ouder paard stug in de mond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lawrence123

ouder paard stug in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 14:44

iemand nog tips om het paard wat meet de hand te laten aannemen. ze loopt ook veel met de neus in de wind

Marissaaa

Re: ouder paard stug in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:30

Spelen met je handen. Goed van achter naar voren rijden en kijken of ze dan wat meer naar je hand wil komen.

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:55

Ik zou je handen juist zo stil mogelijk houden als je rijdt. Als je gaat spelen gaan ze vaak juist hoger lopen met het hoofd. Ik zou door middel van longeren proberen het paard wat meer emt het hoofd te laten zakken. Een bijzetteugel erbij (niet te strak) tot hij voorwaarts neerwaarts gaat lopen. Hij wortd bij longeren niet gehinderd in de mond en kan zelf uitzoeken wat hij met constante druk op de teugel gaat doen.

Altijd schrijven mensen dat je de rug na moet laten kijken, dus bij deze neem ik die taak maar op me. Als hij problemen heeft met de rug of het zadel past neit kan het paard nooit ontspannen over de rug gaan lopen.

succes!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:48

Ik zou ook de hand stil houden. Hoe meer je speelt met je handen hoe onrustiger een paard met zijn hoofd wordt. Ze moet leren nageven op druk en jij reageert daarop door je hand te ontspannen en de druk weg te nemen. Blijf wel been geven.
Begin met halthouden en ga daarna verder in stap, draf en galop. Soms is een paard makkelijker in galop nageeflijk te krijgen. Als dat het geval is doe dan eerst de galop en pak dan de draf.
Dit is niet iets dat je een paard in 2 dagen leert, je zult er eerder 2 maanden voor uit moeten trekken wil je resultaat zien.