Met Explosion zijn wel wel een tijdje bezig geweest met zijgangen maar eigenlijk zijn we daar "mee gestopt" omdat het weinig zin had hem iets te leren wat hij waarschijnlijk toch nooit zou gebruiken. Ik zou toch lang en breed gestopt zijn met wedstrijden. Wijken was voor hem geen probleem, SB schud hij uit die slanke hoefjes alsof het niets is. Maar als we richting appuyementen enz gingen leverde dat toch problemen om bij Explosion.
Omdat ik met Pret veel langer ga kunnen door gaan dan ik met Ex heb gekunt (helaas) ga ik met haar waarschijnlijk ook aan die appuyementen enz toe komen. Waarschijnlijk nog niet dit jaar. Maar wie weet volgend jaar? We hebben alle tijd.
Toch zou ik willen weten of er toevallig fijne voorbereidings oefeningen zijn die je kan meenemen in de basis, waardoor het later "makkelijker" word voor haar om te begrijpen wat de bedoeling is. Ik denk nl dat, had ik dat nu ook bij Ex gedaan, hij het een stuk makkelijker had opgenomen.

Mijn vraag dus in het kort: Wat zijn goede voorbereidende oefeningen om richting die zijgangen zoals appuyementen en travers te gaan?
Vandaar ook hier mijn vraag. Misschien dat er mensen zijn die hetzelfde probleem gehad hebben en tips hebben om het paard op die manier voor te bereiden. Om even dat euro'tje te laten vallen dat ze ook die achterhand moeten kunnen verplaatsen. 
)