Omdat ik in mijn vorige topic niet meer foto's kon plaatsen heb ik er nog maar een aangemaakt!
Ik ben Femke, 16 jaar en dit is mijn paard Treasure, dit is een 8 jarige ruin, KWPN. Ik heb hem nu ruim een jaartje in mijn bezit.
Treasure rijd ik nu ongeveer op L niveau, af en toe proberen we ook eens schouderbinnenwaarts, achterwaarts en wat meer verzameld te rijden, maar vooral nog de basis! Waar we nog erg veel problemen mee hebben is het rechtstellen, het recht toe en recht aan rijden.. dit vooral omdat Treasures basis er slecht in zit, en dit nog regelmatig terug komt, ook omdat hij een erg sterk dominant karakter heeft
. Ik probeer hem nu dmv overgangen en tempowisselingen scherp aan mijn beenhulpen te krijgen, en om hem van voor wat soepeler te krijgen. De achterhandactiviteit geeft soms nog wat problemen! Graag tips hiervoor.Om nou niet alleen de negatieve punten te noemen, wil ik ook wat positieve punten opnoemen! Treasure heeft een hele mooie uitgestrekte draf, veel aanleg voor zijwaartse gangen, vooral het wijken is ie erg goed in, en schouderbinnenwaarts! Verder is ie hartstikke lief, een echte knuffelbeer en hij is super knap
.Ik wil nog kort even melden, mijn houding is nog barslecht! Mijn beenligging is niet goed, ik mag ze meer naar voren brengen, ik mag wat meer achterover zitten, schouders naar achteren en ontspannen en handen rechtop en dichter bij elkaar.
1. Meet Treasure

2. Treasure kan ook goed springen

3. Hier moet ik toch echt véél meer meegeven, gelukkig heeft hij er niet zo veel last van!

4. Dubbelsprong

5. Dit bedoel ik met de achterhandactiviteit

6. Achterhand is goed, maar mag ronder.

7. Wat verruimen

8. Idem, moeilijk uit te zitten..

9. Linkerhand is ie wat sterker

10. En weer wat onder controle

11. Ik moet in het midden van mij zadel blijven zitten

12. Dier oortjes

13. Halthhouden

14. Pasje wijken, achterhand mag meer.

15.

16. Bedankt voor het kijken, laat je een berichtje acther?!

Bedankt voor het kijken, laat je een berichtje achter?!
Groetjes Femke!