkerhand soms het probleem dat ik strenger in mijn binnenhand ben, ze wil dan minder makkelijk om mijn binnenbeen heen buigen en ik wil toch dat ze ronder wordt in haar halshouding. Als ik die er niet bij houd heb ik het gevoel dat ze uit elkaar valt, dus tips hierover, en natuurlijk over de rest, heel graag!
Losstappen, even in het glas van het juryhokje naar mijn houding kijken.

Even wat verruimen, voor de reactie op mijn been, neusje is er iets te veel uit.

Iets meer erdoorheen vragen.

Binnenhand naarvoren, om haar weer in haar hals te laten zakken, dus richting halsstrekken.

Afwenden voor het wijken, niet teveel op mijn rechter zitbeenknobbel hangen.

Meer naar achteren zitten, meer sprong!

Alvast kijken voor afwenden op de AC-lijn.

Hier dus ietwat meer opgericht gevraagd, zelf schouders naar achteren, achterover zitten.

Mag ronder.

Weer wat lager instellen. Zelf niet mee naar beneden
. 
Ook hier weer netjes achterover blijven zitten.

En lekker uitstappen.

. Ze raakt er ook erg gestresst van. Maar er wordt aan gewerkt! Tips hierover lees ik ook erg graag!
Leuke foto's, mooi beestje ook.