En daar is ze weer....Gina !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kabaja

En daar is ze weer....Gina !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 11:35

Daar is ze dus weer, nadat er beginnend spat is geconstateerd en na een rust periode mag er nu weer opgebouwd worden, mag commentaar geven maar wel opbouwend, graag !

Gina is dus een merrie van 7 jaar, mijn dochter is zojuist 12 jaar geworden, ze hebben normaliter twee maal in de week les.

Foto´s staan niet op volgorde, uiteraard heeft ze eerst ingestapt en tussendoor ook veel stap momenten gedaan, naja kijk zelf maar... groetjes [img]http://www.mijnalbum.nl/" target="_blank" title="Uw fotoalbum gratis online bij MijnAlbum.nl~[/img]¨

kabaja

Re: En daar is ze weer....Gina !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 11:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopen dat het zo gelukt is met de foto´s.....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:44

Waarom de slof en waarom op deze manier?

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 11:51

Omdat ze anders boksterk is en d´r hoofd omhoog gooit, eerst heeft ze wel zonder slof gereden maar was niet te hachelen.

Hoezo op deze manier ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:55

wat de reden was om de slof niet door de voorbenen te halen...
Je gebrukt de slof niet om hem in de krul te trekken, dat is waar.

ik krijg op de foto;s alleen wel het idee dat ze enorm op de slof hangt... ook gezien de halsbespiering.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:56

leuke foto's mooie pony ook Knipoog

1 tip: probeer niet alleen op de slof te rijden , voor de rest ziet het er goed uit Lachen

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:02

Ze krijgt dus twee maal in de week les van een gediplomeerde instructrice die lijkt mij wel weet waar ze mee bezig is, vandaar dus de slof langs d´r heen ipv tussen de benen.

De halsbespiering is geen bespiering maar voornamelijk vet, wat dus nog omgezet moet worden voor bespiering, misschien lijkt het zo dat ze erg op d´r slof hangt, maar hij hangt vaak genoeg los.
In de periode dat ze rust had is weer baggervet geworden Clown , eerst maar kijken of het zo goed gaat en dan mweer voloptrainen en lessen.
Al zal het moeilijk worden om haar slanker te laten worden, ze wordt van de lucht al vet.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:04

Wat een mooie uistraling heeft je paard! Dat mag wel even gezegd worden!

Ik vind wel dat op alle foto's de slof veel te strak staat. Als het paard op deze manier gereden wordt, zal het paard alleen maar nog sterker worden en kan het niet goed over de rug lopen. Je trekt haar dan als het ware vast.

Mijn tip: Probeer juist zo weinig mogelijk met je handen te doen. Laat haar lekker in een voorwaarts tempo lopen en probeer je handen eens goed te ontspannen. Rijd de merrie van achter naar voren, dus met je been naar je hand toe, niet andersom Knipoog Vraag een keer met je hand, daarna onspan je je hand en geeft wat been bij. Het paard moet dan je hand gaan volgen.

Verder mag de amazone iets trotser op het paard zitten om het plaatje af te maken Knipoog

Ik hoop dat je iets kunt met mijn commentaar. Van een sterk paard win je niet door sterker te zijn, je kunt wel proberen slimmer te zijn Knipoog

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:09

Dank je wel,

Daar wordt zo ook steeds op geattenteerd met de lessen, het gaat wel al steeds beter hoor !!!!

En ja, ze mag ook wel iets vrolijker kijken, maar erg geconcentreerd bezig en dan krijg zo´n uitdrukking Tong uitsteken

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:15

Ik vind het 'erg veel paard' voor zo'n meisje en eigenlijk blijkt dit ook wel vanwege het feit dat je aangeeft dat de merrie zonder slof (voor haar) niet te behapstukken is.
Maar met die slof los je het niet op, denk ik. Persoonlijk denk ik dat bij dit paardje de onderhals spieren weggetraind moeten worden en vwb de bovenhals lijn precies het tegenover gestelde.
Dit zou je kunnen doen dmv longeren, de Lammert Haanstra methode (met de touwtjes) lijkt me hier heel geschikt voor.

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:23

Ze rijdt niet altijd met slof, maar nadat ze dus enige tijd op rust heeft gestaan heeft Gina er weer veel zin in en is dus erg sterk, van de week heeft ze zonder slof gereden en toen ging het wel goed, het scheelt nog wel eens de ene keer met de andere keer.

D´r vorige paard was teveel paard voor haar en die hebben we verkocht daardoor, deze echt niet hoor !!!

Lammert H., weet niet, ben ook maar een simpele moeder die beetje bij beetje meer leert van de paarden. Clown Longeren is momenteel uit den boze omdat ze aan het opbouwen zijn, voornamelijk rechte lijnen en af en toe een ruime volte.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:37

Longeren is best belastend ja, vooral tijdens het opbouwen.

De slof lijkt me ook vrij strak te staan, maar als ze zorgt dat de merrie voorwaarts blijft en steeds van achter naar voren gereden wordt en onder goede begeleiding van instructrice, zet ze zich hopelijk niet vast. Goed dat jullie het ook zonder slof proberen Lachen Leuke merrie verder.

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:41

Afbeelding

Ze kan ook trots zijn hoor op d´r paardje............. Haha!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:24

Het ziet er echt niet slecht uit. Ze zou voor mijn gevoel haar beugels wel een gaatje langer mogen maken en haar benen zelf ook wat langer maken.

Verder heb ik nog even een vraag:
Mijn merrie heeft ook beginnende spat gehad en is na 7 maanden ook weer goedgekeurt door de DA. Ik ben met haar ook vooral op rechte lijnen bezig en vooral met de ontspanning.
Maar mijn merrie wil, als ze erg gespannen is, nog wel eens haar been wat raar optrekken. Ze blijft wel zuiver maar tilt hem gewoon vreemd op. Heeft Gina hier ook last van?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:31

Longeren hoeft niet belastend te zijn, tis net wat je wilt trainen en hoe je dus longeert. Mn voor het trainen (of wegtrainen) van bepaalde spieren, vind ik het een ideale methode.

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:35

Hai,

dena mii, Gina is in het begin nog wat stijf, maar naderhand gaat het beter, maar ja, we zijn deze week pas begonnen met opbouwen.

Aslo, Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat bedoel je met wegtrainen ? Hoe doe je dat ?

En dan nog een vraag voor iedereen, wij gaan over twee weken, twee weken op vakantie, wat is verstandig...om haar twee weken te laten staan op het land, alleen overdag , of iemand te vragen die het opbouwen verder wil doen ?

Groetjes

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:18

Hoi,
kabaja: Dat is idd waar mijn pony ook last van heeft. Ik ben nou 1½ maand aan het opbouwen, maar rijdt hoogstens 1x in de week, had even niet genoeg tijd.

Over je vraag: Ik zou haar gewoon 2 weken lekker op het land laten staan. Ze mag best wel even een rustperiode vind ik.

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:36

Gisteren bleek dus dat ze weer niet goed loopt Huilen , vanavond
nogmaals even kijken anders weer de DA bellen, echt balen, zal idd wel twee weken rust hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:07

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag alleen foto's plaatsen op HAW waar je zelf op staat. Je dochter mag of zelf een topic openen, of je plaatst het topic op ITP. Overigens is de achtergrondinformatie hier ook ietwat summier. Waar wordt er aan gewerkt, en wat was het niveau voor haar rustperiode bijvoorbeeld.